Har jag gjort bort mig nu?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Har jag gjort bort mig nu?

    Varnar för ett kanske flummigt inlägg.


    Jag skulle backa ut från våran garageuppfart och till höger. Tittade noga runt omrking mig innan jag backade, upptäckte en person som kom gående och jag vet att den personen bor mitt emot vårat hus men trodde att eftersom h*n vek av ett hus för tidigt skulle gå över parkeringen på andra sidan.

    Så jag börjar backa sakta och kollar hela tiden noga och svänger bakdelen åt vänster mot motsatt sida. Och då hör jag den här personen säga "ska du backa på mig"? dock hördes ej detta förrän jag var påväg frammåt igen.

    Kollade när jag kom tillbaka och inga spår i snön så att denna person måste ha gått upp där för att komma undan min bil.


    Saken är den att den här personen är i konflikt med typ alla människor här. Även med mig för några år sedan då han förföljde mig på sin motorcykel.

    Frågan är, kommer jag förlora körkortet om h*n skulle anmäla mig? Har ju "bara" haft det i 3 veckor ännu.

    H*n gick ju på fel sida också och jag såg inte personen förrän jag körde framåt igen trots att jag tittade ut genom bakrutan.

    Har sådan magvärk så jag snart spyr

    Och jag bävar inför den dag jag stöter på personen då jag troligen kommer få världens utskällning och vet inte alls vad jag kan svara tillbaka
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #2
    du körde ju inte ens på han?
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Nix. Men antagligen fick han gå undan eftersom han ropade..

      Kommentar

      • janne dansk
        • June 2004
        • 1740

        #4
        Ursprungligen postat av gickan_87
        Nix. Men antagligen fick han gå undan eftersom han ropade..
        fråga om han har gångkort,ja kan säga att dett händar inget med ditt körkort
        mvh janne
        Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

        Kommentar

        • GRIZZLY
          • December 2006
          • 867

          #5
          Det är nog ingen som helst fara eftersom du inte körde på den där personen

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Att han skulle gå på fel sida som du beskriver spelar ingen roll det är du som kör som är alltid ANSVARIG om nåt skulle hända,men som du även beskriver så har du inte kört på nån som fredd säger så du behöver inte vara orolig alls.Men om du har kört på folk så är väl inte det bästa kvittar om du har haft Kortet en timme eller 45 år dem gör väl en bedömning av det hela skulle jag tro.
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Du behöver inte ha ont i magen. Såna småtabbar har vi alla gjort Man e bara extra nervös första tiden, men du blir säkrare i din körning med tiden.

              Jag har oxå en pinsam historia

              Jag och min kompis hade varit ute och gått en runda med våra söner. Sonen åkte vagn då (paraplysulky) och när vi kom hem till kompisen igen ställde jag vagnen bakom bilen eftersom den skulle in i bagageutrymmet. Satte in sonen i bilen samtidigt som jag sa hej då till kompisen. Gick framför bilen och satte mig, la i backen och körde. Efter nån meter började det låta konstigt under bilen så jag stannar. Hoppar ut och kollar. Visst f*n, vagnen. Hade ju glömt slänga in den och där stod jag, mitt i ett bostadsområde en vacker vårdag då de flesta är ute och påtar i trädgården. Slet åt mig vagnen, slängde in den och log lite åt grannarna innan jag körde iväg. Snacka om jag skämdes.

              Nu e ju inte alla lika klantiga som jag, men jag har fler liknande historier
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ursprungligen postat av gickan_87
                Varnar för ett kanske flummigt inlägg.


                Jag skulle backa ut från våran garageuppfart och till höger. Tittade noga runt omrking mig innan jag backade, upptäckte en person som kom gående och jag vet att den personen bor mitt emot vårat hus men trodde att eftersom h*n vek av ett hus för tidigt skulle gå över parkeringen på andra sidan.

                Så jag börjar backa sakta och kollar hela tiden noga och svänger bakdelen åt vänster mot motsatt sida. Och då hör jag den här personen säga "ska du backa på mig"? dock hördes ej detta förrän jag var påväg frammåt igen.

                Kollade när jag kom tillbaka och inga spår i snön så att denna person måste ha gått upp där för att komma undan min bil.


                Saken är den att den här personen är i konflikt med typ alla människor här. Även med mig för några år sedan då han förföljde mig på sin motorcykel.

                Frågan är, kommer jag förlora körkortet om h*n skulle anmäla mig? Har ju "bara" haft det i 3 veckor ännu.

                H*n gick ju på fel sida också och jag såg inte personen förrän jag körde framåt igen trots att jag tittade ut genom bakrutan.

                Har sådan magvärk så jag snart spyr

                Och jag bävar inför den dag jag stöter på personen då jag troligen kommer få världens utskällning och vet inte alls vad jag kan svara tillbaka
                Det du säger att han/hon verkar vara en konfliktssökare, och även har varit efter dig innan, tycker jag är rätt viktigt i sammanhanget. Förmodligen var han/hon aldrig i nå´n fara av att bli påkörd, utan bara ute efter att jävlas och skrämma dig. Normalt folk som i god tid går över på andra sidan gatan för att de ser en bil backa, tänker inte mer på den saken. I och med att du såg honom/henne gå över tidigare, och inte såg några fotspår bakom bilen (om jag fattade rätt?), så var du nog aldrig i närheten av att köra på honom/henne, och det vet han/hon nog om, han/hon vill nog som sagt bara jäklas. Du säger däremot att han/hon bråkar, och har varit efter dig innan, och det kan man ju må dåligt av, eftersom man inte vet vad han/hon kan hitta på, men du behöver nog inte må dåligt för att du utsatte honom/henne för nå´n fara.

                Ibland råkar man ut för folk i trafiken som tycks gå i gång på att skrämma och skälla på andra trafikanter.
                Senast redigerad av Shepard; 19 March 2008, 20:24.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • gickan_87
                  • November 2003
                  • 1873

                  #9
                  Eftersom vi har en ganska lång bil så måste an backa ganska långt över på motsatt sida innan man kan ratta den runt. Men på andra sidan ligger det runt en ½ meter snö från vägkanten ut i körbanan och där var det minnsan inga fotavtryck, vare sig av människa eller hund. Så såpass illa kan det ändå inte ha varit för då har väl människan gått upp i snön? (som är ca ½ dm djup)

                  Får väl se vad människan i fråga gör när vi stöter på varandra igen.

                  Kommentar

                  • gickan_87
                    • November 2003
                    • 1873

                    #10
                    Ursprungligen postat av stene
                    Att han skulle gå på fel sida som du beskriver spelar ingen roll det är du som kör som är alltid ANSVARIG om nåt skulle hända,men som du även beskriver så har du inte kört på nån som fredd säger så du behöver inte vara orolig alls.Men om du har kört på folk så är väl inte det bästa kvittar om du har haft Kortet en timme eller 45 år dem gör väl en bedömning av det hela skulle jag tro.

                    Skulle jag ens ha nuddat personen i fråga så skulle nog både polis och ambulans ha blivit tillkallad.

                    Men jag kommer ju vara rädd nästa gång jag backar ut bilen. Får köra ännu långsammare och titta ännumera inna jag backar. Och hoppas på att detta inträffade inte får några fler men än mitt minne.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...