Kärleksbekymmer :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Temeraire
    • January 2008
    • 385

    Kärleksbekymmer :(

    Jag är skorpion, jag är skytt. Alla säger: Nej, nej, nej, katastrof! en skytt och en skorpion funkar aldrig! ge upp! lägg av!
    Snacka om att man blir deppig. Vi gillar samma saker och respekterar varandra och är aldrig sura på varandra. Hon är lite mer tokig av sig, jag är mer lugn.
    Kanske ska ge upp henne redan nu om det ändå inte kommer fungera senare? visserligen brukar jag inte tro på sådant där.. men jag läste beskrivningarna av hur personer som är skytt och skorpion.. och skytten stämmde exakt på henne! och skorpionen typ exakt på mig också :O
    " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "
  • tessilago
    • July 2007
    • 373

    #2
    Ursprungligen postat av Temeraire
    Jag är skorpion, jag är skytt. Alla säger: Nej, nej, nej, katastrof! en skytt och en skorpion funkar aldrig! ge upp! lägg av!
    Snacka om att man blir deppig. Vi gillar samma saker och respekterar varandra och är aldrig sura på varandra. Hon är lite mer tokig av sig, jag är mer lugn.
    Kanske ska ge upp henne redan nu om det ändå inte kommer fungera senare? visserligen brukar jag inte tro på sådant där.. men jag läste beskrivningarna av hur personer som är skytt och skorpion.. och skytten stämmde exakt på henne! och skorpionen typ exakt på mig också :O

    Allt vad astrologi heter är rent utsagt båg och bluff. De skriver sån där skit för att det ska passa in på alla. Sålänge något är vagt nog kommer den mänskliga hjärnan att anamma det och tycka att det passar in på en. Astrologi gör mig arg. Du kan lika gärna spå framtiden i fågelskit. :P

    Så jag tycker synd om dig om du går på sånt där. :P Du missar ju en möjlighet att vara med en människa som du passar bra med, pga av skumma regler som inte har någon verklighetsförankring.

    Fall inte för skiten.

    Om du vill har jag en del material som bevisar att det inte fungerar.
    Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Stackars dem som missar en perfekt partner för att de har läst ett horoskop, säger jag bara. När folk sätts i fack är det värsta jag vet, och att tro att man har en viss personlighet bara för att man är född i en viss månad, och att alla som är födda i samma månad är likadana, ja, hmm, det är inte bara lite långsökt I så fall skulle jag, min mamma, min syster, min morbror, och min farmor vara likadana, och det är vi verkligen inte. De likheter vi har beror mer på att vi är släkt. Om nå´n frågar om mitt stjärntecken, så svarar jag, men lägger till att egentligen är jag ju människa, och vill som sagt inte bli placerad i fack efter vilken månad jag råkar vara född i. Månader och stjärntecken är människans påhitt, förmodligen ett sätt att ruta in tillvaron, och göra den mer "säker", och mindre osäker och skrämmande.

      Om ni har mycket gemensamt, och tycker om varandra, så gå på det, och inte vad andra säger, särskilt inte på så lösa grunder som stjärntecken. Jag tycker det är otroligt svårt att hitta nå´n som är intresserad av mig, nå´n att älska, utan att blanda in horoskop och stjärntecken. De som bryr sig om så´nt lär väl aldrig hitta nå´n som är "perfekt" i deras ögon, eftersom att ha saker gemensamt, och att man tycker om varandra tydligen inte räcker, vilket det borde göra. Om förhållanden håller eller spricker har knappast att göra med när på året man är född. Tänk om alla skulle leta partners och bli ihop utefter vad horoskopen säger, och inte personkemi, intressen, kärlek, och så vidare, snacka om många som skulle göra slut efter en vecka när de inser att de inte funkar ihop.

      Nej, jag säger som Pumbaa i Lejonkungen, stjärnorna är bollar med gas som brinner miljoner mil härifrån

      Så som sagt, låt inte andra bestämma om ni ska bli ihop eller inte, det bestämmer bara ni, och inga vidskepliga horoskop eller stjärnor. Om det känns rätt nu, och ni inte testar, så kommer ni nog bara att ångra er. Och tar det slut så kan ni vara rätt säkra på att det inte berodde på horoskopen. Som Tessilago sa, de är skrivna så luddigt, så att de passar i stort sett in på vem som helst.

      Ni är vare sig skorpioner eller skyttar, ni är två människor av kött och blod, och egna viljor.

      Kör på, använd ert sunda förnuft, och lycka till
      Senast redigerad av Shepard; 17 January 2009, 17:27.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • miluhe
        • June 2006
        • 2090

        #4
        Tro inte på sånt min man o jag är Lejon o Fisk borde inte gå ihop enligt astrologin. Men vi har snart varit gifta i 19 lyckliga år.
        Så bara strunta i astrologin som jag inte tror på ett dugg, o va lyckliga

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          #5
          Bluff å båg den där skiten, kör hårt!

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Jag håller på en del med astronomi på fritiden (Ja, inte så seriöst, men läser lite på www.astronomiguiden.se och har ett ganska billigt teleskop om man jämför med andra, ett datorstyrt Celesteron 5 för 5000 pix) men tillräckligt mycket för att veta detta:

            För 2000 år sen när stjärntecknena och astrologin kom pås så var man Vädur om vädurens stjärntecken doldes bakom solen dagen man föddes, osv. Då började man hitta på hur detta påverkar folk.

            Men det som totalt avslöjar att det inte kan funka idag, är att jordens axel "gungar" ett helt gung på 24'000 år, och på 2000 år har det med andra ord gungat en tolfte del.

            Med andra ord så om du tror du är född i tex. väduren, så lurar du dig själv. För nu efter 2000 år så är det ett helt annat stjärn tecken (Det som kommer efter/till höger om väduren om du nu tror du är född i väduren) som var dolt bakom solen dagen ni föddes.


            Hoppas ni fattade, annars så kan ni fråga på.

            OBS Tänk på att jag skrev att jag håller på med amatör astronomi, inte astrologi, astrologi är bara bluff och båg
            Senast redigerad av JojjeN; 17 January 2009, 19:01.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • NIC
              • January 2008
              • 5121

              #7
              Ursprungligen postat av JojjeN
              Jag håller på en del med astronomi på fritiden (Ja, inte så seriöst, men läser lite på www.astronomiguiden.se och har ett ganska billigt teleskop om man jämför med andra, ett datorstyrt Celesteron 5 för 5000 pix) men tillräckligt mycket för att veta detta:

              För 2000 år sen när stjärntecknena och astrologin kom pås så var man Vädur om vädurens stjärntecken doldes bakom solen dagen man föddes, osv. Då började man hitta på hur detta påverkar folk.

              Men det som totalt avslöjar att det inte kan funka idag, är att jordens axel "gungar" ett helt gung på 24'000 år, och på 2000 år har det med andra ord gungat en tolfte del.

              Med andra ord så om du tror du är född i tex. väduren, så lurar du dig själv. För nu efter 2000 år så är det ett helt annat stjärn tecken (Det som kommer efter/till höger om väduren om du nu tror du är född i väduren) som var dolt bakom solen dagen ni föddes.


              Hoppas ni fattade, annars så kan ni fråga på.

              OBS Tänk på att jag skrev att jag håller på med amatör astronomi, inte astrologi, astrologi är bara bluff och båg
              Ha, där ser man!
              Coolt!

              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #8
                Ja, det var inte så länge sen jag lärde mig det, ganska häftigt.

                Och det är egentligen konstigt att inte fler vet det, men om man inte är intresserad så tar man ju förstås inte reda på sånt.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                Arbetssätt...