Jag har insett att jag skulle behöva fler akvarier...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eldhroka
    • September 2006
    • 207

    Jag har insett att jag skulle behöva fler akvarier...

    Detta bådar inte gott eftersom jag har lovat sambon att inte skaffa fler djur Jag såg en bild på en slamkrypare bland annat och den var ju så söt så en sån skulle jag vilja ha, den skulle heta Gollum

    Sen finns det ett antal andra fiskar som jag skulle vilja ha som jag inte vill ha tillsammans med eller som inte är lämpliga att ha tillsammans med mina guppys...

    Det blir till att verkligen stålsätta sig och koncentrera mig på mina fina guppies, räkor och ancistrusar..Fast det är klart.. jag skulle ha haft ett yngelkar också.....

    mvh Anna
    54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #2
    Ja, så där går det, har man börjat med akvarium så spårar det lätt ur... Jag har alltid haft akvaruim fram till för ca 5 år sedan, men vad visste man då...? Förra året startade jag upp mitt akvarium igen och hittade hit till Zoopet i samma veva... Nu har jag 6 st akvarium och jag behöver fler! Tyvärr (eller tack och lov?) så har sambon sagt stopp nu.
    Min zoon

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #3
      Det är klart att du behöver fler akvarier!
      En akvarist behöver ALLTID fler akvarier!!!
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #4
        Instämmer Jag tycker det är tur att bara jag är intresserad....
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • Healena
          • May 2006
          • 1440

          #5
          Hahahaaa....har man väl börjat så är det nästan kört - det blir ett beroende
          Gissa vem som kom hem med ett nytt häromdagen
          Det blev ett litet - jag gillar utmaningar..

          Jag SKULLE vilja skaffa ett på 4-500 liter, men har inte plats.
          Inte heller ork att sköta p.g.a värk..
          Senast redigerad av Healena; 08 December 2006, 15:25.
          Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
          // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

          Kommentar

          • Tintaglia
            • January 2006
            • 146

            #6
            Ursprungligen postat av Nitra98
            Ja, så där går det, har man börjat med akvarium så spårar det lätt ur... Jag har alltid haft akvaruim fram till för ca 5 år sedan, men vad visste man då...? Förra året startade jag upp mitt akvarium igen och hittade hit till Zoopet i samma veva... Nu har jag 6 st akvarium och jag behöver fler! Tyvärr (eller tack och lov?) så har sambon sagt stopp nu.
            Det har min gubbe också gjort - och ändå har jag bara 4!! Fast man kanske kan smyga in nåt litet 20-liters till att ha räkor i...

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              #7
              Ursprungligen postat av Tintaglia
              Det har min gubbe också gjort - och ändå har jag bara 4!! Fast man kanske kan smyga in nåt litet 20-liters till att ha räkor i...
              Man kan alltid smyga in ett litet räkkar till
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              • Tintaglia
                • January 2006
                • 146

                #8
                Ursprungligen postat av Sonja
                Man kan alltid smyga in ett litet räkkar till
                Jag kanske ska smyga iväg till lilla akvarieaffären då - de har 30% på allt

                Kommentar

                • Nitra98
                  • June 2005
                  • 1987

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tintaglia
                  Jag kanske ska smyga iväg till lilla akvarieaffären då - de har 30% på allt
                  Varför då??? Han tänker väl inte stänga så det är någon slags utrensning??? Måste åka dit snarast möjligt, hör jag...

                  Förlåt, helt offtopic....
                  Min zoon

                  Kommentar

                  • Tintaglia
                    • January 2006
                    • 146

                    #10
                    Ursprungligen postat av Nitra98
                    Varför då??? Han tänker väl inte stänga så det är någon slags utrensning??? Måste åka dit snarast möjligt, hör jag...

