Lite lustigt med min mailadress.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Lite lustigt med min mailadress.

    Hubba Kjell & Admin !

    Inte för att det stör så väldiga, men jag har noterat en lite rolig sak.

    Jag ändarade min mailadress i min profil för ett tag sedan.

    Så, exempelvis så får jag noteringar där när jag pren på en tråd.

    Men.....

    Jag fick Kjells mail om guldmedlemskap till den gamla adressen.

    Just då tänktye jag inte så mycket på det, det var prexis då jag bytte mailadress.

    Men så idag, så får jag zoopets nyhetsbrev till den gamla adressen.

    Inte för att det stör mig som sagt var så där vansinningt mycket.

    Men.....jag kanske snart kommer i ett läge där den gamla adressen
    helt och hållet försvinner.....

    Vad gör man då ??



    /// Kensa
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • hawkse
    • December 2009
    • 781

    #2
    Grundtipset är ju att se till att meddela alla viktiga ställen om din nya mailaddress. Sedan går det ju i vissa fall sätta upp autoforward från den gamla till den nya men har man bytt för att slippa spam så är det inte så slugt. I de fallen brukar jag sätta upp en autoresponder som meddelar att jag bytt address och där ange ett tredje konto som jag i sin tur vidarebefordrar till min riktiga mailaddress.

    Grundidéen är att de flesta spam ändå inte kommer från legitima avsändare men skulle någon spammare ändå få mail från min autoresponder så ska de f*n inte få min riktiga mailaddress - samtidigt som jag vill att legitima avsändare ska ha en chans att nå mig.

    Jobbigt? Ja, definitivt. Metoden har blivit något överflödig i takt med att spamfiltren blivit duktigare men det är ändå skönt att försöka hålla så många spam som möjligt borta.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Ursprungligen postat av hawkse
      Grundtipset är ju att se till att meddela alla viktiga ställen om din nya mailaddress. Sedan går det ju i vissa fall sätta upp autoforward från den gamla till den nya men har man bytt för att slippa spam så är det inte så slugt. I de fallen brukar jag sätta upp en autoresponder som meddelar att jag bytt address och där ange ett tredje konto som jag i sin tur vidarebefordrar till min riktiga mailaddress.

      Grundidéen är att de flesta spam ändå inte kommer från legitima avsändare men skulle någon spammare ändå få mail från min autoresponder så ska de f*n inte få min riktiga mailaddress - samtidigt som jag vill att legitima avsändare ska ha en chans att nå mig.

      Jobbigt? Ja, definitivt. Metoden har blivit något överflödig i takt med att spamfiltren blivit duktigare men det är ändå skönt att försöka hålla så många spam som möjligt borta.

      mmm....men när det gäller här på zoopet, så är det ju lite lustigt eftersom jag har ändrat i min profil till en ny adress.
      och jag får som sagt var notes dit, om någon vill skicka mail till mig så kommer det dit, men zoopets centrala avvisering
      om guldkontot kom till den gamla adressen, likadant så kommer zoopets centrala månadsutskick till den gamla adressen.

      vidare så är jag ganska säker på att inom någon / några månader så kommer den gamla mailadressen att stängas ner
      helt och hållet, dvs autoreply / autoforward kommer inte att funka.


      vad gör man då ??





      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Databasen för goldmedlemskap är inte direkt sammankopplad med ens profil utan man måste anmäla "adressändring" till admin så att han kan ändra manuellt i databasen.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          aha
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            #6
            Mailar du nya adressen till mig så ändrar jag i databasen.
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              Ursprungligen postat av admin
              Mailar du nya adressen till mig så ändrar jag i databasen.


              done
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              Arbetssätt...