Jordens undergång!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    Jordens undergång!

    Satt och surfade lite på jorden och hennes livslängd. Är det inte ganska konstigt att jorden funnits i 5 miljarder år samt att den kommer finnas i 5 miljarder år till? Jag menar hur har man räknat ut hur långt den funnits hittils?
    Finns det någon formel... nah kan inte komma på något vettigt alltså. Hjälp mig så jag inte funderar sönder mig!

    En sak till som är låter lite overklig men ändå sann. Hur kan vi människor inom loppet av 100 år lyckats förstöra den så mycket? 100 år utav 5000 000 000?! Det är ju sinnessjukt om man tänker efter . Vad tycker ni?
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Man beräknar bergarters ålder med hjälp av det radioaktiva sönderfallet av vissa isotoper, så där har du en åldersskala.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Pazappa
      • May 2007
      • 330

      #3
      Ursprungligen postat av XenOn
      Hur kan vi människor inom loppet av 100 år lyckats förstöra den så mycket? 100 år utav 5000 000 000?!
      För vi är jäkligt effektiva.
      Men det är inte första gången jorden "förstörs" det har troligen hänt massor av gånger genom tiderna fast då utan människors försorg. Istider som flyttar landmassor, enorma meteornedslag, som kanske utrotade dinosaurierna t.ex. Det är ett stort kretslopp, bygg upp, utplåna/rensa och börja om.

      Kommentar

      • XenOn
        • March 2008
        • 1008

        #4
        ja istiderna ställer till det en hel del. Lästa någonstans att vi är påväg in i en istid nu.
        Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          just därför bränner jag extra mycket olja....mer global warming,.....ingen istid,,,,
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • XenOn
            • March 2008
            • 1008

            #6
            Nja Kensa, mer global warming = issmältning-->höjda vattennivåer---> översvämning Mer global warming = isbjörnar dör
            Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              Ursprungligen postat av XenOn
              Nja Kensa, mer global warming = issmältning-->höjda vattennivåer---> översvämning Mer global warming = isbjörnar dör
              jo, men man slipper isen.....

              summan av problemen är nog den samma, man får välja vilket man vill ha.......översvämmning eller isbana,,,,
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • XenOn
                • March 2008
                • 1008

                #8
                Ursprungligen postat av Kensa
                jo, men man slipper isen.....

                summan av problemen är nog den samma, man får välja vilket man vill ha.......översvämmning eller isbana,,,,
                Kanske det kanske
                Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                Kommentar

                Arbetssätt...