Tillägg på artbeskrivningarna ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Tillägg på artbeskrivningarna ?

    Kanske det är på tiden att zoopet gör tillägg till de artbeskrivningar som finns:

    Vidfångade Spetsnosskalarer:
    Denna vackra variant av Skalar är en sexgalning. Den bryr sig inte om PH värdet är fel.
    Den bryr sig inte om att temperaturen är fel. Den bryr sig inte om fodret är fel.
    Den lägger rom hela tiden. Oftast på svärdsplantor. Men om man plockar bort växterna
    så lägger den rom iaf. Ibland på glaset i en hörna långt uppe vid ytan så att det blir
    helt omöjligt att byta vatten.

    Vildfångade Clown Plecos:
    Denna vackra mal är den perfekta fisken för de som har tröttnat på att deras svärdsplantor
    och vellesneria växer och frodas. Den äter helt enkelt upp växterna. Det hjälper föga att
    ge den övrigt foder. Den äter upp det också. Det enda som händer är att den skiter mer.
    I slutändan så kommer det att ligga drivor med skit i hörnen.

    Endlers från Nya Guinea:
    Denna vackra fisk som kommer från sydamerika, finns numera överallt i världen.
    De som kommer från Nya Guinea verkar vara ovanligt tåliga. Man kan ha hur mycket
    Nitrit i vattnet som helst. Den bara simmar på. Ynglen är redan från första dagen
    väldigt duktiga simmare. Skalarer och andra som försöker fånga dom får jobba på
    ganska ordentligt. Dock verkar den vara känslig för vattenbrist. Om den hoppar ur karet
    och hamnar bakom byrån, så klarar den sig inte så länge.

    Bolivianska Fjärilsciklider:
    Denna vackra fisk har tyvärr en ganska liten hjärna. Den kan exempelvis mycket väl
    få för sig att lägga rom på en IKEA sked som används som sänke till malfoder.
    Ej heller verkar den begripa att en skalar är större, den slåss gärna med skalarer vid
    romläggning. Har man tur kan man se två hanar bita fast i varandra, och sedan sakta
    segla omkring i karet i flera minuter.

    Colombia Tetra.
    En vacker men ack så känslig fisk. Den verkar inte klara sig utan mat i 4 veckor.
    Så nästa gång ni åker på semester, tala gärna om för han som skall mata fiskarna,
    att det finns ett kar i sovrummet också.


    Eller .... ?
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #2
    Ursprungligen postat av Kensa
    Colombia Tetra.
    En vacker men ack så känslig fisk. Den verkar inte klara sig utan mat i 4 veckor.
    Så nästa gång ni åker på semester, tala gärna om för han som skall mata fiskarna,
    att det finns ett kar i sovrummet också.
    Det kan ju vara en bra idé...
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Man lär så länge man lever......
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • maria_
        • March 2007
        • 2867

        #4
        Hu, nu måste en gå till sina fiskar. Tycker det är ganska tråkigt att de har valt att bo i andra änden av stan, speciellt när man har en döv hund med sig som totalt struntar i allt man säger. Fast hon blir så glad varje gång jag tar på mig skorna, så då kan jag ju inte lämna henne hemma. Stygga djur som måste utnyttja ens samvete...
        Med vänlig hälsning,
        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

        Kommentar

        • morrhoppa
          • October 2006
          • 755

          #5
          Jag tyckte det var bra tillägg till artbeskrivningarna
          Man blir inte vuxen bara äldre!

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Skulle vara roligt att veta vad du har för "clownpleco"? Jag tror iaf inte du har L015 som är den äkta clownplecon

            Kommentar

            • maria_
              • March 2007
              • 2867

              #7
              Men ett seriöst tillägg till artbeskrivningarna kunde vara hur gamla fiskarna/räkorna/vad det nu är blir. Om det inte redan står.. Jag tycker i alla fall att det kunde vara kul att veta om mina fiskar. Har haft de flesta av mina fiskar i ett år nu, och börjar känna lite oro för att de ska trilla av pinnen. Men jag har ingen aning.
              Med vänlig hälsning,
              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

              Kommentar

              • patriksg
                • May 2007
                • 1705

                #8
                Ursprungligen postat av maria_
                Men ett seriöst tillägg till artbeskrivningarna kunde vara hur gamla fiskarna/räkorna/vad det nu är blir. Om det inte redan står.. Jag tycker i alla fall att det kunde vara kul att veta om mina fiskar. Har haft de flesta av mina fiskar i ett år nu, och börjar känna lite oro för att de ska trilla av pinnen. Men jag har ingen aning.
                hur länge lever en guppy?
                Mvh Patrik

                Kommentar

                • maria_
                  • March 2007
                  • 2867

                  #9
                  Jag vet inte. Hur länge lever en platy? Eller en ancistrus? Eller en pansarmal?
                  Med vänlig hälsning,
                  hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #10
                    Ursprungligen postat av Lutt
                    Skulle vara roligt att veta vad du har för "clownpleco"? Jag tror iaf inte du har L015 som är den äkta clownplecon

                    det är den här gynnaren....4 st är det som mördar alla mina växter...

                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Radioaktiva Räkor
                      • May 2007
                      • 1760

                      #11
                      "Varför ligger det så jävla mycket skit och bark i hörnen för?" - Ägare om en L104's framfart.

                      //C
                      With a licence to krill!
                      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                      Kommentar

                      • Ken Olofsson
                        • November 2006
                        • 8014

                        #12
                        Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
                        "Varför ligger det så jävla mycket skit och bark i hörnen för?" - Ägare om en L104's framfart.

                        //C
                        Jag citerar artbeskrivningen på zoopet.

                        "Eftersom dess diet (trärötter) gör att den producerar mycket avfallsprodukter"
                        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                        Kommentar

                        Arbetssätt...