Rottweiler

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Rottweiler

    Rottweilern har diskuterats i en annan tråd på forumet och ett förslag på omröstning har föreslagits. Då varken trådskaparen eller förslagställaren kan starta omröstningar så tar jag på mej uppdraget. I den tråden påstår somliga att 99% är positivt inställda till dessa hundar och andra att 85% är negativa.

    I omröstningen tycker jag att ”innehav” av Rottweilern eller liknande stora hundraser är ett så kallat bias så de skall således använda det tredje alternativet.

    Värdet av denna omröstning är givetvis begränsat då det sker bland förmodade djurvänner och om bara ett fåtal röster registreras har det givetvis inget värde alls. Man behöver givetvis inte motivera sin röstning. Jag väljer att lägga in omröstningen under off-topic så att fler zoopetare kanske hittar hit.
    21
    Jag är negativ till Rottweiler eller liknande större arter i stadsmiljö
    14,29%
    3
    Jag är positiv till Rottweiler eller liknande större arter i stadsmiljö
    42,86%
    9
    Jag har eller har haft Rottweiler eller liknande större arter (även familj eller nära vänner)
    42,86%
    9
    Killies is a lifetime passion
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Ursprungligen postat av lili76
    Alternativen var ju inte de bästa. Man kan tycka att rottweiler är en bra ras, inte äga en själv, men anse att man inte bör ha den i storstan. Vad röstar man då?
    Och om man har en själv och tar det alternativet, måste man då bortse från "storstan"?
    Vem som har vilken hund på fjället eller i skogen tyckte jag var mindre intressant så därför ställde jag just den frågan vad man tycker om rasen ifråga i stadsmiljö (inte storstan). Har man rasen ifråga bör man välja alternativ nr 3. Men i så fall kan man göra en notering i den här tråden
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • danneregner
      • October 2006
      • 1347

      #3
      e poritiv till rottweiler. inga hundar e elaka så länge dom inte har nått psykist fel. hunden e va ägaren gör den till! har en golden och man märker direkt att bara för de e en "snäll ras" uppmuntrar alla föräldrar sina småbarn att klappa honom. men om de en schäfer,bulldog eller liknande drar dom bort ungarna därifrån. lite synd
      Diskus

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Ursprungligen postat av erikthur
        Vem som har vilken hund på fjället eller i skogen tyckte jag var mindre intressant så därför ställde jag just den frågan vad man tycker om rasen ifråga i stadsmiljö (inte storstan). Har man rasen ifråga bör man välja alternativ nr 3. Men i så fall kan man göra en notering i den här tråden
        Gillade inte att detta citerades i denna tråden då jag inte valt att skriva här själv! Har inte ens röstat då jag finner omröstningen felaktig.
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Så varför kommentera omröstningen i en annan tråd då?

          Vad gäller om stadsmiljön är relevant eller inte så beror det på i just stadsmiljön finns det en hel del fler människor än i skogen (samt givetvis troligen även fler hundägare). Betydligt fler "situationer" med andra ord.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Koksalt
            • November 2007
            • 498

            #6
            Meningslös omröstning eller väldigt mycket "lägga ordet i min mun", då man inte kan välja fler alternativ som passar in!

            Gör om och gör bättre!!
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Sorry om det inte passade just dina åsikter, Koksalt.
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Dysnomia
                • April 2004
                • 1692

                #8
                Ursprungligen postat av erikthur
                Så varför kommentera omröstningen i en annan tråd då?

                Vad gäller om stadsmiljön är relevant eller inte så beror det på i just stadsmiljön finns det en hel del fler människor än i skogen (samt givetvis troligen även fler hundägare). Betydligt fler "situationer" med andra ord.
                Jag frågade i tråden där du SKREV om detta. Hade jag velat delta i denna tråden, så hade jag skrivit här!
                Jag uppskattar inte att du citerar mig på annat ställe än där jag valt att kommentera!
                Skånetös i Dalarna
                MIN ZOON!

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #9
                  Aningen obegripligt för mej att somliga diskuterar den här tråden i andra trådar och sedan blir upprörda över att jag besvarar frågan i den aktuella tråden faktiskt.
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • Koksalt
                    • November 2007
                    • 498

                    #10
                    Ursprungligen postat av erikthur
                    Sorry om det inte passade just dina åsikter, Koksalt.
                    Det handlar inte om mina åsikter.. Det handlar om HUR man formulerar en omröstning...Jag HAR rottweiler och jag ÄR positiv till rasen... VARFÖR kan jag inte välja båda?

                    Men av någon anledning så väljer du att försöka styra omröstning till något som passar dina syften..

                    Jag måste säga att det här är bara pinsamt...men, men...

                    Ja, jag väljer att läsa tråden och även svara i den, medvetet..
                    Senast redigerad av Koksalt; 14 March 2008, 22:21. Anledning: stavfel
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      #11
                      Ursprungligen postat av Koksalt
                      Det handlar inte om mina åsikter.. Det handlar om HUR man formulerar en omrästning...Jag HAR rottweiler och jag ÄR positiv till rasen... VARFÖR kan jag inte välja båda?
                      På "statistiska" kallar vi det för en uppenbarlig bias.
                      Har du rasen kan du knappast vara negativ till den.
                      Så antog jag i alla fall men det kan ju finnas de som har rasen och ändå anser att den inte skall tillhöra stadsmiljön (mea culpa i så fall).
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Det börjar bli löjligt - det räcker med en mastodonttråd om rottweiler där ni kan bli osams.
                        Ni kan starta en till när den andra dött ut och kopiera då inte andras frågeställningar i frågorna
                        Tråden låses
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...