Bakgrundsfoto för maj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Bakgrundsfoto för maj

    Det nya bakgrundsfotot/kalenderfotot för maj har nu lagts in (gäller enbart för goldisar).

    Fotot togs av Kjell på det offentliga akvariet i Bergen, Norge.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Nice -vilken fisk är det?
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av erikthur
      Nice -vilken fisk är det?
      Vete tusan - någon här som vet?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Wilhelm
        • October 2002
        • 604

        #4
        hade kanske vetat om jag kunnat se fotot!
        Wilhelm
        Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
        www.ciklid.org www.aquafish.info

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          #5
          Tycker det ser ut som mjøsørret, men det är ju så svårt med dessa olika fjordvarianter.

          Kjell vet du om den gick i salt- eller sötvatten? Det är i alla fall en av de mer laxlika öringvarianterna.
          Senast redigerad av HWH; 01 May 2013, 11:28.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av HWH
            Tycker det ser ut som mjøsørret, men det är ju så svårt med detta olika fjordvarianter.
            Ja det fanns ju flera "la/öringxvarianter" på det offentliga akvariet så det är inte helt lätt att veta vilken av dessa som visas här. Riktigt snygga fiskar var det i alla fall och kortet var också riktigt bra (om man bortser från fisken nere till höger).
            D likan ju i alla fall den som du kallar för mjøsørret
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #7
              Det är nästan omöjligt att veta eftersom de kan vara olika från en fjord till nästa. Och att de som lever i insjöar vid en fjord liknar mer de som lever i den fjorden än de i andra insjöar i närheten.

              Otroligt vackra är de i alla fall.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                #8
                Nu blev man ju sugen att ta en båttur, men det blåser storm idag. Att se vild öring som jagar runt båten är en härlig upplevelse. Småfisk lägger sig gärna under båten och öringarna/laxarna har lärt sig att det är ett bra ställe att jaga.
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av HWH
                  Nu blev man ju sugen att ta en båttur, men det blåser storm idag. Att se vild öring som jagar runt båten är en härlig upplevelse. Småfisk lägger sig gärna under båten och öringarna/laxarna har lärt sig att det är ett bra ställe att jaga.
                  Ja vädret där på västkusten är ju inte att leka med (vilket jag noterade när jag var i Bergen) men jag kan tänka mig att det vore en stor upplevelse när vädret är lite trevligare
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...