Någon som förstår sig på paypal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    Någon som förstår sig på paypal?

    Jag behövde skaffa paypal för att kunna köpa en sak som jag ville köpa. Och det bara bråkar med mig.

    Jag skaffade ett konto. Loggade in. Fick två val på hur jag skulle föra över pengar. Ett var att föra över pengar med bankkonto, ett var att koppla sitt kreditkort dit.

    Eftersom det stod att det skulle ta 2-4 dagar att föra över pengarna med bankkonto så valde jag att koppla kreditkortet. Tji fick jag. Då skulle man behöva en kod som man fick då paypal drog 15 kr från en, denna skulle man se på sitt kontoutdrag efter 2-3 dagar. Idag fick jag i alla fall koden.

    Och hur gör jag nu?!

    Trodde att man skulle ha samma saldo på paypal som man hade på kortet, men där står bara noll. Ska man föra över pengar från banken även fast det är kopplat till kortet? Eller tar det fler dagar innan kortet blir kopplat? Eller ska där bara stå noll för sakens skull?

    Hjälp, jag blir tokig.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Det står noll om du inte får pengar insatta på ditt Paypal-konto av någon annan. Du skriver in den summan som du vill betala så dras den från ditt kort.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #3
      Men en annan fråga. Om jag går in på min profil. Och så klickar jag på något, jag kommer inte ihåg vad, men det har med betalningssätt att göra. Så är där en bild på ett visakort och så står det faktureringsadress och så min adress. Varför faktureringsadress, om de drar det från kortet?
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      • david87
        • June 2005
        • 710

        #4
        Om jag inte tänker fel så har väll även ett kort en fakturerings adress, dit dess kontoutdrag och annat skickas till..
        Eller tänker jag fel?

        Kommentar

        • myslas
          • February 2008
          • 672

          #5
          Det är väl rätt mycket en amerikansk grej. Där använder de väldigt ofta kreditkort, dvs de handlar och så får de en faktura på allt de handlat månaden efter från kreditkortsföretaget. I Sverige används mest vanliga betalkort där summan dras från ett bankkonto direkt.

          Det där med adressen är nog mest en säkerhetsåtgärd mot bedrägerier, så att de kan kolla upp att det verkligen är du som äger kortet.

          Kommentar

          Arbetssätt...