Billigaste mobilabonnemang om man ringer lite?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Billigaste mobilabonnemang om man ringer lite?

    Finns det nåt abonnemang som har väldigt låga fasta avgifter och som funkar även utomlands?

    Jag har mobil mest för nödsituationer och när jag åker utomlands, jag ringer kanske ett par tre samtal i månaden och då korta samtal.

    Kontantkort är inte ett alternativ eftersom de inte funkar utomlands och måste fyllas på regelbundet.

    Alltså: abonnemang med *mycket* låg fast avgift, men samtalen får kosta tie spänn minuten om de vill. Finns sånt?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • cecilienne
    • February 2007
    • 282

    #2
    Men alla kontantkort måste väl inte fyllas på så regelbundet? Jag vet att det numera finns en massa "comviq Kompis", Amigos, Knock Out, och allt vad det heter. Den nya typen av kontantkort måste man ju fylla på minst en gång i månaden för att de priser man har enligt avtalet ska fortsätta gälla. Men den gamla sorten, som jag har, den måste man ju bara fylla på en gång om året, och minsta påfyllnadssumma är 100 spänn. Comviq Kontant heter det. Alltså kan man komma undan med hundra spänn om året Finns inte detta att köpa längre?

    Kommentar

    • cecilienne
      • February 2007
      • 282

      #3
      Mitt Comviq Kontant funkar förresten utomlands numera. I de allra flesta länder.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        nu vet jag inte exakta vilkoren då men

        flickvänenn har tele2 och har 69:-/mån som hon får ringa på och det är jag rätt säker funkar utomlands med...
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Fanbyalperna

          • September 2005
          • 752

          #5
          Själv har jag 3:s till vänner och betalar 69:-/månad. Funkar bra tycker jag. Som du har jag mest mobilen för ev nödsituationer.
          Har inte alltid rätt, men fel ibland

          Kommentar

          • Link_Mag
            • January 2009
            • 238

            #6
            om man ringer så lite är nog ett vanligt comviq kontant bäst
            Diskus och Växter FTW!

            Kommentar

            • starman_
              • March 2004
              • 791

              #7
              jag hade telia kontantkort innan,,,om man ville att det skulle funka utomlands skulle det vara reggat och en avgift på 150kr för utlandstjänst....sen var det bara att ringa och det kom en räkning på det man ringt....

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Ursprungligen postat av starman_
                jag hade telia kontantkort innan,,,om man ville att det skulle funka utomlands skulle det vara reggat och en avgift på 150kr för utlandstjänst....sen var det bara att ringa och det kom en räkning på det man ringt....
                Det låter intressant. Skall kollas.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #9
                  Har comviq kontant och det blir väl drygt 100 kr per år.
                  Man kan ju nås med sms även utomlands.
                  Min fru och jag sms:ade varandra i Paris i somras på det kortet.
                  När vi var i Filippinerna senast zappade vi telefonerna och köpte lokala betalkort.
                  Om man är utomlands någon vecka och vill ringa hem är det oftast billigt att köpa ett telefonkort och ringa via fasta nätet till riktigt låga priser. Telefonkort är också det som gäller för min fru att hålla kontakt med Filippinerna men det är inga korta samtal precis. Men dj*klar vad billigt det är jmf för drygt 10 år sedan.
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • Guest

                    #10
                    Hm, har tele2 kompis, betalar ju 69kr + de ja ringer för. Brukar bli runt 90kr/månad. Smsar mest. o de är ju 3000 gratis sms per månad.

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      • June 2002
                      • 1081

                      #11
                      Mitt telia kontant funkar utomlands och jag kan fylla på det på handelsbanken.se.
                      Mvh. Ola
                      Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
                      Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

                      Kommentar

                      • elinor
                        • February 2003
                        • 1323

                        #12
                        Varför betala en fast månadsavgift? Du säger ju själv att du knappt inte ringer något och är det då inte lite som att kasta pengarna i sjön? *ler*
                        Jag kör med comviq kontant. Funkar finfint utomlands. Kostar inget att registrera sig..

                        Själv har jag Comviq Champion (kontantkort). Funkar bra för mig eftersom jag anvädner de 145 kr i månaden det kostar mig att fylla på.
                        Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

                        Kommentar

                        Arbetssätt...