Onödiga körlektioner.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Temeraire
    • January 2008
    • 385

    Onödiga körlektioner.

    Trafikskolorna idag överdriver enormt. Allt ska vara PERFEKT! herre jesus. Häromdagen när vi var två elever som körde, den ena först och jag sedan, så körde han som vilken annan förare som helst med körkort. Men oooooh nej, det dög inte.. det ska vara perfekt. Du ska svänga in i parkeringsrutan på rätt sätt.. en massa onödigt skit. De ska verkligen krama ur varenda öring ur en.

    Jag kör också som vilken annan människa som helst med körkort, t.o.m bätte än de flesta.. men nehej nehej..

    ..får väll lägga ut typ 20-30 000 på körkortet innan de anser att jag kan köra..
    " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "
  • Temeraire
    • January 2008
    • 385

    #2
    Ska försöka formulera mig bättre.
    Min storebror behövde bara ta 7 körlektioner. Läraren tyckte att han kunde köra som folk. Idag ''måste'' man i princip ta många fler lektioner. Man måste kunna allt perfekt vid varje körning. Man får bara inte missa en sak en gång, då blir det att ''hårdträna'' på just det.
    Kan du köra som folk och kan reglerna, då ska det bara vara att tuta och köra, tycker jag.
    " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Det är väldigt märkligt att en firma som tjänar pengar på att folk inte får köra upp får bestämma när folk får köra upp. Ännu märkligare är att staten varje år lyssnar på körskolornas årliga lobbying för att göra uppkörningen svårare/längre. Det snyggaste exemplet är kanske deras framgångsrika lobbying mot privat övningskörning.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Jenny054
        • May 2007
        • 920

        #4
        Därför kör man privat!
        Min far tvinga mig till 2 körlektioner.. Kosta mig 1000 spänn. Helt värdelöst!
        Hade kört till & från sen jag var 16, tog kortet vid 21-22 års ålder.

        2 teoriprov, 1 uppkörning sen hade jag körkortet..
        Sedan blev det lastbilskort med släp och även det utan en värdelös körskola!
        The fish is jumping.....
        Bloggen:
        http://aquastyle.blogspot.com/
        Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

        Kommentar

        • KAM
          • December 2007
          • 202

          #5
          Tycker det är bra att man ska kunna köra perfekt innan man får körkort, annars har man inget i trafiken att göra.
          [

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Mina systrar o min mamma körde privat me farsan i 6 månader, fick körkortet på första försöket!
            Börja själv för några veckor sen.

            Kommentar

            • Temeraire
              • January 2008
              • 385

              #7
              Ursprungligen postat av KAM
              Tycker det är bra att man ska kunna köra perfekt innan man får körkort, annars har man inget i trafiken att göra.
              Men det är ju bara för att krama ut mer pengar ur en. De vet att man kan köra, men de kan ju inte bara låta en köra upp då, då blir inte trafikskoleägaren glad.
              " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

              Kommentar

              • Salta Katten
                • March 2008
                • 740

                #8
                "Folk" som haft körkort i flera år har ofta blivit slarviga och lagt sig till med en massa fel, och glömt en del om regler och skyltar. Å andra sidan har de fått erfarenhet som gör att de är mycket bättre än nybörjare på att klara knepiga situationer. Det finns faktiskt en anledning till att en viss åldersgrupp har högre försäkringspremier än andra... Dessutom behöver man repetera saker för att de ska sitta ordentligt, och inte glömmas bort så fort det blir stressigt.

                På uppkörningen kan du råka ut för en kontrollant som är bra mycket kinkigare än läraren. Men om du känner att du kört och tränat tillräckligt för att känna dig säker på vad du gör är det ju inget som hindrar att du bokar in en uppkörning, det kan inte körskolan förbjuda.

                Kommentar

                • Långås
                  • December 2005
                  • 1368

                  #9
                  Jag hade nog världens roligaste uppkörningskontrolland. Han satt och berättade roliga historier och roliga saker som inträffat under uppkörningar. Hur bra som helst, man blev av med nervösheten direkt.

                  Han hade bland annat kört med en väldigt lantbruksintresserad kille ifrån Varberg. Han körde hur bra som helst men var lite disträ. När dom stod och vid ett trafikljus slog det om till grönt men killen noterade inte detta. Kontrollanden uppmärksammade då killen på detta genom att säga:
                  - Du, det blir nog inte grönare än såhär
                  Killen svarade.
                  - Johodu, får vi bara ud koskiten och här kommer lide regn så skall du få se på fan.

                  Oj va OT det blev
                  Mvh Peter

                  Kommentar

                  • Jenny054
                    • May 2007
                    • 920

                    #10
                    Ursprungligen postat av Långås
                    Han hade bland annat kört med en väldigt lantbruksintresserad kille ifrån Varberg. Han körde hur bra som helst men var lite disträ. När dom stod och vid ett trafikljus slog det om till grönt men killen noterade inte detta. Kontrollanden uppmärksammade då killen på detta genom att säga:
                    - Du, det blir nog inte grönare än såhär
                    Killen svarade.
                    - Johodu, får vi bara ud koskiten och här kommer lide regn så skall du få se på fan.
                    *HAHAHA* Han var då iaf avslappnad på sin uppkörning!
                    Blev han godkänd?
                    The fish is jumping.....
                    Bloggen:
                    http://aquastyle.blogspot.com/
                    Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                    Kommentar

                    Arbetssätt...