Cool

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    Cool

    På metromode.se hittar du de senaste nyheterna inom mode, inredning, träning och hälsa, skönhet, mode för män och Sveriges härligaste bloggar!


    An elephant has painted an amazing self-portrait using its trunk. The painting forms part of an exhibition of other paintings done by elephants
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    wow så häftigt !

    Babar e tillbaka heheh

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Elefanten kanske har roligt.. jag vet inte..jag känner mig lite ledsen..
      Såg på Echo härom dagen, ni vet elefanthonan som bar på sin skadade bebis... Hon lever än i dag och borde gå i pension men positiv och alert som hon är så har hon uppvaktat en stor och maffig hane och väntar en ny unge...

      Elefanter, valar, delfiner, späckhuggare och apor.. Jag har lite svårt med att de är i fångenskap.. De är för kloka... jag gråter en tår...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • JeBoro

        #4
        Ursprungligen postat av Katharina
        Elefanter, valar, delfiner, späckhuggare och apor.. Jag har lite svårt med att de är i fångenskap.. De är för kloka... jag gråter en tår...
        Jag kan inte annat än att hålla med dig!

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Ursprungligen postat av Katharina
          Elefanter, valar, delfiner, späckhuggare och apor.. Jag har lite svårt med att de är i fångenskap.. De är för kloka... jag gråter en tår...
          Jag håller helt med dig, men i artikeln står faktiskt att "Paya bor, tillsammans med några andra elefanter i ett naturskyddsområde i Thailand".
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • Fridas
            • September 2007
            • 629

            #6
            Ursprungligen postat av Katharina
            Elefanten kanske har roligt.. jag vet inte..jag känner mig lite ledsen..
            Såg på Echo härom dagen, ni vet elefanthonan som bar på sin skadade bebis... Hon lever än i dag och borde gå i pension men positiv och alert som hon är så har hon uppvaktat en stor och maffig hane och väntar en ny unge...

            Elefanter, valar, delfiner, späckhuggare och apor.. Jag har lite svårt med att de är i fångenskap.. De är för kloka... jag gråter en tår...
            Kan bara hålla med. Tycker att det är helt fel att exploatera djur för att själv hamna i fokus. Och Thailand är riktigt efter när det handlar om djurens rättigheter, så att denna stackare skulle vara ett undantag tvekar jag på. Har dessutom sett denna elefant på tv tidigare och vet att de sticker henne med vassa föremål då hon vägrar måla för turisterna. Gräsligt.
            ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

            Kommentar

            • batski
              • October 2004
              • 8891

              #7
              Ursprungligen postat av Fridas
              Kan bara hålla med. Tycker att det är helt fel att exploatera djur för att själv hamna i fokus. Och Thailand är riktigt efter när det handlar om djurens rättigheter, så att denna stackare skulle vara ett undantag tvekar jag på.
              Att Thailand ligger efter när det handlar om djurens rättigheter (vilket land gör inte det?) behöver inte innebära att det inte görs bra arbete där.

              Ursprungligen postat av Fridas
              Har dessutom sett denna elefant på tv tidigare och vet att de sticker henne med vassa föremål då hon vägrar måla för turisterna. Gräsligt.
              Elefanten i fråga är en han. Är du säker på att det var samma elefant som du har sett på tv? I fall de sticker dem så är det för jävligt Jag har länge avskytt djurcirkusar
              "The animals of the world exist for their own reasons.
              They were not made for humans
              any more than black people were made for whites
              or women for men." - Alice Walker

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #8
                Ursprungligen postat av batski
                Att Thailand ligger efter när det handlar om djurens rättigheter (vilket land gör inte det?) behöver inte innebära att det inte görs bra arbete där.
                Elefanten i fråga är en han. Är du säker på att det var samma elefant som du har sett på tv? I fall de sticker dem så är det för jävligt Jag har länge avskytt djurcirkusar
                På den tiden Skansen hade elefanter så var vi där på våren och promenerade och så kom elefanterna ut med sina skötare på axlarna. Men skötarna hade typ köttkrokar som de petade i ett sår i pannan på elefanterna för att få dem att gå dit de ville.. När vi kom tillbaka på högsommaren så var såren borta...

                Jag gick inte till Skansen mer så länge de hade elefanterna kvar.. Jag är inte särskilt förtjust över att gå dit sedan heller men nu har jag en ny liten sladdis som också behöver få se djur osv..
                Cirkus har jag vägrat konsekvent att gå på av samma anledning...
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • batski
                  • October 2004
                  • 8891

                  #9
                  Ursprungligen postat av Katharina
                  Cirkus har jag vägrat konsekvent att gå på av samma anledning...
                  Det är tyvärr många som inte inser vilka helvetesliv cirkusdjur tvingas leva
                  "The animals of the world exist for their own reasons.
                  They were not made for humans
                  any more than black people were made for whites
                  or women for men." - Alice Walker

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #10
                    Ursprungligen postat av Katharina
                    På den tiden Skansen hade elefanter så var vi där på våren och promenerade och så kom elefanterna ut med sina skötare på axlarna. Men skötarna hade typ köttkrokar som de petade i ett sår i pannan på elefanterna för att få dem att gå dit de ville..
                    Elefanterna togs väl bort när de avlivat någon av skötarna eller minns jag fel...
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Gaffel
                      • December 2007
                      • 6200

                      #11
                      Du Batski, som ett litet passus på vägen bara, när jag var 15 så rymde jag med en tysk cirkus så jag är på sätt och vis part i målet men med vilken tyngd och auktoritet ställer du denna diagnos?
                      Life's a bitch and then you die..
                      "I might be right handed but im always left-winged"
                      Skriv på!

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #12
                        Ursprungligen postat av erikthur
                        Elefanterna togs väl bort när de avlivat någon av skötarna eller minns jag fel...
                        De skeppades till någon annan djurpark och sedan dödade de en skötare där och sedan minns vi inte om de blev avlivade?!
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          #13
                          Det var ju längesen men jag vill minnas att det var en djurskötare som blev krossad inne i elefantstallet (inga vittnen förutom...) och strax därefter beslöt man att inte ha elefanter längre på Skansen. Om elefanterna avlivades eller inte är jag inte helt säker på.
                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #14
                            Ursprungligen postat av erikthur
                            Det var ju längesen men jag vill minnas att det var en djurskötare som blev krossad inne i elefantstallet (inga vittnen förutom...) och strax därefter beslöt man att inte ha elefanter längre på Skansen. Om elefanterna avlivades eller inte är jag inte helt säker på.
                            Ja, det är möjligt att det var så... Jag minns inte riktigt.. Men jag har för mig att det rapporterades om något efter att de hade flyttat, det är möjligt att det var avlivning då..

                            Lustigt, jag försökte googla lite snabbt på Skansen elefanter och jag fick upp en massa historier osv men inget om olyckan, inte ens när jag gick in på Aftonbladet. Men eftersom vi älskar elefanter så är det så svårt att ta in att en elefant skadar en människa att jag misstänker att vi helst stoppar huvudet i sanden/förtränger ifall det har hänt.
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            Arbetssätt...