Övertalning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FredrikW

    Övertalning

    Behöver hjälp med lite övertalning eftersom jag bor hemma med mina föräldrar nu och behöver ett större akvarium. Har nu ett 222 liters.
    Saken är det att pappa inte vill att jag ska ha större för han tycker det blir för stort eftersom jag har det på övervåningen och han är inte säker på att man får det uppför trappan eftersom det är kanske trångt.

    Eftersom jag har fiskar som blir stora i nu så måste jag ju skaffa större och jag vill ju inte ta bort fiskarna om det inte går få plats med ett större.

    Och det går inte lura han på något sätt då han slutade med akvarium för några år sedan efter att ha hållit på i ca 20 år.
    Senast redigerad av Gäst; 10 January 2008, 12:09. Anledning: skrev fel
  • tulle89
    • March 2006
    • 1183

    #2
    Haha ja jag heter också Fredrik, har ett 222 liter och vill ha ett störra. Men precis som du så får jag inte av pappa Plats anser han väll heller inte att jag har men det främsta han oroar sig över är om det skulle börja läcka...

    Men ja, vad kan man göra?
    Tjata är väll det enda egentlige ngår att göra!
    Att försöka hota eller lura är väll direkt ingen mening då det är pappan/mamman (föräldrarna) som står för inkomsterna och därigenom bestämmer.
    Sen får man väll lite till det gamla ordspråket; Äldst vet bäst...

    Men tjata på bara och lycka till
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

    Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

    Kommentar

    • Zanders
      • December 2007
      • 177

      #3
      Ursprungligen postat av FredrikW
      Behöver hjälp med lite övertalning eftersom jag bor hemma med mina föräldrar nu och behöver ett större akvarium. Har nu ett 222 liters.
      Saken är det att pappa inte vill att jag ska ha större för han tycker det blir för stort eftersom jag har det på övervåningen och han är inte säker på att man får det uppför trappan eftersom det är kanske trångt.

      Eftersom jag har fiskar som blir stora i nu så måste jag ju skaffa större och jag vill ju inte ta bort fiskarna om det inte går få plats med ett större.

      Och det går inte lura han på något sätt då han slutade med akvarium för några år sedan efter att ha hållit på i ca 20 år.
      Du får väl imponera på din far!
      säg att du lovar att kratta tomten varje söndag i 2 timmar resten av tiden du bor där. eller nått
      Min blog : http://zanders.apics.se

      Kommentar

      • Oneway
        • January 2007
        • 285

        #4
        Ursprungligen postat av FredrikW
        Behöver hjälp med lite övertalning eftersom jag bor hemma med mina föräldrar nu och behöver ett större akvarium. Har nu ett 222 liters.
        Saken är det att pappa inte vill att jag ska ha större för han tycker det blir för stort eftersom jag har det på övervåningen och han är inte säker på att man får det uppför trappan eftersom det är kanske trångt.

        Eftersom jag har fiskar som blir stora i nu så måste jag ju skaffa större och jag vill ju inte ta bort fiskarna om det inte går få plats med ett större.

        Och det går inte lura han på något sätt då han slutade med akvarium för några år sedan efter att ha hållit på i ca 20 år.
        Om han själv hållt på med akvarie borde han ju förstå att fiskarna borde ha större och därmed låta dig köpa ett.
        Men om du tänkt att dem skall betala kan jag förstå dem, men betalar du själv så tycker jag nog du borde få ett.
        Sen får ni ju beställa ett kar som går upp för trappen helt enkelt.
        Projekt Asien

        Kommentar

        • qenzo
          • February 2005
          • 1747

          #5
          Visa upp en ekonomisk plan, dvs vad du kan betala själv och vad du annars kan göra för att "betala av" övriga kostnader.
          Helt klart BÖR du betala akvariet själv, och kanske även ge en viss summa varje månad på ex elräkningen.
          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

          Kommentar

          • bessa
            • October 2007
            • 266

            #6
            Men då kan man väl ta det genom fönstret
            Katt +Fisk = Älskade

            Kommentar

            Arbetssätt...