Chatten!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joppan94
    • February 2011
    • 105

    #16
    Ursprungligen postat av Guy Palm
    Frågan är om det är värt att lägga ut en massa pengar på något som bara ett fåtal kommer att använda. Finns nog något nyttigare att lägga pengarna på.
    Finns de inget sätt att fixa chatten då utan att de går åt jätte mkt pengar, tror faktiskt en del skulle använda den

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Håller med Guy, det har funnits chatt förut ett par gånger här på Zoopet, och efter någon veckas nyhetsbehag kommer det kanske ett par inlägg om dygnet i denna..
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Joppan94
        • February 2011
        • 105

        #18
        Så chatten blir de inget av!? Isf kanske vi ska stänga denna tråden :P

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          Ursprungligen postat av Joppan94
          Så chatten blir de inget av!? Isf kanske vi ska stänga denna tråden :P
          Det finns faktiskt en chatt på Zoopet.

          Då och då har en del slagits för att chatten skall lyftas fram och det har vi också gjort. Och vi har gjort reklam för chatten i forumet och på första sidan, men efter några dagar så dör intresset ut.
          Jag tycker detta bara visar att intresset i själva verket är rätt litet - om det hade varit stort så hade det funnits ett genuint intresse. hade det funnnits detta hade det kanske varit aktuellt att spender en del extra pengar på detta, men nu som läget är nu finns det ingen anledning att spendera pengar på något som det finns ett minimalt intresse för.
          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 20 February 2011, 18:08.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #20
            Här är direktlänk: http://www.zoopet.com/forum/mgc_cb_e...o=view_chatbox

            Men den finns i menyn också.
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11220

              #21
              Jag är inne på chatten nu... helt ensamt.
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • Joppan94
                • February 2011
                • 105

                #22
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Det finns faktiskt en chatt på Zoopet.

                Då och då har en del slagits för att chatten skall lyftas fram och det har vi också gjort. Och vi har gjort reklam för chatten i forumet och på första sidan, men efter några dagar så dör intresset ut.
                Jag tycker detta bara visar att intresset i själva verket är rätt litet - om det hade varit stort så hade det funnits ett genuint intresse. hade det funnnits detta hade det kanske varit aktuellt att spender en del extra pengar på detta, men nu som läget är nu finns det ingen anledning att spendera pengar på något som det finns ett minimalt intresse för.
                Okej tack för svaret ! Jo jag vet att en chatt finns men som du säger är de inget stort intresse av den men jag trodde de var för att många inte visste om den så jag tänkte om man gör den till en egen ruta i menyn så skulle nog intresset växa och fler skulle kolla in där oftare och kanske användas mer

                Kommentar

                • Joppan94
                  • February 2011
                  • 105

                  #23
                  Ursprungligen postat av admin
                  Jag är inne på chatten nu... helt ensamt.
                  De var just df jag gjorde tråden för jag hoppades att folk skulle tycka de var possetiv och använda den mer

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    #24
                    Tycker det känns som om man glömmer av chatten för att den är så långt ner på sidan och det är sällan jag scrollar ner så långt så att jag ser den och påminns av den sen måste man ju gå till första forums sidan för att komma dit och då är det sällan man scrollar ner för att se om där är aktivitet.
                    Annars hade jag säker chattat mer själv.
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • Joppan94
                      • February 2011
                      • 105

                      #25
                      Ursprungligen postat av solis
                      Tycker det känns som om man glömmer av chatten för att den är så långt ner på sidan och det är sällan jag scrollar ner så långt så att jag ser den och påminns av den sen måste man ju gå till första forums sidan för att komma dit och då är det sällan man scrollar ner för att se om där är aktivitet.
                      Annars hade jag säker chattat mer själv.
                      Lite exakt så jag menade den borde finnas asså någon stans där alla ser de kollar man i chatten ser man också att folk skriver varför är de alltid dött här , jag visste inte ens att de fanns en chatt, vf är aldrig några här. Så chatten kan ju inte vara helt ointressant

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #26
                        Ursprungligen postat av solis
                        Tycker det känns som om man glömmer av chatten för att den är så långt ner på sidan och det är sällan jag scrollar ner så långt så att jag ser den och påminns av den sen måste man ju gå till första forums sidan för att komma dit och då är det sällan man scrollar ner för att se om där är aktivitet.
                        Annars hade jag säker chattat mer själv.
                        Vi har som sagt då och då lyft fram chatten så att den syns rejält - men det har inte hjälpt.

                        jag tror rent krasst att det är så att för att en funktion skall bli levande (och detta gäller i speciellt hög grad för en chatt) så måste många vara intresserade av den och det är helt enkelt inte tillräckligt med chattintresserade på zoopet för att det skall funka.
                        Själv är jag t.ex. inte ett dyft intresserad - men är självklart för den skull självklart inte motståndare till en chatt - de som är intresserade av sådant skall självklart skriva i en sådan.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...