Krokodil har tagit ett barn vid Kåsjön i Partille.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Krokodil har tagit ett barn vid Kåsjön i Partille.

    Ja inte ännu, men i en profetia för framtiden så menar den moderate ersättaren i kommunfullmäktige i Partille och tillika förbundstyrelseledamoten i Djurens rätt Anders Ekelund att detta är vad vi kan förvänta oss kommer att ske i framtiden, i alla fall allt enligt vad han själv skriver i dagens Partille Nyheter.

    Detta med anledning till att en kattunge för några dagar sedan "dumpades" i ett köpcenter i Partille.
    Självklart är detta med s.k. "sommarkatter" etc. helt förkastligt och det är också helt fel att dumpa våra tropiska djur eller växter i naturen (både ur djurskydds- samt miljösynpunkt).

    Men att utifrån detta exempel med en dumpad katt ta till sådan enorma övertoner blir bara löjligt som att påstå att folk redan idag i Sverige dumpar sina krokodilsällskapsdjur i svenska vattendrag och att han förväntar sig att dessa kommer att ta barn.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Bowman
    • December 2008
    • 1318

    #2
    Trodde en gädda nafsat nån unge igen.. Men så var det inte då nej
    Brukar mest hända på sommaren dock.

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Hahahahaha... Ja, en sak är säker: blir det nånsin så varmt i Partille att en krokodil överlever vintern utomhus, då har vi redan betydligt större problem.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Hahahahaha... Ja, en sak är säker: blir det nånsin så varmt i Partille att en krokodil överlever vintern utomhus, då har vi redan betydligt större problem.
        Det ligger något i det

        Fast han menade att folk hade krokodiler hemma i sina badkar (uppenbarligen rätt stora badkar uppenbarligen eftersom de där blir så stora att de kan äta barn) som när de hade växt ur dem släpps ut i våra vattendrag.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Det ligger något i det

          Fast han menade att folk hade krokodiler hemma i sina badkar (uppenbarligen rätt stora badkar uppenbarligen eftersom de där blir så stora att de kan äta barn) som när de hade växt ur dem släpps ut i våra vattendrag.
          Det mesta av hans absurditeter kan för klaras med att han är moderat.
          Han kallar nog sin 25m simbassäng för bad kar.
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Fast han menade att folk hade krokodiler hemma i sina badkar
            Alltså måste vi förbjuda badkar.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Mick13
              • May 2008
              • 1796

              #7
              Ursprungligen postat av Azur
              Alltså måste vi förbjuda badkar.
              Helt klart
              In vino veritas, in aqua sanitas

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Ursprungligen postat av Mick13
                Helt klart
                Då sprack sommarens bad då... Eller det gäller inte tunnor?

                Kommentar

                • Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

                  #9
                  Tja jag har då aldrig bekymrat mig om någon moderast tyckande och tänkande förut så jag tycker vi kör på tunnbad vad dom än må säga
                  Senast redigerad av Mick13; 30 January 2009, 22:49.
                  In vino veritas, in aqua sanitas

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Har inget badkar. Men känner mig lite nervös inför toabesöken.
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Erik...
                      • May 2006
                      • 1459

                      #11
                      Även om krokodiler skulle vara rustade att klara Svenska vintrar som dom är känner jag att djurrättsorganisationerna är ett större samhällsproblem an vad krokodilerna skulle vara.

                      Kommentar

                      • drd
                        • March 2004
                        • 5586

                        #12
                        Skulle nog inte vara nån omöjlighet om ett X antal år fram när vår planet värmts upp galet mycket mer och vi har 10-15 grader på vintern i skåne iaf.......hoppas verkligen inte det blir så illa och att den varma golfströmmen tagit en annan bana innan dess så vi får lite mer kyla vintertid men ändå.
                        ________________________________________________

                        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                        Kommentar

                        • MattiasL
                          • September 2006
                          • 1479

                          #13
                          Jag har en orm i toaletten. Man får mota den med toaborsten när man ska spola.
                          Qui audet adipiscitur!

                          Kommentar

                          Arbetssätt...