Öltråden borta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Öltråden borta

    Jag ber om ursäkt - av misstag så råkade jag radera hela tråden när jag skulle ta bort ett enstaka inlägg som lagts in i tråden. Att tråden är borttagen beror alltså inte på att det inte fick vara på Zoopet utan enbart pga min egen klantighet
    Sedan har vi också sedan en lång tid tillbaka lagt in så att allt på Zoopet sparas en gång per dygn (kl. 21.04) och denna extra säkerhet har vi inte tidigare behövt använda och nu när det behövdes så visade det sig att det inte hade funkat. Så detta var ju ytterligare negativt, men om man skall se något positivt med det hela så blev vi nu medvetna om detta fel och kan rätta till det innan något riktigt allvarligt inträffar.

    Jag ber i alla fall om ursäkt för misstaget.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    För många julöl kanske?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Men Kjell då nu får vi ju testa oss fram igen till vilka som är goda
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        För många julöl kanske?
        Tyvärr hade jag inte hunnit börja
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av PiaJo
          Men Kjell då nu får vi ju testa oss fram igen till vilka som är goda
          Inget ont som inte har något gott med sig
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            #6
            Det var delvis mitt fel... Tror jag.
            Jag tipsade Kjell via PM om ett inlägg jag skrivit i en liten "debatt" vi hade. Det handlade om huruvida systemet är tvungna att importera de sorter vi efterfrågar och Kjell svarade på ett inlägg jag gjort som låg på föregående sida. Istället för att redigera mitt inlägg så gjorde jag ett till. Det hamnade på nästa sida, och jag tipsade Kjell om att läsa det när han svarat på föregående inlägg...
            Med andra ord har jag en del i detta, och får väl vara med och solidariskt dela på skulden...

            Här är lagtexten jag postade:

            Alkohollag (2010:1622)

            1 § För detaljhandel med spritdrycker, vin, starköl och andra jästa alkoholdrycker ska det finnas ett särskilt för ändamålet bildat aktiebolag (detaljhandelsbolaget). Bolaget ska ägas av staten.

            Detaljhandelsbolaget får inte föra ut eller exportera eller tillverka sådana drycker som anges i första stycket. Bolaget får införa eller importera sådana drycker endast för att kunna fullgöra den skyldighet som anges i 4 §.

            4 § Spritdrycker, vin, starköl och andra jästa alkoholdrycker som inte hålls i lager av detaljhandelsbolaget ska anskaffas av bolaget på begäran av konsument.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Det var enbart mitt fel. Visst det orsakades av Mr. Woods PM till mig men självklart skall man kunna tipsa om "fel" och det har också gjorts tusentals gånger tidigare. Det var helt enkelt jag som klickade på fel knapp - men man lär av sina misstag och det är därför som jag kan så mycket
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...