Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    Ursprungligen postat av Micke_A
    Laddade om senaste sparningen i Mass Effect 2, och då var paragonmätaren som den var innan, kan ju ha varit så att jag inte sparade efter att mätaren sjönk, men det tror jag att jag gjorde. Kanske blev nå´n bugg.

    Sidouppdragen är kul, rätt intressanta rent storymässigt sett, inte för långa, och med rätt tajta strider. Grafiken är riktigt bra också.
    Ah, ja det förklarar ju saken, man kan ju alltid skylla på buggar och minst 50% av tiden så har man rätt ;D

    Antar att du nu pratar om Dragon Age: Origins? Det stod faktiskt mellan Dragon Age: Origins eller Demon's Souls, jag ångrar faktiskt inte mitt köp men jag är riktigt sugen på Dragon Age också, finns säkert väldigt många timmar i det spelet.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av Andrém
      Ah, ja det förklarar ju saken, man kan ju alltid skylla på buggar och minst 50% av tiden så har man rätt ;D

      Antar att du nu pratar om Dragon Age: Origins? Det stod faktiskt mellan Dragon Age: Origins eller Demon's Souls, jag ångrar faktiskt inte mitt köp men jag är riktigt sugen på Dragon Age också, finns säkert väldigt många timmar i det spelet.

      Nej, menar Mass Effect 2 Till skillnad från ettan så går de inte ut på att man ska köra runt i Makon och leta mineraler och fiendebaser, utan man landstiger på dem, och springer runt till fots, och man får dem ofta för att ens besättningsmedlemmar ber om tjänster, och det är väl en del i att de ska tycka bättre om en.

      Dragon Age's strider och sidouppdrag är lite segare, förmodligen mest för att saker och ting helt enkelt inte var lika modernt och snabbt på den tiden det utspelar sig, striderna ser ju olika ut. Sci-fi-miljöerna och striderna i Mass Effect passar mig bättre, de är mer som en tredjepersons actionshooter.
      Senast redigerad av Shepard; 14 February 2010, 17:58.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • MTJ
        • January 2010
        • 85

        Klarade precis Mass Effect 2. Oj, sugen på trean direkt :P


        Dragon Age var spelet före det, det var helt ok tidsfördriv men Mass effect har ju en story och nu ett syfte som ger mer, enligt mig!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          En sak jag har upptäckt, är att om man i renegade quick time events struntar i att trycka, så får man ofta en möjlighet att göra en charmkommentar i den fortsatta konversationen, som inte verkar dyka upp om man kör renegadesekvensen. Visserligen antar jag att man går miste om renegadeval i konversationerna, men det bryr jag mig inte så mycket om, vill få upp min paragonmätare

          Har hur som helst lyckats bli av med ärren i ansiktet, som man får ett meddelande om i spelet att de försvinner vartefter ens popularitet ökar, och besättningen känner sig säker och trygg med Shepard som kapten.

          Finns gott om små roliga detaljer i spelet verkar det som Ser också fram emot trean.

          MTJ: kan man få besättningsmedlemmarna att byta attityd t.ex, genom att bemöta dem på ett visst sätt, och få dem att känna att de jobbar mer för Shepard än för Cerberus? Och kan man få Jack mer tillitsfull och mindre cynisk och mordisk genom att hjälpa henne och visa att hon kan lita på en?
          Senast redigerad av Shepard; 14 February 2010, 19:16.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • MTJ
            • January 2010
            • 85

            Micke_A

            Jag vet faktiskt inte om det går. Jag försöker köra på att Jag inte jobbar för cerberus, utan för mänskligheten. Och att Normandy jobbar för mig. Besättningen var mer eller mindre paranoida mot Cerberus under hela spelet. Jag lyckades nog inte "omvända" någon.

            Jag körde rätt hårt på Renegade. Medans jag i ettan var mer åt Paragon. Jag spelade dock ettan på 360 o tvåan på PC, så hade inget nytta av min gamla save. Mina ärr var helt klart kvar till slutet

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Miranda är ju väldigt pro-Cerberus i början, och verkar rätt hård, och gillar väl inte Shepard nå´t vidare, men efter att man hjälpt henne så verkar det som om hon mjuknar lite. Jacob är väl inte särskilt förtjust i Cerberus egentligen. Skulle vara kul om de tog de där interaktionerna med besättningen ända ut, man får ju reda på Jacks något tragiska förflutna, och när hon blir förvånad över att man inte ryggar tillbaka inför henne, så känns det ju lite som att hon visar en annan sida.

