Förbannad på aftonbladet (macken)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Förbannad på aftonbladet (macken)

    Ja vad håller dom på med på aftonbladet egentligen?
    Först en stor kampanj om macken-dvd att köpa med aftonbladet söndag, måndag och tisdag.
    Sedan skickas kanske 13 ex till pressbyrån vid Huskvarna station, ett par till öxnehaga-kiosken och tempo bredvid. Snabbt slutsålda givetvis.
    Man borde börja köpa expressen bara som protest egentligen.
    Killies is a lifetime passion
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    #2
    99 kr på ginza annars så slipper man läsa aftonbladet med.
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ursprungligen postat av Morellen
      99 kr på ginza annars så slipper man läsa aftonbladet med.
      Köpte den DVD:n för flera år se´n, och som sagt, varför slösa pengar på att köpa Aftonbladet? Det är ganska talande att de har med en massa DVD numera, förmodligen har folk börjat tröttna på alla "nyheter" om trosschocker och bråken TV inte visade, så det är väl enda sättet för dem att se till att upplagorna inte kraschlandar... Det eller att börja med seriös journalistik, men det faller dem väl inte in.
      Senast redigerad av Shepard; 04 January 2009, 22:22.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Långås
        • December 2005
        • 1368

        #4
        Ursprungligen postat av Micke_A
        förmodligen har folk börjat tröttna på alla "nyheter" om trosschocker och bråken TV inte visa
        Det vore ju bra om det vore så. Dock är det tvärt om, det är nakenchock och TV-bråk som säljer. Folket kanske får den tidning de förtjänar Jag har en nära släkting som jobbar på en av de större tidningarna och han ogillar skarpt utvecklingen av att inte "riktigt" nyheter säljer längre. Folk vill inte höra om något jobbigt. De vill bara ha nyheter om TV-kändisar som gör bort sig och folk som råkat illa ut. Allt för att må lite bättre själva kanske?
        Mvh Peter

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #5
          vem pallar läsa om alla tråkigheter dygnet runt? vissa kollar på kändisar, vissa kollar in i ett vattenfyllt kar istället!
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            #6
            Aftonbladet... helt klart bra journalistik! Skulle aldrig falla mig in att köpa den tidningen...


            • Stenålderspojken vägrade äta upp sin spenat - svalt ihjäl
            • Chris gifte sig med sin gitarr
            • Oljeborren öppnade portarna till helvetet - släppte ut djävulen
            • Krokodilmannen finns
            • Hemligt foto bevisar den fientliga handlingen: Ryssarna sköt ner ett UFO - 1987
            • Dinosaurierna utrotade sig själva - med krocklekar
            • Columbus fick hjälp av utomjordingarnas karta
            • Reuben var en bråkstake - kniven genom huvudet botade honom
            • Draken flög 30 mil ut i rymden
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av Långås
              Det vore ju bra om det vore så. Dock är det tvärt om, det är nakenchock och TV-bråk som säljer. Folket kanske får den tidning de förtjänar Jag har en nära släkting som jobbar på en av de större tidningarna och han ogillar skarpt utvecklingen av att inte "riktigt" nyheter säljer längre. Folk vill inte höra om något jobbigt. De vill bara ha nyheter om TV-kändisar som gör bort sig och folk som råkat illa ut. Allt för att må lite bättre själva kanske?
              Hur man nu mår bättre av att läsa om kändisar som gör bort sig och folk som råkar illa ut. Man tappar bara det lilla hopp om mänskligheten man har kvar, och blir mer och mer säker på varför man föredrar (andra) djur. Men ja, man blir ju även rätt trött om att höra om jobbiga saker, den hundrade bomben i Irak är ju inte särskilt rolig att höra om.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...