Rädda paddor mm kan vara farligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Rädda paddor mm kan vara farligt

    Vi åker bil (innan vindrutetorkarna dog) och jag får såklart skutta i och ur bilen i regn-ösregn. Flytta på djur är ju ett måste i vår familj. Men lite irriterande när man får vänta medans en stor hona slurpar i sig en mask efter lite brottning. Nåja. Jag sitter på huk och släpper en padda vid sidan av vägen. Reser mig upp och hoppsan där kommer en sådandär bil. Skuttar elegant men med lite svett i pannan över vägen. Undrar vem som blev räddast. Bilen som får en galning uppdykandes i vägkanten eller galningen.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Tintaglia
    • January 2006
    • 146

    #2
    Sena promenader med hunden så här på höstkanten kan också vara lite riskabla - jag har alldeles frivilligt tagit på mig uppgiften att patrullera en vägsträcka nedanför vårt hus där det brukar hoppa omkring småpaddor. Jag brukar ha en glasburk i fickan som jag stoppar ner dem i, det kan väl bli en tre-fyra stycken på en promenad. Ibland nån stor också. Men när man ser dem hoppa på vägen samtidigt som det kommer en bil bakom kröken då får man bråttom att plocka upp dem innan bilen kommer och gör mos av dem... eller mig när jag kravlar omkring på vägen och jagar paddor...

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Var väl nån kändis i Tyskland som blev dödad för nåt år sedan när hon skulle hjälpa en igelkott av vägen.

      Man måste se upp, man får inte fokusera så mycket på djuret att man utsätter sig själv eller andra trafikanter för fara.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Nej man måste verkligen tänka på andra oxå så man inte orsakar olyckor. Kollar noga innan jag "dyker" på något djur men missade bilen när jag reste mig. Den var inte och nosade i rumpan på mig men alldeles för nära för att vara säkert. Enda försvaret var ÖSregn så sikten var lite försämrad. Men vilka daggmaskar dessutom. Kraftiga som anacondor. Jo jag flyttade några såna oxå. Nörd står stämplat i pannan som sagt
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        Arbetssätt...