              Jag gillar verkligen customizeringen av karaktären (förde över min save från ettan), antar att det ska mycket till om två personer har en exakt likadan Shepard Min är kvinna, med svart hår, hästsvans, ganska höga kindben och lätt asiatiskt utseende. Många av händelserna i tvåan påverkas ju också av vad man gjorde och inte gjorde i ettan, så att föra över saven gör nog det hela roligare.
              Senast redigerad av Shepard; 14 February 2010, 19:51.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Andrém
                • October 2009
                • 1247

                Denna spelhelg är nu slut, har fortfarande inte klarat ut Demon's Souls men det är bara bra! Kollade precis igenom min trophy lista och jag har tydligen 10 bossar kvar!! Och jag som trodde att spelet började glida mot sitt slut men icke! Det är mycket spel för 599kr

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  Så har man lirat ut Dragon Age: Origins på insane med en warrior. Inte det lättaste, men fyyy vad härlig story. Rekommenderas starkt!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Johanski
                    Så har man lirat ut Dragon Age: Origins på insane med en warrior. Inte det lättaste, men fyyy vad härlig story. Rekommenderas starkt!
                    Hur klarade du Flemeth?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      Ursprungligen postat av Micke_A
                      Hur klarade du Flemeth?
                      Gjorde Morrigan till en arcane warrior med allt defensivt som hör till, sen fick hon full juggernaut-rustning. Wynne som healer, jag som 2h-warrior och den där golemen man får i downloadable content. Sen körde jag väl bara på antar jag.. fick reloada några gånger givetvis men tillslut gick det.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av Johanski
                        Gjorde Morrigan till en arcane warrior med allt defensivt som hör till, sen fick hon full juggernaut-rustning. Wynne som healer, jag som 2h-warrior och den där golemen man får i downloadable content. Sen körde jag väl bara på antar jag.. fick reloada några gånger givetvis men tillslut gick det.
                        Ok, man kanske ska vänta lite då tills man fått den rustningen? Morrigan förresten, hon säger ju att hon inte kan följa med, och tar man med henne till Flemeths stuga så är hon inte där.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Johanski
                          • February 2007
                          • 3044

                          Nu tänkte jag nog på fel drake Tänkte på den blåa man möter vid anvil of the void. Slogs aldrig med Flemeth nu när jag körde insane. Mötte däremot henne när jag körde igenom första gången på normal, men då var min main-karaktär en arcane warrior.

                          Juggernaut-rustningen får man i brecilian forest, kommer dock inte ihåg om man fick hela där, man går och stör gravar och dödar skeletten som poppar upp. Den är sjukt bra!

                          Kommentar

                          • Johanski
                            • February 2007
                            • 3044

                            Nä, har jag fått det om bakfoten igen, det var ju vid sacred ashes man möter den blåa draken. Sorry

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Jag kör ju inte på insane direkt, om man säger så, hehe. Ja, man kan ju undvika att slåss mot Flemeth, men nu har man ju lovat Morrigan

                              Jag får ner hennes energi till hälften, se´n dör jag. Är inte så bra på strategiskt tänkande i strider t.ex.

                              Men just nu är det Mass Effect 2 som gäller Roligare strider, och intressantare story tycker jag, än Dragon Age: Origins. Föredrar sci-fi också.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Danne_85
                                • September 2009
                                • 667

                                Kul o läsa lite i denna speltråd har gått tillbaka lite här o har precis lirat klart uncharted och ligger nu på chapter 21 på among thieves riktigt sköna spel.
                                Men längtar tills ja blir klar nu e sjukt sugen på starta metal gear solid 4 som ja köpte billigt idag har inte hunnit med det liret en då jag nästan uteslutande har spelat på min 360 hehe
                                Mvh: Danne

                                Foton:
                                http://www.blackroomphotos.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...