Vad tror ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kimi
    • September 2008
    • 5

    Vad tror ni?

    Har ett 130 liters med några fullvuxna endlers och lite yngel.
    Släppte ner 8 tigerbarber för några dagar sen, hur länge tror ni att endlersen överlever??
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Tror?

    Att tro är att inte veta och släpper man en seriös fiskfråga här i "off topic" så kan du förlita dig på att svaret kan bli lite precis hur som helst, fenlösa och yngellösa lär i alla fall endlersen bli..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Usch, låter nästan som om du vill ha en vadslagning om djurens liv.

      Du verkar ju säker på att de kommer dö av barberna så småningom eftersom du skrev "hur länge", och då är det väl inte schysst att släppa lös barberna hos endlersarna?
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Samarin4
        • December 2008
        • 227

        #4
        Ursäkta, jag förstår inte hur du menar med " tror du?" innebär inte det du säger helt enkelt djurplågeri? Du har endlers och barber helt enkelt för att barberba ska döda endlerserna?
        http://blogg.aftonbladet.se/28508/ Besök min blogg!
        uppskattar hjälp med 180 liters projekt: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=127259

        Kommentar

        • kimi
          • September 2008
          • 5

          #5
          Nja, inte riktigt så jag menade.
          En kompis sa att barberna kunde vara aggresiva och käka upp endlersen.
          Ville bara kolla vad folk här tyckte och trodde. Nu är i alla fall 4 barber borta då de tuggade på varandra.. men alla endlers är kvar om jag räknat rätt.

          Kommentar

          • JLi
            • December 2004
            • 773

            #6
            Är frågan ställd Off Topic eller seriöst? Endlersen lär säkert överleva men inte särskilt många yngel om ens något.
            h. Johan

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Ju färre barberna blir, desto aggressivare blir dom. Minst 10 tycker jag när det gäller tigerbarb. (Om man vill ha fredliga fiskar)
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • Vandal
                • January 2006
                • 1655

                #8
                jag missade att rensa ur ett par tre endlersyngel när jag la i ciklider i min 375... de har inte försvunnit, de har blivit fler...
                over and out /Petter
                Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #9
                  Ursprungligen postat av Vandal
                  jag missade att rensa ur ett par tre endlersyngel när jag la i ciklider i min 375... de har inte försvunnit, de har blivit fler...
                  Men nu snackade vi tigerbarber, de kan vara aggressivare och rovgirigare än ganska många ciklider.
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • Radioaktiva Räkor
                    • May 2007
                    • 1760

                    #10
                    Hehe, jag hade lite sjuka och skruttiga guppys som trillade ner i min stora ciklidburk, det tog kanske 5 sekunder

                    //C
                    With a licence to krill!
                    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...