Går jorden under imorgon?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #61
    Oh fy fan, jag satt och snackade med några som pratade engelska på internet, och dom snackade om att dom borde hacka dom, men jag trodde inte dom var seriösa, dom hette typ Greek Security någonting på spelet. tänk om dom förstör något så det går snett ändå :O
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Joacim
      • December 2003
      • 964

      #62
      Var inte orolig JojjeN. Det var inte samma personer.
      Det finns 10 sorters människor här på jorden.
      De som förstår binära tal och de som inte gör det.

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #63
        Ursprungligen postat av Joacim
        Var inte orolig JojjeN. Det var inte samma personer.
        Det spelar ju ingen roll, dom som har hackat nu kan ju likväl dom förstöra något,
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          #64
          Man börjar undra om det var hemsidan dom hackade, eller om forskarna är så korkade att dom har hela den här mackapären kopplad mot datorer som har internetuppkoppling. Isf borde dom skrota projektet ett tag för man vet aldrig vad som kan hända om andra får för sig att göra något.
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          • JeanM
            • June 2008
            • 227

            #65
            Om den här domedagen med 'svartahål-katastrof' ska kunna inträffa så kräver det nog att den där apparaten i Cern funkar som en klocka. Mixtar man med den blir nog reslutatet att just ingenting händer.

            Det går ju ut på att frontalkrocka elementarpartiklar (de minsta beståndsdelar vi känner till) med varandra i tokhastighet för att se om de ev. delar upp sig i ännu mindre delar under några microsekunder, vilket skulle kunna bekräfta/omkullkasta några av de för stunden dominerande teorierna om universums uppkomst (be mig inte förklara dem för det grejar jag inte).

            Som sagt, det handlar om microsekunder innan de enorma krafter som hållit dem samman åter dra ihop dem.

            Det här är bara möjligt med hjälp av enorma mängder energi och enorm precision. Det har som sagt tagit 30 år sisådär från planering till genomförande och går någon in och mixtrar i systemet så händer helt enkelt ingenting. Pariklarna missar varandra eller får inte nog med fart etc etc.

            Och partiklarna i sig själva är knappast farliga, det rör sig som sagt om universums minsta beståndsdelar så det lär vara fullproppat av dem vart man än tittar.

            Kommentar

            • Tenkare
              • May 2005
              • 2519

              #66
              Tack för det, spridde lite ljus över mina tankar. Dock undrar jag varför man har kontrollerna åtkomliga för utomstående. Ett sådant projekt borde vara slutet.
              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


              Min zon Min Tenkare

              Kommentar

              • JeanM
                • June 2008
                • 227

                #67
                Ursprungligen postat av Tenkare
                Tack för det, spridde lite ljus över mina tankar. Dock undrar jag varför man har kontrollerna åtkomliga för utomstående. Ett sådant projekt borde vara slutet.
                Instämmer.

                Kommentar

                • harbard
                  • July 2002
                  • 1085

                  #68
                  The Grid

                  LHC-projektet kommer att producera så stora datamängder att det kräver ett "nytt internet" kallat the Grid.En mängd datorer kommer att kopplas samman i ett nätverk till ett slags virtuell superdator som är snabbare och har högre räknekapacitet än dagens system:
                  We are an independent, non-profit futures think tank - founded in 1969. We equip and inspire individuals and organisations, decision-makers and the public, to act on the future, today. Helping you navigate the future for over half a century.


                  Så här får hackare och crackare något att bita i!
                  <<<(^:>*
                  Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
                  Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #69
                    Och för dom som fortfarande skulle vara oroliga kan vi bara meddela att "slutet" för tillfället är uppskjutet:
                    BBC, News, BBC News, news online, world, uk, international, foreign, british, online, service
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    Arbetssätt...