Körkortstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    Körkortstråden

    Det kanske är fel av mig att lägga upp en tråd som denna eftersom det kanske inte finns så många i 18-års åldern på detta forum.

    Hursomhelst så vore det kul att se hur långt ni som ännu inte har körkort kommit. Hur lång tid ni ar kvar osv. Vad ni tycker är svårt och vad som är lätt. Själv har jag uppkörning om 2 veckor, gjorde halkan för 2 dagar sedan och visst var det superkul!
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    #2
    Jag gjorde halkan för 3 dagar sen, har teoriprov imorrn kl 10.15 och uppkörning 29... Börjar bli lite nervös inför imorrn.

    När har du provet då?
    / Marcus

    Kommentar

    • XenOn
      • March 2008
      • 1008

      #3
      Jag gör teoriprovet om 1,5 vecka . Är väldigt nervös, även om de flesta säger att teorin är ganska lätt. Som tur är slipper jag plugga igenom hela läseboken eftersom de har samlat alla de viktigaste frågorna i ett kunskapstest på en dator . Så det är bara att mata fram svaren.
      Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

      Kommentar

      • PlatyYngel
        • January 2006
        • 1105

        #4
        Jo, jag vet... Har gjort typ alla dom testen.
        Shit, nu åker jag om 1 timme... Hoppas det går bra!
        / Marcus

        Kommentar

        • oskarwallin
          • February 2008
          • 1080

          #5
          Har Halk nu på onsdag, antagligen teori i nov
          60,58 liter
          **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
          *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

          Kommentar

          • Tamarind
            • February 2008
            • 482

            #6
            Jag var fast besluten att ta körkort när jag var 18. Flyttade dock hemifrån när jag var 16 och hade ingen att övningsköra med, så efter några lektioner beslöt jag mej för att det var lönlöst och att jag skulle vänta nåt år till. Flyttade sen till england efter gymnasiet och hade ingen lust att övningsköra på fel sida vägen... Blev kvar fler år än jag hade räknat med men väl i sverige igen (2 år sedan) så gick jag och sambo handledarkurs. Problemet är att jag tycker det är jättejobbigt att göra nåt jag inte kan, dessutom med en suckandes yrkeschaufför som handledare, så jag har fortfarande inte lärt mej köra... Skit... Någon gång, vänta bara!!!

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              roligt att se ungdomars "våndan" inför körkortet.

              själv pyntade jag 450:- för hela klabbet........halkkörningen gjorde jag på morgonen, sedan satt jag mig och fikade med böckerna, pluggade in teorin, tog provet efter lunch, klockan 15 körde jag upp, och klockan 16 körde jag hem med nyinköpt bil....som var sämre begagnad, och höll i 3 dagar...men den var MIN :-)

              bensinen kostade 3,25......................


              .


              ja...jag är född på 60-talet.......


              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • heeke
                • April 2003
                • 5033

                #8
                Teorin kan väl iaf inte vara några problem för dagens 18-åringar?!

                Om jag är rätt informerad så är dagens prov utformat med flervalsfrågor där endast ETT alternativ är rätt.

                Förr var det förvisso också flervalsfrågot, men det kunde var mellan noll och alla alternativ som var rätt, och man fick bara rätt på frågan om man prickat in alla korrekta alternativ, varken fler eller färre.
                heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                Kommentar

                • XenOn
                  • March 2008
                  • 1008

                  #9
                  När min morfar skulle ta körkort så var det ju inte lika mycket bilar som det är nu. Hursomhelst så sa körskolläraren (kvinnlig sådan). Ja, George vill du vara vänlig att köra runt kvarteret så väntar jag på dig här. När han kom tillbaka (2 minuter senare) fick han körkortet). Lyx Lyx Lyx
                  Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                  Kommentar

                  • XenOn
                    • March 2008
                    • 1008

                    #10
                    Ursprungligen postat av heeke
                    Teorin kan väl iaf inte vara några problem för dagens 18-åringar?!

                    Om jag är rätt informerad så är dagens prov utformat med flervalsfrågor där endast ETT alternativ är rätt.

                    Förr var det förvisso också flervalsfrågot, men det kunde var mellan noll och alla alternativ som var rätt, och man fick bara rätt på frågan om man prickat in alla korrekta alternativ, varken fler eller färre.

                    Stämmer med fler val. Dock är det så att det praktiska testet innehåller en hel del fler moment t.ex. echodriving.
                    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                    Kommentar

                    • PlatyYngel
                      • January 2006
                      • 1105

                      #11
                      Ursprungligen postat av heeke
                      Teorin kan väl iaf inte vara några problem för dagens 18-åringar?!

                      Om jag är rätt informerad så är dagens prov utformat med flervalsfrågor där endast ETT alternativ är rätt.

                      Förr var det förvisso också flervalsfrågot, men det kunde var mellan noll och alla alternativ som var rätt, och man fick bara rätt på frågan om man prickat in alla korrekta alternativ, varken fler eller färre.
                      Det är nog så svårt kan jag lova... Tänk på hur mkt trafik det finns, en massa nya lagar och skyltar, men sen vet jag ju iofs inte när du tog kortet Och på samma gång har vi ett väldigt högt tryck på oss att klara skolan.

                      Men det är nog ungefär ganska lika svårhetsgrad.

                      Hur som hellst, JAG KLARADE PROVET!!! Fick 53, minsta antal för G är 52 så marginalerna var på min sida.
                      Uppkörningen är på onsdag nästa vecka
                      / Marcus

                      Kommentar

                      • heeke
                        • April 2003
                        • 5033

                        #12
                        XenOn:
                        Echodriving, är det när man kör full gas i en tunnel så det ekar riktigt högt

                        PlatyYngel:
                        Jag kan ju berätta att den tätare trafiken, nya lagarna, och nya trafikmärken även gäller oss som redan har körkort
                        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #13
                          Ursprungligen postat av heeke
                          XenOn:
                          Echodriving, är det när man kör full gas i en tunnel så det ekar riktigt högt
                          Dagens!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • XenOn
                            • March 2008
                            • 1008

                            #14
                            Ursprungligen postat av heeke
                            XenOn:
                            Echodriving, är det när man kör full gas i en tunnel så det ekar riktigt högt

                            PlatyYngel:
                            Jag kan ju berätta att den tätare trafiken, nya lagarna, och nya trafikmärken även gäller oss som redan har körkort

                            HAHAHA . Man skulle kunna tro det
                            Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                            Kommentar

                            • Guest

                              #15
                              Ska ta lätt mc kort om 6 månader ^^ (16år) och börja övningsköra för b kort.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...