Nytt bakgrundsfoto för mars

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Nytt bakgrundsfoto för mars

    Vi har nu lagt in ett nytt bakgrunds/kalenderfoto för mars som alla goldmedlemmar kan ladda hem på denna sida.
    Fotot visar en Heros sp. 'paraconi' som jag fotade på Das Aquarium förra helgen. En art som i alla fall är ny för mig.
    Hantlar överhuvudtaget (även de vanliga arterna) är fiskar som det inte pratas så mycket om - men oj så vackra de är.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    #2
    Vilket kalasfoto på en helt otroligt vacker fisk. Var den så blå i verkligheten?
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ja nästintill i alla fall. Detta var också den klart bäst utfärgade av denna art. Vore kul om denna också blev en ny art så att det inte visar sig att det är en population (från Paraconi) av en annan art.

      Skulle kanske ha skickat in fotot till fototävlingen - men jag hann inte gå igenom alla foton från Tysklandsresan innan deadline.
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 28 February 2015, 10:07.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Angående färgen skall dock sägas att IRL så ser färgen på fisken att vara rätt annorlunda på huvudet och kroppen. Så mycket skilde nog inte i verkligheten om jag minns rätt - här påverkas nog kroppsfärgen en del av infallande gul lysrörsbelysning. Så kroppen var mer åt det blåa hållet.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Snyggt foto!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Fripz
            • February 2015
            • 6

            #6
            Snygg! Den blir en given bakrund hemma o även på jobbet ! 😉

            Kommentar

            Arbetssätt...