mördarsniglar och ankor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilibet
    • June 2007
    • 346

    mördarsniglar och ankor

    Är det någon som närmare känner till vilken typ av anka det är som käkar spanska sniglar, den så kallade mördarsnigeln?
    Bland annat min svärmor har hiskeliga problem, och jag har hört ryktas om en anka...
    Finns det överhuvudtaget en anka som käkar mördarsniglar? Vilken sort är det, vad heter den? Var får man i så fall tag i den?
    Den som har flest saker när han dör vinner!
  • Daniel Blom
    • June 2003
    • 1670

    #2
    Myskanka.
    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
    och framgången är given.
    Samuel Clemens
    Mina bilder

    Kommentar

    • MAdden
      • May 2008
      • 213

      #3
      Kan man ha ankor i trädgården?

      Kommentar

      • kaffebirger
        • March 2006
        • 6

        #4
        vet flera som har men man ska nog ha staket runt.
        "Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur"
        Aristoteles.

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          #5
          Allaankor käkar en del sniglar men de största mördarsniglarna är svåra för dem att få i sig, myskankorna är mest kända som snigelätare men de kan inte få i sig hur många som helst. jag ser på mina två att näbben klistrar igen av allt slem från sniglarna så ankorna kan hålla dem i schak men förmodligen inte utrota dem.
          Värt att tänka på är att myskankorna också gillar att äta sallad o att de skiter precis var som helst så även om man kan få tillstånd att ha dem i en villaträdgård kan det innebära en del nackdelar. En anledning till att myskankorna är poppis är att de är tystare än andra ankor, hannarna väser o honorna har nått lågmält snattrande men de kvackar inte lika högljutt som andra ankor.
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Att låta barnen få en peng för varje burk mördarsniglar de samlar ihop kan funka för barnfamiljer!
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            Arbetssätt...