Hur lägger man upp en avatar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elektronikfreak
    • February 2013
    • 55

    Hur lägger man upp en avatar?

    Det är alltså min fråga - hur lägger man upp en avatar? Se bif...

    bild: http://forumbilder.se/CDBHA/zoopet-avatar.png


    Elektronikfreak
    Elektronikfreaks fotoalbum
    Videofotografen
    Stoned Records
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    du måste vara guldmedlem för att kunna göra det.

    Kommentar

    • elektronikfreak
      • February 2013
      • 55

      #3
      Ursprungligen postat av hannesc
      du måste vara guldmedlem för att kunna göra det.

      http://www.zoopet.com/index.php?opti...article&id=304
      Ahhh... tack för tipset! Tyckte bara att forumet blir lite mer levande med avatarer. Det måste väl kunna gå att ändra på? ZOOPNET.COM måste vara ensamma i världen om att ta 225 kronor per år för att få använda en avatar!!!

      Elektronikfreak
      Elektronikfreaks fotoalbum
      Videofotografen
      Stoned Records

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        De av oss som valt att vara GOLD-medlem har valt det pga detta. Inte just pga Avataren enbart.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • elektronikfreak
          • February 2013
          • 55

          #5
          Ursprungligen postat av Bluewing
          De av oss som valt att vara GOLD-medlem har valt det pga detta. Inte just pga Avataren enbart.
          GULD-medlemsskap är självfallet helt ok. Syftade snarare på att inte släppa avatarerna fria liksom att lägga upp bilder fritt. Idag finns ju mängder med websajter som "hostar" bilder för "hotlinking" till olika forum så det behöver ju inte kosta Fohrman Aquaristik AB i Göteborg (som står som registrerad för domänen) ett enda öre i bandviddskostnad.
          Elektronikfreak
          Elektronikfreaks fotoalbum
          Videofotografen
          Stoned Records

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Ett inte helt okänt fenomen är att nya användare drar igång debatten om varför det kostar att göra si eller så på Zoopet. Varför inte läsa igenom att antal av de gamla trådarna innan det blir långbänk i en ny? Det har hittills inte hjälpt att gnälla 'snååålt' för att få Kjell att jobba gratis för att roa oss andra.....
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #7
              Ursprungligen postat av Mumin
              Ett inte helt okänt fenomen är att nya användare drar igång debatten om varför det kostar att göra si eller så på Zoopet. Varför inte läsa igenom att antal av de gamla trådarna innan det blir långbänk i en ny? Det har hittills inte hjälpt att gnälla 'snååålt' för att få Kjell att jobba gratis för att roa oss andra.....
              +1

              Kommentar

              • elektronikfreak
                • February 2013
                • 55

                #8
                Ursprungligen postat av Mumin
                Ett inte helt okänt fenomen är att nya användare drar igång debatten om varför det kostar att göra si eller så på Zoopet. Varför inte läsa igenom att antal av de gamla trådarna innan det blir långbänk i en ny? Det har hittills inte hjälpt att gnälla 'snååålt' för att få Kjell att jobba gratis för att roa oss andra.....
                Jag gjorde faktiskt en sökning både på "avatar" o på "avatarer" med tämligen magert resultat. Men om jag inte är den första som ställer frågan så förklarar ju det hela situationen jämfört med de övriga dryga 10 miljoner offentliga forum på nätet o det dryga tusentalet offentliga forum bara i Sverige där bevisligen både avatar o att posta bilder med hjälp av en URL är gratis.

                Beklagar än en gång mitt extrema misstag som jag lovar på heder o samvete aldrig någonsin ska återupprepas.

                *PEACE*
                Elektronikfreak
                Elektronikfreaks fotoalbum
                Videofotografen
                Stoned Records

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #9
                  Det bör påpekas att det fanns inga avatarer i detta forum innan finansieringen via goldmedlemskap kom igång. Så då var det en ny funktion som tillkom.
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #10
                    Vi kunde inte heller posta bilder - allt detta och mer därtill har finansierats den vägen
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Ferengi
                      • August 2008
                      • 399

                      #11
                      Vill inte hälla bensin på elden.... men jag tycker nog att de 225 kronorna det kostar per år är mer av en symbolisk summa med tanke på vad man får för dem.

                      Kommentar

                      • elektronikfreak
                        • February 2013
                        • 55

                        #12
                        Ursprungligen postat av erikthur
                        Det bör påpekas att det fanns inga avatarer i detta forum innan finansieringen via goldmedlemskap kom igång. Så då var det en ny funktion som tillkom.
                        En avatar är en bild du själv har i din egen maskin som du tagit med din egna digitalkamera , mobiltelefon eller digitaliserat från en systemkamerabild. Avataren är inget som "finansieras" av någon annan utan det är en bild du själv fotat. Sedan om det visar en fisk, en katt, en hund, en bil en solnedgång eller dig själv har ju helt o hållet med den som lägger ut avataren.

                        Scriptet som används - vBulletin® Version 4.2.0 - är en engångskostnad på US$250.- o där är inga extrakostnader om man vill använda avatarer eller lägga ut bilder utan det har helt o hållet med att göra hur mycket köparen vill konfigurera scriptet.

                        Ursprungligen postat av erikthur
                        Vi kunde inte heller posta bilder - allt detta och mer därtill har finansierats den vägen
                        Läs mer på http://www.vbulletin.com/features/ så kanske du förstår lite mer om hur konfigueringen av vBulletin v5.0 går till.

                        Avatarer o bilder är liksom inget som "kostar". Det är GRATIS.
                        Elektronikfreak
                        Elektronikfreaks fotoalbum
                        Videofotografen
                        Stoned Records

                        Kommentar

                        • elektronikfreak
                          • February 2013
                          • 55

                          #13
                          Ursprungligen postat av Ferengi
                          Vill inte hälla bensin på elden.... men jag tycker nog att de 225 kronorna det kostar per år är mer av en symbolisk summa med tanke på vad man får för dem.
                          Jag ska skicka tipset vidare till Flashback med sina 735.000 medlemmar. Då kommer dom att kamma in 165 miljoner kronor per år!

                          *PEACE*
                          Elektronikfreak
                          Elektronikfreaks fotoalbum
                          Videofotografen
                          Stoned Records

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            #14
                            Hur lägger man upp en avatar?

                            Ursprungligen postat av elektronikfreak
                            Jag ska skicka tipset vidare till Flashback med sina 735.000 medlemmar. Då kommer dom att kamma in 165 miljoner kronor per år!

                            *PEACE*
                            Sitt du och sköt en tjänst helt gratis.

                            Då kanske du får mindre tid över till att sitta här och deppa över en avatar. Som för övrigt tar tid att granska..

                            Sånna här trådar dyker upp ganska ofta, resultatet är typ alltid detsamma, vi finns kvar medan ts drar vidare. Så, ha det gött hörru
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Mumin
                              • October 2007
                              • 3837

                              #15
                              Ursprungligen postat av elektronikfreak

                              Beklagar än en gång mitt extrema misstag som jag lovar på heder o samvete aldrig någonsin ska återupprepas.

                              *PEACE*
                              Åkej, då är du förlåten.
                              För mycket är inte nog!
                              Jag VILL ha en Elefantofon!!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...