Obamas enorma kampanjkista

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Obamas enorma kampanjkista

    Hur det än går med presidentvalet i USA kommer Obamas kampanjkista säkerligen diskuteras i framtiden...
    Dock vägrar CNN tydligen låta sej köpas...
    I kväll är det dags för Obama-tv i USA: En reklamfilm, sex kanaler, 30 minuter prime time. Men av CNN får han nobben.

    Är det någon annan som läst Grishams senaste (the appeal) som handlar om något liknande fast från andra sidan.
    Killies is a lifetime passion
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Junros
      • November 2007
      • 144

      #3
      att det är mycket pengar kan jag hålla med om, men för en president kampanj får det nog kosta på bäst det vill..
      vet inte vart pengarna kommer ifrån så kan inte säga så mycket om det...

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av erikthur
        Hur det än går med presidentvalet i USA kommer Obamas kampanjkista säkerligen diskuteras i framtiden...
        Dock vägrar CNN tydligen låta sej köpas...
        I kväll är det dags för Obama-tv i USA: En reklamfilm, sex kanaler, 30 minuter prime time. Men av CNN får han nobben.

        Vadå köpas - lite märklig filosofi att de inte låter sig köpas av en färgad presidentkandidat - men för alla andra är det fritt fram.
        Jag tycker överhuvudtaget att det är ett sjukt system där man måste kunna spendera hundratals miljoner för att kunna vinna ett val. Knappast ett val där förutsättningarna är lika
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 29 October 2008, 19:17.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Demokraterna införde lagstiftning om kampanjbidrag. Men om jag förstått rätt anklagar man President GW Bush för att ha visat hur man kört över den. Och Obama lär ha definitivt begravt den reformen.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Långås
            • December 2005
            • 1368

            #6
            Pengarna kommer väl också ifrån företag och personer som sedan vill ha lite trevliga politiska beslut som passar dom som betalt. Härligt system...
            Mvh Peter

            Kommentar

            Arbetssätt...