Skitföretag!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #16
    Ursprungligen postat av Katharina
    Ja, personalen är jättetrevliga och proffs på att hala sig ur jobbiga situationer. Man tycker synd om dem att jobba på ett sådant skitföretag.

    Men reklamer då! På radion är det skrikande falsksett (ursäkta stavning) som skriker att
    "det är rea på stan, den och den butiken". Dit går jag aldrig mer, tänker jag.. Man hoppar ju högt..
    Lr Sos barnbyar som år ut och år in beordrar folk att bli faddrar... De ber inte de ger order...

    Folk får betalt för att göra såååå dåliga reklamer!!! Jag skulle vilja bli en testperson för reklam.. Jag måste vara världens svåraste att göra reklam för. Jag ser inte nya gardiner eller uppsatta lappar, jag ser intrigen i en reklam men uppfattar inte vilket företag som ligger bakom... + att jag är obstinat och går stick i stäv om någon försöker ge mig order lr är puckad... som sagt..


    så om man ska få dig att köpa något ska man skrika:

    KÖP INTE DETTA !!!!!!

    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #17
      Ursprungligen postat av Kensa
      så om man ska få dig att köpa något ska man skrika:

      KÖP INTE DETTA !!!!!!

      Ja, det skulle garanterat gå bättre än att säga:

      "Jag är (en kändis) och jag är fadder i Sos Barnbyar och det tycker jag att du också ska bli". Med sån där nedlåtande ton..

      "Nej, det skiter väl jag i om du tycker," tänker jag då...
      Näbben slår nästan i taket...

      Fast om du skrek så skulle jag kunna surna till över det iaf...
      Senast redigerad av Katharina; 29 August 2008, 13:37.
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • copella
        • January 2008
        • 238

        #18
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Det är himla kul att göra så några gånger men när de lika förbaskat fortsätter att ringa gång på gång så tröttnar man på det och då kör man antingen den snälla versionen och säger direkt "hej då" eller den elaka "dra åt hel.....".
        Man känner oftast igen en försäljare direkt på tonen så samtalet tar högst 10 sekunder. En gång så ringde dock en på min bank mig och denne "lät precis" som en försäljare i tonen och jag bad honom dra åt hel..... Inte helt lyckat om man säger så

        Annars körde jag förr med denna taktik till försäljare.
        Först får dom presentera sig - sedan säger jag.
        Det låter intressant och tack för att du kontaktar mig för konsultation i denna fråga - ett ögonblick bara så skall jag slå på taxametern. Jag tar föröfrigt 500 kr i startavgift och för detta kan du prata i 10 minuter, sedan för varje nytt påbörjat 5-minutersintervall tar jag 100 kr. Så vad heter du, ditt företag och vad är företagets organisationsnummer och adress så att jag vet vart jag skall skicka räkningen.
        Dom brukar bli rätt tysta efter detta - men som sagt att svara på det viset tar för lång tid även om det är lite kul i början.

        Dock nu gällde ju denna tråd ett tvärtomproblem - dvs företags dåliga kundservice - ber om ursäkt för att jag snodde tråden
        yes !! Detta funkar fast jag inte har någon egen firma men tog jobbets org nummer då falk ringde och erbjöd mig nyckel bricka !! Då gäller det att låta som om man skriver ut fakturan o skikakar den med en gång(fast jag satt på dass) tack för fina tipps!! m v h Richard

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          #19
          Då jag jobbar inom inredningsbranchen så kan jag ju en del vad gäller arbetsplatser, hur viktigt det är med att ha rätt inställningar så man inte sitter som en kratta.
          Förra gången en försäljare ringde så blev det följande.

          Jag är tyvärr inte intresserad av ert erbjudande, men jag kanske kan hjälpa er lite med att få en bekvämare arbetsplats?
          Just nu kan jag ordna komplett arbetsplats med Höj/sänkbart bord och en bekväm stol samt förvaringar för bara 17500 plus moms. Vänta bara ska jag börja spela in samtalet så vi kan ingå ett avtal.

          Hann nog inte avsluta sista meningen förren han lade på. Synd att man inte kan få upp deras telenr på telefonen.
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Ursprungligen postat av Ibanez
            fast värst är ändå de som ringer upp automatiskt och sen ber en förprogramerad röst dig att "ring våran bla bla bla tele2 så svarar vi så fort vi kan".. jamenar.. HALLÅ!

            inte nog med att man blir stård i onödan.. de vill att man ringer upp dem.. fasansfullt..

            senast ringde de seeent på kvällen 3 ggr i rad.. tillsist ringde ja upp dem för att be dom ödmjukt dra till månen och hur man på bästa sätt använda kniv på sig själv och sen radera mitt nr.. då svarade en röst att de hade gått hem för dagen.. var tvungen att dra ut telejacket..
            Innan när de ringde upp automatiskt var det ofta helt tyst i luren, för att de inte hade några säljare där, och det är ju irriterande nog. På senare tid har man däremot råkat ut för en automatisk röst som säger ungefär "tyvärr har vi inga säljare tillgängliga för tillfället", förmodligen för att de fått kritik för att de skrämde upp folk när de ringde och inget hördes. Men det man tänker numer, när man hör det där meddelandet är "jaha, men det var ju j-vligt intressant, varför ringer ni och berättar för mig att ni inte har några säljare tillgängliga? Vill jag prata med nå´n av era säljare, så ringer JAG!"

