Kina - here i come

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #16
    Jaha....då fick man hotelbokningen.....inte fasen bor man på lyxhotell när det
    är snabba bokningar....

    hilton...när glöm sådan tanke !!

    andra 3-4 stjärniga hotel som ligger på möjliga listan är fulla....


    näää....nu får man stå ut med Sheraton !!!!!!!!

    tycker lite synd om mig själv.....

    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #17
      Ursprungligen postat av erikthur
      Då är det väl bara att byta till landstinget eller...

      tja, varför inte, känner folk som jobbar inom landstinget och tjänar
      bra mycket mer än vad jag gör, har mer semester än vad jag har,
      reser mindre än vad jag gör......


      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #18
        Byt jobb med mig! Här umgås man med alla möjliga galningar från världens alla hörn, vet aldrig från vecka till vecka om man har jobb eller inte och har aldrig tråkigt - trots att jag "sitter på kontor".

        Vill också resa till Asien
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • Långås
          • December 2005
          • 1368

          #19
          Det tråkiga med att åka till asien är att man förväntas jobba. Och inte som här utan helst mellan 9 på morgonen till 9 på kvällen för det gör dom man besöker. Så det blir nästan bara hotell och kontor man ser.

          //En som var i indien vecka 38, skall till korea vecka 48 och troligvis indien igen i januari men som hellre varit hemma hos barnen...
          Mvh Peter

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #20
            Ursprungligen postat av Långås
            Det tråkiga med att åka till asien är att man förväntas jobba. Och inte som här utan helst mellan 9 på morgonen till 9 på kvällen för det gör dom man besöker. Så det blir nästan bara hotell och kontor man ser.

            //En som var i indien vecka 38, skall till korea vecka 48 och troligvis indien igen i januari men som hellre varit hemma hos barnen...



            skönt att se att jag inte är ensam om att inse vad det innebär att åka till andra sidan jorden.

            det är läääänge sedan företag accepterade att man tog någon extra semesterdag på deras bekostnad........nä, man förväntas jobba när asiater jobbar, typ 8-21, sedan skall man på den obligatoriska middagen, på hotellet vid 23, då "måste" man koppla upp mailboxen för att kunna hålla sig informerad om vad som har hänt "där hemma" under dagen.

            brukar bli runt 00:00 - 01:00 innan man nannar på kudden...och sedan går man upp 06:30...käkar frukost 07:00, hämtas i lobbyn, transport dit man ska vara , framme runt 08:00-08:30.....dag efter dag efter dag....

            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #21
              suuuck....snart dax att packa ner datorn....dra sig hem och börja nedräkningen....


              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #22
                dags att packa


                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #23
                  jaha, då var man på plats i rislandet.
                  Efter att varit på resande fot i cirka 15 timmar är man inne på vårt kontor.
                  Man är lagom seg i huvvet efter att ha suttit bredvid en dansk på planet
                  som inte kunde hålla flabben.....första resan till kina för honom och han
                  var lika nervös som när jag åkte in med frugan till vår första förlossning.....


                  Nåja, har redan utverkat tid för "shopping" senare i veckan.

                  Skall se om jag kan hitta några trevliga tillbehör till mina kar.

                  Tyvärr är det inte helt lämpligt att transportera fisk.
                  Annars hade jag nog dragit hem 20-30 Discusar för 24 kr /st.....

                  Nä....får bli en pump eller två.....

                  .

                  Rapporter kommer senare.

                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  Arbetssätt...