Om nya uppgraderingen - ris o ros

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    Om nya uppgraderingen - ris o ros

    1. Tycker det är lite jobbigt med den kritvita bakgrunden. Ögonen blir irriterade efter ett tag och man orkar inte sitta så länge.
    2. Ikonerna vid ämnena är stoora.
    3. Var tog "Mina akvarium" vägen? Inte har de väl försvunnit? :O
    4. Den nya smileysarna (de pastellfärgade) är jädrans otydliga, det är svårt att se dem.
    5. Superbra att de gamla smileysarna är kvar, och att de nu syns i flera rader än två.
    6. Vid citering verkar det bli ett enormt glapp där citeringen skall vara. Man får scrolla som attan.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    -minus

    1. färgerna är lite fesiga överhuvvetaget tycker jag. var skarpare förr med grönt o blått.

    +plus

    1. snyggare design o renare utseende.



    ( haha.. kommer väl på mer sen.)

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11220

      #3
      En del på din lista finns med i den andra tråden. Lägg in det du vill ändra på så jobbar jag på allt eftersom och gör det viktigaste först.

      En del saker som smileys går fort att fixa
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        Jobbigt med den vita bakgrunden och att medelande rutan är gigantisk.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Lilla Damen
          • February 2008
          • 2649

          #5
          Har väl inte hunnit undersöka allt, men ett minus hittar jag direkt i min blogg "240" ... bilderna som var infällda i texten har ersatts med ett "Bifogad fil nummer" istället. Trycker jag på den bifogade filen, kommer en bild på en diskus (provade även i en annan av mina bloggar... där var min bild ersatt av en bild på en räka)...
          Vad händer ? Tomtar och troll i min dator, eller i ZooPet?

          Kommentar

          • Vimsa
            • November 2008
            • 768

            #6
            + Helt ok design, även om den förra var bättre ...
            - De nya smileysarna är HEMSKA
            - Vit bakgrund är jobbigt att läsa på, bara någon nyans gråare och det skulle gå lättare (som redan påpekats)

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Tycker det är mycket märkligt att det ska ändras igen,som jag ser det så är detta sämre inte bättre förstår inte riktigt meningen med detta får se om jag kommer att förnya mitt mitt medlemskap om detta ska vara som det är...tycker att det är sämre överblick på Forumsdelen när man trycker på Nya Inlägg är ett klagomål ifrån min sida
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • CoolSwede
                • March 2008
                • 8

                #8
                det är är alltid lite jobbig med nya saker, men det finns ibland situationer där det är nödvändigt att gå med i tiden.
                zoopet har ett av de bästa forum-script som finns och denna uppgradering till den nyaste versionen är helt rätt och visa bara att
                administratören bryr sig.
                att det ta lite tid för att får det snyggt och att de flesta blir nöjda är själfklart. det är inte så lätt att fixa allt på en gång.

                jag vet vad jag prata om för att jag administrerar samma forum-script sedan vbulletin finns.

                många vet inte hur mycket jobb det är att håller sidan uppdaterad med säkerhet och allt annat som ska fixas.

                jag dra hatten för de som fixa det!
                10/02 1x 54 ltr. | 10/04 1x 180ltr. |GuldMolly/BlaclMolly | Guppy | NeonTetror | Fjärillciklider | Marmorgurami
                Homepage

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11220

                  #9
                  Ursprungligen postat av Patrik Steen
                  Tycker det är mycket märkligt att det ska ändras igen,som jag ser det så är detta sämre inte bättre förstår inte riktigt meningen med detta får se om jag kommer att förnya mitt mitt medlemskap om detta ska vara som det är...tycker att det är sämre överblick på Forumsdelen när man trycker på Nya Inlägg är ett klagomål ifrån min sida
                  Man måste uppgradera forumet regelbundet för att täppa till säkerhetshål. Just denna uppgraderingen är en riktigt stor som vi väntat med i nästan ett år. Under tiden har hålen i det gamla lagats allt eftersom, men allt har sin tid då man måste köpa ny programvara. Detta råder man inte riktigt helt själv över.

                  Alla hade ca 1 vecka att tycka till om den förestående uppgraderingen, efteråt har det kommit in många fler önskemål. Jag rättar till dem allt eftersom jag hinner.

                  Just nu passade det mig bättre då jag har lite mer tid i någon vecka framöver.

                  Vi
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Patrik Steen
                    Tycker det är mycket märkligt att det ska ändras igen,som jag ser det så är detta sämre inte bättre förstår inte riktigt meningen med detta får se om jag kommer att förnya mitt mitt medlemskap om detta ska vara som det är...tycker att det är sämre överblick på Forumsdelen när man trycker på Nya Inlägg är ett klagomål ifrån min sida
                    Tycker också att det är alldeles för mycket uppgraderingar - visst blir några saker bättre, men andra sämre.
                    Den stora anledningen till uppgraderingen är väl egentligen säkerheten - men visst jag har ibland tyckt att vi skiter i den och så kör vi tills någon går in och kapar Zoopet (vilket kanske kan ta några månader) och när det sker så lägger vi ner sidan.

                    Dock det stora jobbet med uppgraderingen sköter Christian och han får hjälp av de som tipsar honom om fel - jag själv gör minimalt
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • C.Ciklid
                      • February 2005
                      • 12055

                      #11
                      Tycker att allt blev för ljust. Har svårt att tyda de blå texterna. Har inte rotat igenom hela zoopet än, men tycker ändå det är lite rörigt i menyerna.
                      //Camilla
                      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Skall väl också nämnas att alla kunde lämna synpunkter på förändringen innan den gjordes - det var en testtråd uppe där man kunde lämna synpunkter. Nu i efterhand tar det av naturliga skäl lite tid att fixa allt.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Lilla Damen
                          • February 2008
                          • 2649

                          #13
                          Med risk för att vara tjatig... varför stämmer inte bilderna i bloggen ? Är det bara jag som har det problemet?
                          Likaså kan jag inte se bilderna i ZooPets stora fotoarkiv, ser bara svarta rutor ... vad gör jag för fel ?

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            #14
                            Tycker att det stämmer i bloggen - men inga bilder i stora fotoarkivet - kör vista o senaste FF
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • hult87
                              • February 2010
                              • 1287

                              #15
                              tycker det är svårt att utskilja de ljusblå rutorna mot den ljusa bakgrunden :/ annars ser det snyggt ut

                              Kommentar

                              Arbetssätt...