            Har också dragit ur mitt jack, då 10 av 10 samtal är telefonförsäljare, och annat löst folk.

            Visst, de har väl inte världens roligaste jobb, men varför har de tagit det då? Jag skulle hellre jobba på McDonald's, och det vill jag heller inte. De som tar så´na jobb måste nog ha svårt för uttrycket "behandla andra som du själv vill bli behandlad", de måste väl själva råka ut för störande och ljugande telefonförsäljare, men verkar ändå kunna göra samma sak mot andra människor. Alla vet väl hur så´na ställen funkar, så har man ens lite problem med att ljuga, och har sunt förnuft, så tar man inte ett så´nt jobb.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Mobster
              • June 2008
              • 506

              #21
              Min Sambo jobbade förut som vaktmästare på ett äldreboende och skulle ringa ComHem för att fixa något abonemang på TV-kanaler till en TV som satt i en samlingssal.

              (Efter 45 min i telefonkö)

              S: Hej, Jag ringer från XXX och vill bli kund hos er

              CH: Hej, vilken adress gäller det?

              S: XXX 47 XX

              CH: Ok, vilket lägenhetsnummer gäller det?

              S: Nej det är ingen lägenhet, det är ett gemensamt utrymme.

              CH: Ok, men vad är det för lägenhetsnummer?

              S: (skratt) Alltså, det är ingen lägenhet, det finns inget lägenhetsnummer. Det är ett allmänt utrymme.

              CH: Ok, men ett kundnummer då?

              S: Vi är inte kunder, det är det vi vill bli nu.

              CH: Ööööh, ja men jag kan koppla dig till någon som kan hjälpa dig.

              *Kopplad och efter 20 minuter till i telefonkö*

              S: Hej, jag jobbar för XXX och vi har en TV i ett allmänt utrymme som vi vill ha ett abonnemang för, vi är inte kund och vill bli kunder nu.

              CH2: Vad är det för lägenhetsnummer?

              S: ...

              S: Kan ni inte bara skicka ut någon som kan komma och kolla och fixa det här?

              CH2: Nej vi kan inte göra sånt.

              S: *ger upp*




              Sen har jag själv jobbat med telemarketing fast inte med provision så då var det inte så farligt, brukade ta det lugnt och oftast bara prata skit med de jag ringde till, väldigt sällan det var någon som blev sur för att man ringde då...och så var det bra mycket roligare än att sälja skit man inte bryr sig ett dugg om

              Kommentar

              • Klinten
                • July 2007
                • 1313

                #22
                Intressant tråd detta även om den kantrat lite kanske. Men detta med telemarketing är lite intressant. Personligen pendlar jag mellan kolik och arrogans när jag svarar och det är ännu en "säljare" i andra änden.

                Ibland är jag inte på humör och då avbryter jag samtalet genast med ett "jag är inte intresserad av er produkt". Men, ibland kan man inte låta bli att prata med uppringaren. Jag har haft flera mycket intressanta samtal där vi snabbt lämnat "säljandet" och istället pratat om "livet"! Det händer nämligen ibland, men inte ofta, att säljare som ringer är en mogen man eller kvinna med utmärkt social kompetens och ochså i stort behov av att prata "lite skit" i sin vardag. Märkligt men sant.

                Men allt som oftast är "uppringaren" en osäker och stammande yngre person som läser innantill i en försäljningsmanual och är allmänt blockerade i hjärnkontoret. Det är då som jag grips av lusten att överraska och överrumpla. Allt för att få njuta av en stunds förvirring hos motparten. Ett exempel på detta:

                En kväll ringde det för säkert sjätte gången. Fem gånger innan hade det varit olika säljare som sökte min hustru eller så möttes jag av en tom och tyst telefon. Man var med andra ord en aning frustrerad. Jag möttes detta samtal av en röst som sade:

                - Hej! Jag heter xxxx och söker efter xxxx (min hustru)
                - Tyvärr, men hon arbetar, svarade jag (vilket var sant)
                - Du kanske är hennes man?, frågade hon.
                - Det stämmer bra det, svarade jag.
                - Då kanske du är intresserad av ett fint erbjudande?
                - Öh! Vad då?, undrade jag!
                - Jo, vi har en kollektion av speciellt framtagna damtrosor! (helt sant!!)
                - Jaha, svarade jag!
                - Och nu erbjuder vi dig att köpa till din hustru. Då blir hon glad, sa försäljaren!
                - Njae, sa jag. Det tror jag inte!
                - Varför inte det?, undrade säljaren!
                - Jo. ser du! Min hustru har inte använt trosor de senaste 10 åren!
                - Tystnad........
                - Hallå!, försökte jag igen!
                - Jaha! Ja då får jag jag tacka för mig, Klick!


                Så kan det gå. ( Min hustru tyckte iofs inte det var sååå himla roligt! Nu är hon orolig för att hon hamnar i ett skumt "fack" och snart blir uppringd av någon annan säljare med en för henne mer anpassad produkt)
                * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #23
                  Ursprungligen postat av Klinten
                  - Jo. ser du! Min hustru har inte använt trosor de senaste 10 åren!

                  Så kan det gå. ( Min hustru tyckte iofs inte det var sååå himla roligt! Nu är hon orolig för att hon hamnar i ett skumt "fack" och snart blir uppringd av någon annan säljare med en för henne mer anpassad produkt)
                  Du kan ju trösta din hustru med att det är hälsosammare att vädra än att ha instängt...
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  Arbetssätt...