Paranormal aktivitet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppie
    • June 2008
    • 145

    Paranormal aktivitet

    Finns det nått som paranormal aktivitet? Är det nån här som har upplevt det?
    Fem såna där guppies och påökning snart!

    Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    #2
    Fortsätt gärna i i min tråd "Tror ni på spöken" om den inte är bortagen då . Vänta ett tag så ska jag se omaj gkan länka till den.
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

    Kommentar

    • Pazappa
      • May 2007
      • 330

      #3
      Jag skulle säga att i över 99 999 av 100 000 är det inbillning kombinerat med önsketänkande och efterkonstruktioner. Resten kan vara svårförklarat.

      Kommentar

      • XenOn
        • March 2008
        • 1008

        #4
        Här har vi den



        tänkte det var lika bra att vi kör på en annars finns det risk för att båda blir deletade.
        Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Dom siffrorna( över 99 999 av 100 000) bevisar du hur då? Grundlig forskning kanske?
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Vandal
            • January 2006
            • 1655

            #6
            ja, hur bevisas motsatsen?
            over and out /Petter
            Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

            http://saltvattenvandal.blogspot.com/

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Ursprungligen postat av eriahl
              Dom siffrorna( över 99 999 av 100 000) bevisar du hur då? Grundlig forskning kanske?


              Om man lär sig att tolka varsel osv så tror jag nog att man kan få ganska många rätt. Men sen är problemet att man får svårt att lita på sina intryck och börjar tveka. Sen brukar man bli överbevisad igen men då kanske man hade en viss större felmarginal, när man missade tecken.

              Som jag skrev i "spöktråden" så har jag haft "varsel" som har varit en förflugen men mycket stark tanke eller som ett väldigt klart foto. Första gångerna fattar man ingenting men sen lär man sig att känna igen dem.
              Detsamma gäller om någon väntar barn, helt plötsligt i senare delen av graviditeten brukar jag spontant säga "han" eller "hon" om bebisen och det har jag också lärt mig att ta fasta på för den där spontana könsbestämningen har alltid stämt, 100 %...
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • XenOn
                • March 2008
                • 1008

                #8
                Snälla kan vi lägga ner den här tråden så att inte bådas läggs ner (syftar på min "Tror du på spöken" tråden.
                Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                Kommentar

                • Guest

                  #9
                  Ursprungligen postat av XenOn
                  Snälla kan vi lägga ner den här tråden så att inte bådas läggs ner (syftar på min "Tror du på spöken" tråden.
                  Varför skulle bådas läggas ner? Hur tänker du?
                  Är det inte så att du bara vill att de skall posta i din tråd istället?
                  Fast man äger ju ingen tråd ändå, så vad spelar det för roll?!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av XenOn
                    Snälla kan vi lägga ner den här tråden så att inte bådas läggs ner (syftar på min "Tror du på spöken" tråden.
                    Det finns inget förbud om att man inte får öppna nya trådar i ämnen som tidigare har diskuterats.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Pazappa
                      • May 2007
                      • 330

                      #11
                      Ursprungligen postat av eriahl
                      Dom siffrorna( över 99 999 av 100 000) bevisar du hur då? Grundlig forskning kanske?
                      Troligen tog jag i i underkant, det ska vara 100 %. Ja, forskning. T.ex. finns det ju en fond på en miljon dollar som betalas ut till den som kan bevisa (vetenskapligt) ett paranormalt fenomen. De pengarna sitter säkert än så länge, det är väl bevis nog.

                      Kommentar

                      • A C-son
                        • December 2007
                        • 537

                        #12
                        Ursprungligen postat av Pazappa
                        Troligen tog jag i i underkant, det ska vara 100 %. Ja, forskning. T.ex. finns det ju en fond på en miljon dollar som betalas ut till den som kan bevisa (vetenskapligt) ett paranormalt fenomen. De pengarna sitter säkert än så länge, det är väl bevis nog.
                        Det här med att ingen kunnat göra anspråk på en miljon dollar mot ett vetenskapligt bevisat paranormalt fenomen tycker jag att vi kan utveckla lite eftersom det ständigt tas upp som fällande "bevis".

                        Summan har utlovats av James Randi...

                        ...som själv är en utomordentligt skicklig illusionist. Att han stack ut hakan och erbjöd denna summa tror jag var ett sätt att dra uppmärksamhet till sin egen karriär. Ett PR-trick helt enkelt. Någon som verkligen tror att han VILL skänka pengar?
                        Inventas vitam iuvat excolussie per artes

                        Kommentar

                        • Pazappa
                          • May 2007
                          • 330

                          #13
                          Att det ligger en hel del PR i Randis utfästelse tvivlar jag inte på. Men det påverkar inte syftet eller bristen av resultat - ingen har lyckats.

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #14
                            Ursprungligen postat av Pazappa
                            Troligen tog jag i i underkant, det ska vara 100 %. Ja, forskning. T.ex. finns det ju en fond på en miljon dollar som betalas ut till den som kan bevisa (vetenskapligt) ett paranormalt fenomen. De pengarna sitter säkert än så länge, det är väl bevis nog.
                            Ursprungligen postat av Pazappa
                            Att det ligger en hel del PR i Randis utfästelse tvivlar jag inte på. Men det påverkar inte syftet eller bristen av resultat - ingen har lyckats.
                            Ja, det är jättekonstigt. Jag fattar ingenting. Jag har kunnat berätta 2 saker som jag inte har vetat om. Varför kan inget medie berätta något för den där Randi som han vet att ingen annan känner till?! Eller bidrar inte andar till liknande "kommersiell bevisning"???
                            Vad kräver han för att någon ska få pengarna, teknisk bevisning??? Men det finns ju en massa mysterium som inte har någon logisk möjlighet, klassas inte de som ett bevis???

                            T ex. Det finns en familjegrav i Europa, jag minns inte mer exakt var. Varje gång man öppnar den är alla kistor omkringkastade i valvet. Man har provat att hälla ut vetemjöl osv för att bevisa eventuell förfalskning men slutligen står en kista mot ingången och det är ju omöjligt.
                            Räknas inte sådant som bevisning??? Det är klart att dessa händelser är ju risk för förfalskning också... Hmm.. Bevisningen måste ju komma snart, tycker man..

                            Jo, tillägg.. Teorin är att det var den diktatoriska familjefadern som härjade i familjegraven...
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • XenOn
                              • March 2008
                              • 1008

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Det finns inget förbud om att man inte får öppna nya trådar i ämnen som tidigare har diskuterats.
                              Nähä trodde båda togs bort då. Fel av mig Continue please
                              Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...