Tror ni på spöken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • A C-son
    • December 2007
    • 537

    Ursprungligen postat av MattiasL
    Jag såg en läskig genomskinlig varelse i karet. Tetrorna gömde sig skräckslaget i ena hörnet och jag såg hur tempen sjönk på temometern. Växterna vajade så underligt och det hördes ett märkligt ljud...



    Det kan bara vara ---en glasmal under vattenbytet?
    Vfr kan det inte vara en spökmal då?
    Inventas vitam iuvat excolussie per artes

    Kommentar

    • matte159
      • March 2007
      • 1147

      Usch... Nu har jag kommit halvvägs på sidan 2 och känner att jag inte klarar mer .

      Jag vet inte vad som har skrivits, men jag VILL INTE tro på spöken. Jag vet inte vad jag tror, men äckligt är det. Jag hade ångest i flera veckor efter att ha sett "6:e sinnet". Jag har en mängs kompisar som pratar om sina spöken, men jag försöker alltid hitta en logisk förklaring. Jag har fått en kläd-hög inne på mitt rum att se ut som allt möjligt, jag ser ansikten över allt i skogen... Jag tror att mycket är hallusinationer.

      Personligen så har jag ALDRIG sett något som jag skulle villja kalla för spöken, visst har det hänt att jag har hört hur det gått i dörrar mm. men då tänker jag att trä rör sig och därför knakar det...

      Nee, klockan är för mycket... Nu byter jag tråd och svävar in i ett annat ämne

      Ps. Jag läser ikapp mig imorgon...
      Mvh
      Mathias
      Fotoalbum

      Kommentar

      • MattiasL
        • September 2006
        • 1479

        Jag lovar att inte berätta det jag upplevt! Folk förlorar nattsömnen vid de få tillfällen jag förtäljt min historia... Jag svär... Nej, jag ser en krusning på ytan av mitt 95liters.. Nej, nej, gå bort! ARGHHH! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

        Se denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=s7MjM0v7vsE
        Qui audet adipiscitur!

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          Spöken och spöken. Svårt att veta vad det ska kallas det är ju ofta bara "något". Har en händelse som var ruggig för mig men knölig att skriva utan att bli så långdragen.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Klinten
            • July 2007
            • 1313

            Ursprungligen postat av eriahl
            Spöken och spöken. Svårt att veta vad det ska kallas det är ju ofta bara "något". Har en händelse som var ruggig för mig men knölig att skriva utan att bli så långdragen.
            - Det är ju det som är lite häftigt med att uppleva saker. Jag personligen har inte fått vara med om så mycket men nära och kära har berättat. Det som är lite "kul" med detta prat om övernaturligt eller "spöken" är att 99% förnekar det - men - väldigt många tycker det är ett intressant ämne.

            Jag vet flera som är värsta skeptiker men i samma stund kan de komma berättandes om massa underliga saker "någon de känner" varit med om. Varför detta intresse för något som de så kategoriskt förnekar - undrar jag!

            Tror man inte på "spöken" är det helt ok för mig. Men låt bli då att vara så intresserade att prata om det
            * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

            Kommentar

            • A C-son
              • December 2007
              • 537

              Ursprungligen postat av Olof Loklint
              Det som är lite "kul" med detta prat om övernaturligt eller "spöken" är att 99% förnekar det - men - väldigt många tycker det är ett intressant ämne.
              Men nu överdrev du väl ändå lite va?
              Har inte alls uppfattningen att 99% förnekar "spöken" och andra "övernaturligheter".(kolla denna tråden) Har ochså gjorts undersökningar angående det vill jag minnas...Skall kolla upp det och ber att få återkomma.
              Inventas vitam iuvat excolussie per artes

              Kommentar

              • Klinten
                • July 2007
                • 1313

                Ursprungligen postat av A C-son
                Men nu överdrev du väl ändå lite va?
                Har inte alls uppfattningen att 99% förnekar "spöken" och andra "övernaturligheter".(kolla denna tråden) Har ochså gjorts undersökningar angående det vill jag minnas...Skall kolla upp det och ber att få återkomma.
                - Överdrev säkert! Men det kändes skönt
                * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                Kommentar

