Ändringar på Zoopet - MÅNADENS.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ändringar på Zoopet - MÅNADENS.......

    Förslag:
    Webo
    Månadens snyggaste akvariet tävlingen hade också varit kul att få tillbaka men då en del mindre "elitiskt". Dvs att det inte måste vara beskrivit med varje pryl och ingående och en hel roman ska skrivas om det utan det borde vara bilden som talar då tävlingen heter "Snyggaste akvariet" och inte mest dokumenterade och helt korrekta akvariet.
    Einarsson
    Har även för mig att Kjell sa något om att han skulle vilja hamer djuptekniska inlägg på zoopet, eller kvalitativt innehåll generellt .Laborera med tanken om det går att skapa någon form av "månadens zoopetare" där kanske någon jury får utse en värdig vinnare, som får något enkelt pris. För att uppmärksamma de som tillför mycket.
    Folk kan såklart bli gnälliga i vissa fall om vem som vinner osv men det är ju i så fall en diktaturjury så då får man leva med det.
    Sen kan ju såklart inte samma person vinna hela tiden, har man vunnit så bör det dröja innan man kan vinna igen, eller något sånt.
    Finns säkert massa detaljer men vi har varit inne på liknande saker på andra forum jag hänger på. Och för att det inte ska bli för tungt med vinnare motlångtids-zoopetare som varit här länge, så kan man även ha en vinnare som är"månadens nykomling", Eller något.
    Bluewing
    Varför inte en tävling i månadens artikel eller så?
    Joeyk
    Kanske någon tävling för stimulera aktivitet eller genomarbetade svar såsom:
    Månadens tråd,
    Veckans tråd,
    Dagens inlägg etc.
    Kanske kan baseras lite på statistik.
    joeyk
    Det behöver nödvändigtvis inte vara tävling. Men veckans diskussion eller dagens tråd kan ju vara en en kul grej som inte behöver vara kopplat till person. Zoopet skulle kanske kunna välja ut ett tema som de vill ha bättre täckning inom på forumet och låta användarna fylla i sina erfarenheter.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 October 2015, 10:25.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Detta med tävlingar har jag lite svårt för - genom årens lopp har vi testat flera olika och ingen har funkat så himla bra.
    Vi hade t.ex. under många år en tävling om bästa artikeln men det kom aldrig in några (jo en på flera år).

    Snyggaste akvariet kommer dock att återkomma.

    Men detta med att utse Månadens av än det ena, än det andra tror jag inte riktigt på. dels så är risken stor att det skall uppfattas som elitistiskt som redan påpekats och att det blir rörigt + att det är jobbigt att sköta.

    En sak som föreslagits kanske skulle vara något - nämligen att utse Månades Nybörjare för att stimulera fler att skriva i forumet.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Detta med tävlingar har jag lite svårt för - genom årens lopp har vi testat flera olika och ingen har funkat så himla bra.
      Vi hade t.ex. under många år en tävling om bästa artikeln men det kom aldrig in några (jo en på flera år).

      Snyggaste akvariet kommer dock att återkomma.

      Men detta med att utse Månadens av än det ena, än det andra tror jag inte riktigt på. dels så är risken stor att det skall uppfattas som elitistiskt som redan påpekats och att det blir rörigt + att det är jobbigt att sköta.

      En sak som föreslagits kanske skulle vara något - nämligen att utse Månades Nybörjare för att stimulera fler att skriva i forumet.
      Jag håller med till 99%, förutom månadens akvarium som jag personligen inte såg vitsen med att tävla i...
      En månadstävling jag saknar annars är "Gissa fisken", men det är ju jag det.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Jag håller med till 99%, förutom månadens akvarium som jag personligen inte såg vitsen med att tävla i...
        En månadstävling jag saknar annars är "Gissa fisken", men det är ju jag det.
        Trivdes också med Gissa Fisken-tävlingen men på slutet var det nästan ingen som iddes tävla och då kändes det meningslöst. Detta kan kanske bero på att jag gjorde den så svår och anledningen till detta var att jag var tvungen att photoshoppa om fotona rejält och anledningen till detta i sin tur var att jag blev tipsad om att det annars gick att mycket lätt (på bara några sekunder) hitta vilket foto som helst genom att "fotosöka" på nätet.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Trivdes också med Gissa Fisken-tävlingen men på slutet var det nästan ingen som iddes tävla och då kändes det meningslöst. Detta kan kanske bero på att jag gjorde den så svår och anledningen till detta var att jag var tvungen att photoshoppa om fotona rejält och anledningen till detta i sin tur var att jag blev tipsad om att det annars gick att mycket lätt (på bara några sekunder) hitta vilket foto som helst genom att "fotosöka" på nätet.
          Måste ju var lika kul att vinna då, som att googla svaren på en poängpromenad...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Måste ju var lika kul att vinna då, som att googla svaren på en poängpromenad...
            Korrekt - men en del ville väl glänsa med "lånade fjädrar"
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ingen annan som har synpunkter i detta ämne?
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #8
                Jag tycker att Gissa fisken kan uppstå igen och Månadens Nybörjare typ
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  #9
                  Jag tycker ovan är bra men tycker även man skulle kunna premiera en varje månad som har gjort något bra för Zoopet (hjälpt till med att besvara frågor, sprida Zoopet till nya eller annart som är bra för Zoopet och användarna) och i slutet av året så kan man utse årets Zoopter och kanske ett litet pris till de 3 som har fått flest poäng. Jag tror att det skulle gynna Zoopet och kanske också göra Zoopet mera livligt. Användarna kan då rösta fritt (ingen lista man ska välja från) under t.ex. första veckan i varje månad och efter det så kommer resultatet.
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Webo
                    Jag tycker ovan är bra men tycker även man skulle kunna premiera en varje månad som har gjort något bra för Zoopet (hjälpt till med att besvara frågor, sprida Zoopet till nya eller annart som är bra för Zoopet och användarna) och i slutet av året så kan man utse årets Zoopter och kanske ett litet pris till de 3 som har fått flest poäng. Jag tror att det skulle gynna Zoopet och kanske också göra Zoopet mera livligt. Användarna kan då rösta fritt (ingen lista man ska välja från) under t.ex. första veckan i varje månad och efter det så kommer resultatet.
                    Som det är nu tycker jag att det är för få deltagare i Zoopets forum för att man skall dra igång med detta - det känns lite som "inavelselitism). Dock blir det lite bättre snurr (med de förändringar som görs) som tycker jag att det är en bra idé
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...