Vilket är ditt bästa akvarie/fisk "klipp"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tootikki
    • April 2008
    • 11

    Vilket är ditt bästa akvarie/fisk "klipp"?

    Hej allihop!
    I bland hittar man en blocket annons som nästan låter för bra för att vara
    på riktigt. Det hände mig i slutet av förra veckan. Såg en annons om 20 malawiciklider till salu för 100 spänn. Blev genast mycket sugen på att köpa dessa fiskar. Men eftersom annonsen hade legat ute ett par dagar var jag nästan övertygad om att någon annan hunnit före mig, men där hade jag lyckligtvis fel.

    Efter att ha pratat med säljaren i telefon fick jag reda på att det rörde sig om ca:10 st Red-top trewavasae och ca:10 st Rödzebra. Runt 20 stycken malawi för 100 spänn var oslagbart tyckte jag så vi bestämde tid för upphämtnig hemma hos säljaren.

    Väl där tittade jag och min sambo som hastigast ner i hinken som säljaren tagit upp cikliderna i, vi konstaterade snabbt att det verkade vara runt 20 fiskar om inte mer i hinken. Fiskarna hälldes varsamt ner i vår medhavda hink inför den korta transporten hem. Detta hände samtidigt som man hälsade på säljarens andra husdjur (en katt & en hund), detta gjorde att man inte gjorde några seriösa försök att räkna fiskarna noga.

    Så när vi kom hem insåg vi att det var nog några fler än 20 fiskar i vår hink. När vi väl räknade efter visade det sig att vi hade fått 50 ciklider istället för 20 som det stod i annonsen. Vi tappade hakan helt båda två.

    Vilket klipp, 50 stycken malawis för 100 spänn

    Det vore väldigt roligt att höra om någon annan därute har varit med om någonting liknande.
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Billig foderfisk!

    Kommentar

    Arbetssätt...