Uppgraderingar 2015/2016

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    Uppgraderingar 2015/2016

    Under helgen (11:e - 13:e december) kommer forumet uppgraderas på Zoopet. Det kommer innebära störningar för hela hemsidan. Under några timmar kommer den inte fungera alls. Vi ber om ursäkt för detta i förhand.

    Att-göra lista efter uppgraderingen

    FIXAT - Tapatalk – ger databasfel
    Tapatalk – problem med åäö (fungerar på iPhone?)

    Bildarkivet – byggt men måste kompletteras med upload
    Medlemmarnas bilder – konvertera till vBulletins bilder? Bygga kod för att visa
    Tävlingar – Visa dem + programmera kommentarer. Upload via formulär istället.

    Forumet
    FIXAT - Youtube länkar ska automatiskt bli länkar, idag måste man dutta via en knapp.
    Översätta engelska -> svenska
    FIXAT - Indexera färdigt sökningen
    Kolla grupper enligt #18
    Fixa menyer
    Kolla så bild öppnas med lightbox
    FIXAT - Kontrollera så forumet kommer ihåg inloggningen








    Senast redigerad av admin; 28 December 2015, 13:43.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Påminnelse
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Vi får försöka klara oss, blir svårt..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        #4
        Jag kommer regelbundet uppdatera status på Facebook för er som har det

        Zoopet. 1 943 gillar · 12 pratar om detta. Allt om akvarium och akvariefiskar.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #5
          Ursprungligen postat av admin
          Jag kommer regelbundet uppdatera status på Facebook för er som har det

          https://www.facebook.com/Zoopet-1300...52097/?fref=ts
          Kanon Christian
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #6
            Gått igenom rutinen för installationen igen. Vi kommer ha problem med bildgallerierna en stund. Det går tyvärr inte testa på testservern

            Artbeskrivningar, forum och artiklar ska inte vara några bekymmer.

            För er som gillar forumet så är det spännande om ni gillar så mycket nytt på en gång
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              #7
              Ursprungligen postat av admin
              Under några timmar kommer den inte fungera alls. Vi ber om ursäkt för detta i förhand.
              Ursäkten godtas inte. Vi är bara SÅ tacksamma när Ni eldsjälar lägger ner så mycket tid och ser till att allt flyter på och bara funkar dag ut och dag in. Grymt jobbat!

              Kommentar

              • admin
                Christian Alfredsson

                • November 2004
                • 11220

                #8
                Nu är forumet utbytt och artbeskrivningar för fiskar funkar. Ska fixa skaldjur och växter innan jag lägger mig. Det är säkert andra saker som inte fungerar bra som jag ska fixa.

                Servern jobbar med att bygga om sökindexet för forumet och det tar troligen hela natten och belastar servern hårt. Sidan kommer vara seg som sirap under tiden.
                Christian Alfredsson
                Tekniskt ansvarig Zoopet

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11220

                  #9
                  Nedrans skrutt kan man säga. Jag skulle bara lägga ifrån mig datorn så ramlade den ner från pallen och kylbrickan under landade illa på skärmen så den sprack!
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • admin
                    Christian Alfredsson

                    • November 2004
                    • 11220

                    #10
                    Bildbankerna är de som inte funkar än. Det är dessutom svenskengelska i forumet. Ska jobba på bildbankerna imorgon.
                    Christian Alfredsson
                    Tekniskt ansvarig Zoopet

                    Kommentar

                    • Webo
                      • August 2014
                      • 1968

                      #11
                      Ursprungligen postat av admin
                      Nedrans skrutt kan man säga. Jag skulle bara lägga ifrån mig datorn så ramlade den ner från pallen och kylbrickan under landade illa på skärmen så den sprack!
                      Det var ju illa. Det är ju lika billiga att byta som att köpa en ny laptop :-)
                      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                      Kommentar

                      • Webo
                        • August 2014
                        • 1968

                        #12
                        Jag vet att du kommer att jobba med forumet under helgen och att allt inte är klart än men en sak som jag inte gillade i det nya är när man väljer "nya inlägg sedan förra besöket" och man numera inte får upp de nya inläggen utan kommer till en sökning som man ska fylla i för att hitta dem. Hoppas det går att få som det var innan .-)
                        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          #13
                          Jag fick problem när jag skulle lägga in bilden på felmeddelandet i avatar tråden efter att jag hade vald "upload attachment" och vld bilden och tryckt på "öppna" så fick jag följande fel:

                          (klistrade in bilderna här och de syntes men när jag postade inlägget så fick jag bara den lilla svarta rutan som visar att bilden inte kan visas så jg fick ta "upload attachment och sedan måste man välja vilken storlek man vill infoga i sitt inlägg)
                          Klicka på bilden för större version

Namn: Avatar_problem2.JPG
Visningar: 138
Storlek: 56,5 KB
ID: 2345701

                          Jag såg sedan att jag inte var inloggat mera och loggade in mig och då fick jag följande felmeddelande:

                          Klicka på bilden för större version

Namn: logga in igen problem.JPG
Visningar: 143
Storlek: 25,5 KB
ID: 2345702


                          ADMINS KOMMENTAR: Den är kinkig med cookies i början, jag fick liknande fel i början men rensade webbläsare och sedan har det funkat
                          Senast redigerad av admin; 12 December 2015, 09:00.
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • Webo
                            • August 2014
                            • 1968

                            #14
                            Jag märker också att när man har postat ett inlägg så går den automatiskt upp till första inlägget på sidan istället för att stanna nere vid det inlägget man just hade postat (som den gamla versionen gjorde).

                            Jag använder Windows 10 Pro 64bit med IE11 V 11.0.10240.16603 och jag ska testa Chrome också.

                            EDIT: nu stannade den nere vid mitt inlägg när jag postade. Skillnaden är att jag inte infogade någon bild.

                            EDIT: Det är tydligen när man redigera ett inlägg som den då skrollar upp till första inlägget när man trycker Spara.
                            Senast redigerad av Webo; 12 December 2015, 02:38.
                            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                            Kommentar

                            • Webo
                              • August 2014
                              • 1968

                              #15
                              Det verkar som om att smilies i inlägg från den gamla versionen inte kan visas. Det beror nog på att de inte finns i den nya versionen för när jag vill infoga en nu i nya versionen så är det bara 3 st som hittas och resten hittar den inte och visar bilder som betyder att den inte kan hitta dem.

                              Klicka på bilden för större version

Namn: smilies.JPG
Visningar: 151
Storlek: 73,3 KB
ID: 2345705
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...