Sonja har avlidit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Mycket tråkigt Visste inte, förrän fram tills ganska nyligen, att hon var sjuk. Träffade henne några gånger på zoopetträffar, mycket trevlig och kunnig.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Stew
      • July 2004
      • 1736

      #32
      Hej,

      Har själv inte träffat Sonja, men läst mycket av det hon skrivit och tagit del av hennes bilder.
      Blev jätteledsen när jag läste detta. Är själv svårt sjuk i cancer, och vet vilken fruktansvärd sjukdom det är, både för den som har det och de som är den drabbade nära. Mina tankar går till familj och vänner.

      Jag är själv både amatörfotograf och akvarist. Och har bett alla i min umgängeskrets att donera till gruppen på cancerfonden.
      Har även bett användarna på byggahus.se om hjälp, är själv moderator där och har en tråd om min sjukdom på forumet.


      Det är en fruktansvärd sjukdom cancer, en sjukdom som drabbar någon ofta utan att man vet varför.
      Jag hoppas att många skänker pengar till olika organisationer för att fortsätta forskningen mot cancer.

      Allt mitt bästa,

      Stefan
      Senast redigerad av Stew; 10 March 2013, 15:54.
      540l Malawi
      180l Växt / sällskapskar
      90l odlingskar
      50l odlingskar / karantänskar

      Kommentar

      • doctor
        • August 2002
        • 300

        #33
        Fruktansvärt tråkigt besked. Lärde känna Sonja genom Zoopet en gång i tiden när vi båda deltog i fototävlingen här på sidan och vi hade många pratstunder om både foto och akvaristik men även om de datorspel hon tyckte om. Hade förmånen att få träffa Sonja och kommer alltid att minnas hennes värme och generösa och prestigelösa sätt att vara.

        /Niklas
        Min PBase
        Min Flickr

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #34
          Ursprungligen postat av Stew
          Hej,

          Har själv inte träffat Sonja, men läst mycket av det hon skrivit och tagit del av hennes bilder.
          Blev jätteledsen när jag läste detta. Är själv svårt sjuk i cancer, och vet vilken fruktansvärd sjukdom det är, både för den som har det och de som är den drabbade nära. Mina tankar går till familj och vänner.

          Jag är själv både amatörfotograf och akvarist. Och har bett alla i min umgängeskrets att donera till gruppen på cancerfonden.
          Har även bett användarna på byggahus.se om hjälp, är själv moderator där och har en tråd om min sjukdom på forumet.


          Det är en fruktansvärd sjukdom cancer, en sjukdom som drabbar någon ofta utan att man vet varför.
          Jag hoppas att många skänker pengar till olika organisationer för att fortsätta forskningen mot cancer.

          Allt mitt bästa,

          Stefan
          Tråkigt att du är sjuk Stefan - cancer är utan tvekan en svår sjukdom men utvecklingen går ju rejält framåt och vad som var omöjligt att bota för 10 år sedan är ju idag möjligt. Mycket tack vare forskningen - så jag kan bara instämma med dig - skänk pengar till forskningen
          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 March 2013, 18:31.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Arleklint
            • September 2005
            • 99

            #35
            Tack Stew!

            /Janne, Sonjas man
            /Janne Arleklint
            www.arleklintphotography.se
            www.naturfotoforum.se

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #36
              Åh attans vad tråkigt. Mina kondoleanser.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • copella
                • January 2008
                • 238

                #37
                Sonja Tack för dina fina bilder och dina goda råd! RIP /Richard

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  • June 2002
                  • 1081

                  #38
                  Näe. Mycket sorgligt att höra. Jag bad Sonja skriva en räkartikelför Ciklidbladet och det var kanske den artikeln som fick mest positiv uppmärksamhet under min tid som redaktör.

                  Den finns i textformat här och som pdf med bilder för de som är medlemmar i NCS http://www.ciklidbladet.se/artikelar...200802&lopnr=9
                  Mvh. Ola
                  Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
                  Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #39
                    Vill gärna påminna alla om
                    1/ att sätta in en slant till Sonjas minne på "Fotografer mot cancer"
                    2/ att sista anmälningsdagen för de som tänker delta på begravningen fredagen den 5/4 är nu på måndag. Själv tänker jag ta mig upp till Stockhom för att delta på begravningen/minnesstunden
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 28 March 2013, 15:57.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #40
                      Jag har idag varit uppe i Stockholm på Sonjas begravning i Vallentuna kyrka.

                      Det var en mycket vacker vacker och fridfull begravning där vi alla tog farväl av Sonja. Solen var på sitt allra bästa humör och sken in i den vackra kyrkan. Ett stort tack till Janne och den övriga familjen för det fina arrangemanget som avslutades med att Janne sjöng en mycket vacker, vemodig men ändå lite glad sång till Sonjas minne.

                      R.I.P. Sonja - vi saknar dig

                      Vill också återigen uppmana alla att skänka en slant till den insmling som Janne dragit igång - "Fotografer mot cancer"
                      Bifogade filer
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Mumin
                        • October 2007
                        • 3837

                        #41
                        Ja, jag kan bara instämma med Kjell, det var ett ljust och fint avsked av Sonja, med vänner från alla delar av Sonjas rika liv. Ett värdigt men tragiskt farväl av ett liv som levdes fullt ut men ändå blev alltför kort.

                        Låt din tacksamhet över att få uppleva ännu en dag få ta sig uttryck genom ett bidrag till insamlingen Kjell länkar till ovan. Det behöver inte var en jättesumma, ALLA BIDRAG HJÄLPER!!
                        För mycket är inte nog!
                        Jag VILL ha en Elefantofon!!

                        Kommentar

                        • Arleklint
                          • September 2005
                          • 99

                          #42
                          Ett stort tack till er som hedrade Sonja genom att bevittna hennes begravning.

                          En fin bild Kjell, Tack!
                          /Janne Arleklint
                          www.arleklintphotography.se
                          www.naturfotoforum.se

                          Kommentar

                          Arbetssätt...