Gitarr-tråden..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

    #16
    Ursprungligen postat av Ibanez
    alla äro välkommna någon speciell gitarr?
    Jag ärvde en Ramirez för några år sedan som har samlat damm sedan dess, så jag bestämde mej för att lägga ut den på nätet. Efter 2 timmar blev jag uppringd av en kille som köpte den osedd för 25000! Alltid svårt att göra sej av med instrument dock, även de jag inte kan spela på... Kanske därför det ser ut som det gör här hemma!
    /Erika

    Kommentar

    • Ibanez
      • July 2006
      • 853

      #17
      Ursprungligen postat av Tamarind
      Jag ärvde en Ramirez för några år sedan som har samlat damm sedan dess, så jag bestämde mej för att lägga ut den på nätet. Efter 2 timmar blev jag uppringd av en kille som köpte den osedd för 25000! Alltid svårt att göra sej av med instrument dock, även de jag inte kan spela på... Kanske därför det ser ut som det gör här hemma!
      /Erika
      kan olykligt vis bara säga att han har gjort ett klipp haha.. en välvårdad ramirez av äldre variant (ej serietillvärkad) har ja sett gå loss på ca 35 lappar..

      hehe.. mina gitarrer ar som delar av min skäl bra anledning sen när ngn yrkar på att "du måste sälja av lite" typ flickvänner o dylikt.. bara att säga att ja aldrig skulle bli mig lik igen efter att ha blivit av med mina små hjärteguls
      Era fiskar ger jag mina till frukost..

      Kommentar

      • Tamarind
        • February 2008
        • 482

        #18
        Ursprungligen postat av Ibanez
        kan olykligt vis bara säga att han har gjort ett klipp haha.. en välvårdad ramirez av äldre variant (ej serietillvärkad) har ja sett gå loss på ca 35 lappar..

        hehe.. mina gitarrer ar som delar av min skäl bra anledning sen när ngn yrkar på att "du måste sälja av lite" typ flickvänner o dylikt.. bara att säga att ja aldrig skulle bli mig lik igen efter att ha blivit av med mina små hjärteguls
        Jo, jag skulle nog kunna ha fått mer för den, men samtidigt hade den inte blivit spelad på länge och jag hade fått höra från flera kunniga håll att jag skulle vara nöjd om jag fick 20000... Så alles god!

        Jag har vid det här laget lärt mej att man inte kan få pojkvänner att sälja sina instrument, sambon samlar på äldre trumset och de kommer jag nog att få leva med är jag rädd... Men nåde honom om han vill att jag ska sälja några av MINA instrument!!!!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #19
          Att skiljas - är att dö en smula...

          Fasen, varenda gång man gjort sig av med någon gitarr gör det faktiskt ont i både själ och kropp!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #20
            Får man lov att äcklas lite med en bild till...?

            För några år sedan lirade jag en tid med ett skönt covergäng - Jelly Belly's (gelemagarna) - och här är en bild på gurorna som oftast var med ute...
            Firebird 5:an är riktigt läcker - en 63:a.
            Bifogade filer

            Kommentar

            • XenOn
              • March 2008
              • 1008

              #21
              Ursprungligen postat av NIC
              Jag på trummor, du på bas å NNN på gura...??
              Och jag på blockflöjt då?
              Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                #22
                Ursprungligen postat av XenOn
                Och jag på blockflöjt då?
                funkar inte, mesigt!

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • Nå_Nirvana_Nu
                  • June 2007
                  • 702

                  #23
                  Jag är på!! Vi kan skriva låtar om Scalarer, endlers och hur man gör för att införskaffa jättedyr javamossa. Vi kan heta sopigt..eller som det blir på skånska...sopet!! Blockflöjt funkar med. Cyberwitch kan yla . =)

                  Kommentar

                  • daniel_i_malmö
                    • April 2002
                    • 1103

                    #24
                    Kul med en gitarrtråd. Jag har en röd Tele årsmodell -78 här nånstans i lägenheten... Nästan så länge sedan jag spelade på den också...
                    Malmö Akvarieförening
                    no hope, no harm, just another false alarm

                    Kommentar

                    • NIC
                      • January 2008
                      • 5121

                      #25
                      Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
                      Jag är på!! Vi kan skriva låtar om Scalarer, endlers och hur man gör för att införskaffa jättedyr javamossa. Vi kan heta sopigt..eller som det blir på skånska...sopet!! Blockflöjt funkar med. Cyberwitch kan yla . =)
                      Gillar dina reflektioner män!!

                      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                      Kommentar

                      • daniel_i_malmö
                        • April 2002
                        • 1103

                        #26
                        Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
                        Vi kan heta sopigt..eller som det blir på skånska...sopet!!
                        OK, nuuuu fattar jag. Det var inte förrän jag verkligen uttalade det på skånska som poletten trillade ner...
                        Malmö Akvarieförening
                        no hope, no harm, just another false alarm

                        Kommentar

                        • NIC
                          • January 2008
                          • 5121

                          #27
                          Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                          OK, nuuuu fattar jag. Det var inte förrän jag verkligen uttalade det på skånska som poletten trillade ner...
                          Vad e d man säger.., bättre sent än aldrig...

                          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                          Kommentar

                          • Ibanez
                            • July 2006
                            • 853

                            #28
                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Får man lov att äcklas lite med en bild till...?

                            För några år sedan lirade jag en tid med ett skönt covergäng - Jelly Belly's (gelemagarna) - och här är en bild på gurorna som oftast var med ute...
                            Firebird 5:an är riktigt läcker - en 63:a.

                            oohh.. vilken armada.. trånar för alla utom LP specialen.. med en röd LP med P90.. mumma..

                            hmm.. letar fortfarande efter bilder på min gamla Ganson från 70tal.. bilder kommer
                            Era fiskar ger jag mina till frukost..

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #29
                              Ursprungligen postat av Ibanez
                              oohh.. vilken armada.. trånar för alla utom LP specialen.. med en röd LP med P90.. mumma..

                              hmm.. letar fortfarande efter bilder på min gamla Ganson från 70tal.. bilder kommer
                              "Specialen" är en LP Junior från 1956 - Det är en sån jävla stake i den, en saftig P90 och wraparoundstall.
                              Den röda Pållen är en 69/70 - lite roddigt med serienumren just runt där.

                              Hoppas du får fram en bild på Gansonen - det var faktiskt riktigt hyfsade kopior!

                              Kommentar

                              • Ibanez
                                • July 2006
                                • 853

                                #30
                                Ursprungligen postat av MaxB
                                "Specialen" är en LP Junior från 1956 - Det är en sån jävla stake i den, en saftig P90 och wraparoundstall.
                                Den röda Pållen är en 69/70 - lite roddigt med serienumren just runt där.

                                Hoppas du får fram en bild på Gansonen - det var faktiskt riktigt hyfsade kopior!
                                håller på o letar som en blå men bilder på denna verkar vara en raritet i sig.. har för mig att ganson sluta med sin tillverkning pga att de faktiskt blev bättre än själva gibson och gibson i sin tur stämde skiten ur dem..

                                den ganson ja hade i ägorna var, måste ja säga, fantastikt bra!
                                Era fiskar ger jag mina till frukost..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...