Jvm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    #46
    En ryss och en schweizisk domare

    "Har ni sätt, dom är ju överallt" sa kommentatorn om de kanadensiska spelarna haha.

    1-0 till Kanada efter första perioden

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #47
      Och hur i h-e kunde domarna inte ta utvisning när målvakten blev pååkt!? Publiktryck i all ära, men det där var löjligt. Han åker ju och pratar med den kanadensiska bänken, men tar ingen utvisning! Och inte ens en enögd publik kan väl undgå att se med sitt enda öga att den pååkningen var riktigt ful, ändå buar de åt svenskarna... Suck...

      I senior-VM hade det där nog aldrig inträffat, vare sig pååkningen eller domarnas snudd på tjänstefel.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #48
        Målvakten pååkt igen, och nu när det såg ut som om domarna tänkte reparera sitt misstag, så tar de en svensk också, förutom de två kanadensarna... Snacka om att smöra för publiken...
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Guest

          #49
          4ggr blir markström pååkt och bara en av gångerna så blir det utvisning...men Sverige måste bli bättre.

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #50
            håller med wikegård. sve spelar inte bra, men kanadickerna måste ju ha fått två puckar i huvet för mycket! 4 pååkningar på målisen och nu buar publiken åt vår målvakt! helt obegripligt!

            o nej, jag hade inga problem att hålla mig vaken!!
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • DAHLBERG
              • September 2008
              • 1598

              #51
              Jag klarar inte av att se!

              Jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD! Helt sjukt! Undra vad domarna sålt sig för.

              Kanada är en jävla pajasnation!
              DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
              750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
              540 liter kulfisk - T. lineatus
              120 liter salt - Koraller och fisk

              Kommentar

              • drd
                • March 2004
                • 5586

                #52
                Suck....slut för denna gången men jag tycker ändå att småkronorna gjorde en jävligt bra turnering, synd bara dom hade lite över 20 000 emot sig + domarna !
                ________________________________________________

                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                Kommentar

                • smurfmats
                  • February 2003
                  • 3538

                  #53
                  bara att gratta kanadickerna. de var bättre. dock så måste de sluta med fulspelet, känns som de är bättre än det...
                  tråden om fjärilars lek!

                  Kommentar

                  • Antee
                    • September 2007
                    • 165

                    #54
                    Ursprungligen postat av DAHLBERG
                    Jag klarar inte av att se!

                    Jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD! Helt sjukt! Undra vad domarna sålt sig för.

                    Kanada är en jävla pajasnation!
                    Ja....Å hur faan ska man kunna sova nu då...
                    240 liter Sajica, scalarer och purpuhuvudsbarber.
                    112 liter Palettciklid och för tillfället Snäcklekare (multisar), albinoancistrusar.
                    112 liter Kakaduaciklid , fjärilsciklid och ancistrusar.
                    30 liter körsbärsräkor och ancistrusyngel.

                    Kommentar

                    • Robin_H
                      • March 2008
                      • 150

                      #55
                      Jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD

                      Kommentar

                      • almost_jocke
                        • January 2008
                        • 228

                        #56
                        ne det spelar ingen roll hur vida sverige spelade bra eller dåligt.. för på detta jävla vis ska det inte vara!! man ska alldrig skylla en förlust på domare. men den här förlusten känns välldigt tung på domarfronten med facit i handen

                        men hur ska man kunna va helt 100% fokuserad på sin uppgift om precis allt går motståndarens pipa hela tiden.

                        nä man kan ju hoppas att domarna erkänner att dom var mutade eller något så man fick det på papper eller om det kanske bara så attt dom inte tål att höra 20000 kanadesanre bua åt dom.


                        sverige spelade inte sin bästa hockey igår. men dom får iaf av mig denna turnering.

                        Kommentar

                        • Junros
                          • November 2007
                          • 144

                          #57
                          Förstår inte hur dom kunde få hålla på mod vår målis på det viset, blev bara bitter över att se hur dom gång på gång gik på honom.
                          lite seg spelande i powerplay ifrån våra tyckte jag, kanada var snäppet vassare där.
                          dom är riktigt duktiga i hockey precis som oss, men dom har ingen bra publik som vet hur dom ska beter sig på läktarn =/ tråkigt att höra buande.

                          ungefär som när man var på frölunda/Luleå och tyvär satt bland frölundaiter fick höra en massa buande och skällsord mot luleå "fuleå" "sugiå" osv. det konstigaste var att det mest var barnen som skrek detta.

                          aja..nästa gång tar vi dom!!

                          Kommentar

                          • almost_jocke
                            • January 2008
                            • 228

                            #58
                            ja man borde väll släppa den skit matchen nu men kollar på den igen nu och blir lika förbannad även denna gång.

                            men i det stora hela så ska man erkänna att kanade var bättre i finalen. det kommer vi nog aldrig ifrån.

                            men om nu nr 7 esposito hade fått en 2minutare efter att åkt på markström första gången så så hade aldrig 2-0 blivit av. och då kanske Sverige fått 1-1 och det skulle vart betydligt roligare och se.

                            men men bättre förlora hederligt än vinna på det sättet som Kanada vann på

                            tre kronor va ändå det bästa laget i turneringen =)

                            Kommentar

                            Arbetssätt...