                • A C-son
                  • December 2007
                  • 537

                  Ursprungligen postat av Olof Loklint
                  - Överdrev säkert! Men det kändes skönt
                  Hehe (förstår)
                  Jo, vad folk offentligt påstår samt vad de säger i förtroende är inte alltid detsamma. Offentliga undersökningar kan ochså påverkas av vad de vill påvisa om de har ett syfte såsom t.ex folkbildning mot vidskepelse. Lustigt nog gjorde de en liten undersökning på Zoonen.se och där svarade 65,9% att de tror på spöken plus att 19,5% dessutom påstod sig ha det hemma...(vill inte länka till den undersökningen då en del deltog med namn i "undersökningen") Andra "seriösare" källor brukar dock peka på siffror runt 30% och då bör man ta i beaktande att samtliga som inte svarar ja på om de tror på "spöken" -för den delen behöver vara låsta i ett blankt nej. Ironiskt nog tror jag att andelen anhängare skulle kunna vara betydligt högre om man inte använde begrepp just som "spöken", "tomtar" och "troll" och liknande.
                  Om man t.ex frågar folk om de tror att jorden besöks av ufos med utomjordiska varelser ombord så hamnar antagligen andelen anhängare vid liknande siffror som de angående spöken. Om man istället angav rätt definition på ufos dvs oidentifierade flygande objekt och betydelsen därom så borde anhängarandelen rimligen bli 99% FÖR, då det ju bevisligen händer att oidentifierade objekt tränger igenom jordens atmosfär. I princip skulle man ju kunna kalla en oidentifierad fågel för ufo. Det har faktiskt visat sig vid flera film/fotoanalyser att en del ufos varit fåglar även då vanliga sådana och omedelbart upphör ufot att vara just ett ufo...
                  Senast redigerad av A C-son; 02 June 2008, 00:41.
                  Inventas vitam iuvat excolussie per artes

                  Kommentar

                  • KAM
                    • December 2007
                    • 202

                    Men hur är det med varulvar och vampyrer?
                    Är det någon som tror på dem eller är de fantasifigurer?

                    Någon med "öppet sinne" som har sett någon?
                    [

                    Kommentar

                    • Klinten
                      • July 2007
                      • 1313

                      Ursprungligen postat av KAM
                      Men hur är det med varulvar och vampyrer?
                      Är det någon som tror på dem eller är de fantasifigurer?

                      Någon med "öppet sinne" som har sett någon?
                      - Tja det beror på vad du definierar som varulv? Så sent som för någon dag sedan publicerade Aftonbladet en artikel om en stackars grabb i Asien som led av en mycket ovanlig sjukdom.
                      Hela hans hud var täckt av hår. Då menar jag hela förutom handflatorna. Jag kan lugnt säga att om jag inte visste bättre skulle jag definitivt tro att han var en varulv!
                      * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                      Kommentar

                      • Klinten
                        • July 2007
                        • 1313

                        Ursprungligen postat av KAM
                        Men hur är det med varulvar och vampyrer?
                        Är det någon som tror på dem eller är de fantasifigurer?

                        Någon med "öppet sinne" som har sett någon?
                        - Jag har inte sett någon "utomjording" men tror fullt och fast på att det finns mer liv i universum.
                        * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                        Kommentar

                        • KAM
                          • December 2007
                          • 202

                          Ursprungligen postat av Olof Loklint
                          - Jag har inte sett någon "utomjording" men tror fullt och fast på att det finns mer liv i universum.
                          Tycker inte man kan jämföra med vad som finns i universum med det som finns på jorden.

                          Universum har man antagit som oändligt, det är skillnaden mot jorden.
                          Om universum är oändligt så finns det inte bara liv utan också exakta kopior av dig och mig i mängder som sitter och skriver och tänker samma saker som vi just nu.

                          De är iof inte utomjordingar eftersom de också kommer från en exakt likadan jord som vi.
                          [

                          Kommentar

                          • SandraPandra
                            • June 2008
                            • 142

                            jag förstår om folk inte vill tro på spöken, men dom finns där, jag pratar med en varje dag i stortsätt, han har alltid funnit hos mig, i hela mitt liv, och han har gjort saker som borde ha skrämt mig, men jag e ganska svår skrämd när de gäller såna saker, jag pratar hellre med dom. :P men som t.ex. för kanske 2 månader sen, så vakna jag av att sängen skaka och jag blev fast hållen. men när jag öppna ögonen stog han där och stirra på mig och hela tiden sa ett årtal. han e snäll i vanliga fall men ibland kommer de såna undantag, som de här. jag tror på spöken, eftersom jag själv ser dom. men jag förstår helt klart va folk känner och tycker om de, så för de mesta så håller jag tyst om de.

                            Kommentar

                            • Klinten
                              • July 2007
                              • 1313

                              Ursprungligen postat av KAM
                              Tycker inte man kan jämföra med vad som finns i universum med det som finns på jorden.

                              Universum har man antagit som oändligt, det är skillnaden mot jorden.
                              Om universum är oändligt så finns det inte bara liv utan också exakta kopior av dig och mig i mängder som sitter och skriver och tänker samma saker som vi just nu.

                              De är iof inte utomjordingar eftersom de också kommer från en exakt likadan jord som vi.

                              -Jaha! Men tänk om de "spöken" som vissa ser är utomjordiska! Vad jag försöker peka på är att jag tror - inte vet. Jag tror på att vissa människor besitter märkliga förmågor, men, jag vet inte hur det skall förklaras.
                              Jag tror på någon form av liv efter döden - tills någon bevisar motsatsen!

                              ..kort sagt. Det är härligt att tro på saker...
                              * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                              Kommentar

                              • KAM
                                • December 2007
                                • 202

                                Om det är härligt att tro så är det underbart att veta!
                                [

                                Kommentar

                                Arbetssätt...