hej.
köpte förra onsdagen en Samsung LE-32S81B på Netonnet utanför Göteborg. På Torsdagen började bilden skaka och var lite knepig, trodde då att det berodde på kanalen eftersom det slutade efter 2-3sekunder. I Fredags skulle jag och en polare kika på en film, då blev Tvn helt konstig efter 15-20min, bilden började skaka och blev helt huller om buller på Tvn. I lördags åkte jag med tvn till netonnet och bytte den. När jag var där var det nån grinig snubbe som klagade på att jag hade tejpat på kartongen, jag svarade att det var för att inte tvn skulle ramla ur eller vad som helst, en säkerhets grej för att dne inte skulle bli mer konstig.
Hela tiden har bilden på Tvn var riktigt värdelös, bilden hänger inte med för 5öre när man kikar på varken tv eller genom dvdn. Jag vet att Lcd tv kan vara lite knepiga när det gäller sånt, men inte sådär jävla konstigt som min tv är. Den nya Tvn var det lika dålig bild på. Men problemet med att bilden börjar skaka och bli helt knas är borta.
Skulle kika en film igår, och kände då att bilden var för jävla dålig och att detta aldrig kommer funka att kika på i längden. Så efter jobbet idag åkte jag in med Tvn och tänkte lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Då är det samma griniga snubbe som förra gången, och han säger att dom aldrig kommer ta emot Tvn då jag har tejp på kartongen, och för att jag brutit upp påsen till fjärrkontrollen och manualen. Han började tjöta om att dom aldrig kommer kunna ha den i butiken då folk kan få för sig att skriva till tidningar att netonnet lurar kunderna och säljer begagnade tv apparater, men det gör väl i vilket fall om någon nu lämnar tillbaka en tv, oavsett om man har lite tejp på kartongen eller inte?
Jag läste på mitt netonnet kvitto att om man nu ska lämna tillbaka en tv och fjärrkontrollen eller manualen saknas, så får man pröjsa 500kr eftersom det saknas. Jag frågade då om jag inte kunde ge dom 500kr så kan dom bara beställa en ny kartong men det fanns inte en chans att det skulle funka tydligen.
Ska det vara såhär?
Känns ju lite som att jag blivit blåst, det är ju självklart att man öppnar påsen till fjärrkontrollen och manualen om man nu köper en tv?
Finns det typ någon konsuments grej man kan vända sig till och fråga om detta?
/Fredrik
köpte förra onsdagen en Samsung LE-32S81B på Netonnet utanför Göteborg. På Torsdagen började bilden skaka och var lite knepig, trodde då att det berodde på kanalen eftersom det slutade efter 2-3sekunder. I Fredags skulle jag och en polare kika på en film, då blev Tvn helt konstig efter 15-20min, bilden började skaka och blev helt huller om buller på Tvn. I lördags åkte jag med tvn till netonnet och bytte den. När jag var där var det nån grinig snubbe som klagade på att jag hade tejpat på kartongen, jag svarade att det var för att inte tvn skulle ramla ur eller vad som helst, en säkerhets grej för att dne inte skulle bli mer konstig.
Hela tiden har bilden på Tvn var riktigt värdelös, bilden hänger inte med för 5öre när man kikar på varken tv eller genom dvdn. Jag vet att Lcd tv kan vara lite knepiga när det gäller sånt, men inte sådär jävla konstigt som min tv är. Den nya Tvn var det lika dålig bild på. Men problemet med att bilden börjar skaka och bli helt knas är borta.
Skulle kika en film igår, och kände då att bilden var för jävla dålig och att detta aldrig kommer funka att kika på i längden. Så efter jobbet idag åkte jag in med Tvn och tänkte lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Då är det samma griniga snubbe som förra gången, och han säger att dom aldrig kommer ta emot Tvn då jag har tejp på kartongen, och för att jag brutit upp påsen till fjärrkontrollen och manualen. Han började tjöta om att dom aldrig kommer kunna ha den i butiken då folk kan få för sig att skriva till tidningar att netonnet lurar kunderna och säljer begagnade tv apparater, men det gör väl i vilket fall om någon nu lämnar tillbaka en tv, oavsett om man har lite tejp på kartongen eller inte?
Jag läste på mitt netonnet kvitto att om man nu ska lämna tillbaka en tv och fjärrkontrollen eller manualen saknas, så får man pröjsa 500kr eftersom det saknas. Jag frågade då om jag inte kunde ge dom 500kr så kan dom bara beställa en ny kartong men det fanns inte en chans att det skulle funka tydligen.
Ska det vara såhär?
Känns ju lite som att jag blivit blåst, det är ju självklart att man öppnar påsen till fjärrkontrollen och manualen om man nu köper en tv?
Finns det typ någon konsuments grej man kan vända sig till och fråga om detta?
/Fredrik
Kommentar