                    Förlåt, helt offtopic....
                    Nej inte Runo, det finns en till (en pytteliten en) med mycket begränsat urval vad gäller akvariegrejor! Men små räkkar tror jag att de har kvar - vet inte säkert för jag har inte varit där på ett halvår - blev sur när jag sålde 8 feta fina ancistrusyngel på 5 cm till dem och fick en liten burk fiskmat med utgånget datum som betalning... Förlåt om jag skrämde dig...

                    Kommentar

                    • eldhroka
                      • September 2006
                      • 207

                      #11
                      Jo, jag förstår att man alltid måste ha fler akvarium Ju mer jag läser desto fler akvarier inser jag att jag skulle vilja ha... Men jag har ju andra hobbies som kostar en massa pengar så jag förstår sambons åsikt.. Jag har ju häst, vi har tre hundar och nu har jag akvariet samt att jag har en katt som bor hos sambons föräldrar men hon är fortfarande min katt, jag betalar hennes försäkring och så. Henne kan jag tyvärr inte ha hemma eftersom jag blev alldeles för allergisk och blev tvungen att inse det

                      Jag tror att jag skulle kunna ha nästan hur mycket djur som helst om jag bara hade tid och råd.. När jag var i tonåren så hade jag tamråttor och det skulle jag gärna vilja ha igen..Sen skulle jag ju vilja ha en leguan, fler malamuter (så att jag fick ett större spann att köra släde med) och vilja börja tåla katter igen så att jag kunde ha en eller två katter också Jag har egentligen inte tid att jobba

                      mvh Anna
                      54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter

                      Kommentar

                      • Flundran
                        • October 2006
                        • 74

                        #12
                        Jag och min sambo hade även vi problemet med att vi skaffa mer och mer akvarium men allt har ju sin gräns, plus att vi fick barn och det hjälpte till mycket med att dra ner på akvarium, men den största anledning var nog att vi tittade nogare på vilken typ av fisk vi ville ha och lyckades hitta en favorit som vi hållt fast vid och då endast behövt ett akvarium ( plus 2 st mindre som är reserver vid yngel och sjukdom som ej är igång utan undanstoppade tills dom behövs).

                        Och efter alla malawi, discusar, CA m.m , även lite salt vattens kar så blev det ett kar med huvudsakligen Gurami?? varför?? inte en aning faktiskt men dom är så himla trevliga bara, som små hundar som kommer fram och hälsar vid glaset och äter ur handen.

                        Och vi tänkte även lite på att om vi nu haft hand om 15st större kar och skött dom, tänk så bra man kan ta han om ett kar då och riktigt jobba med att få dom fiskarna att trivas så bra dom bara kan i ett akvarium.

                        Kommentar

                        • Jenny_E
                          • July 2004
                          • 661

                          #13
                          Fler akvarium ja... Vældigt sugen på ett på ca 350 l...
                          Før førsta gången i i princip hela mitt liv har jag bara ett akvarium... Børjade med korallrevs nær jag var nåt år, sen søtvatten, sen ytterligare 2 søtvatten...
                          Det enda akvarium jag har nu ær dessutom tomt! (alla fiskar dog mystiskt før nån månad sen- ska starta upp igen så snart jag ær tillbaka efter jullov).
                          Hmm... måste ha mer pengar tror jag

                          Kommentar

                          • MaxRobban
                            • August 2006
                            • 1048

                            #14
                            Det kvittar hur många akvarium man har, man behöver alltid fler. Iallafall om man är som jag och vill hålla på medallting på en gång.. Jag har 60 akvarium om jag räknar mina minsta också... men tycker alltid jag har mer behov av andra akvarium än vad jag har. Antingen fattas jag små akvarium eller då fattas jag större..

                            Kommentar

                            • Glenn
                              • April 2002
                              • 3904

                              #15
                              Själv så har jag ett zoo hemma. Har just nu 2 akvarium, 1 chinchilla, 1 katt och 5 fåglar. När det var som mest så hade jag 6 akvarium, 4 chinchillor, 2 katter och 9 fåglar men har skurit ner en hel del på allt då jag tröttnade en del. Men nu är intresset för akvarierna på topp igen och har planer på att smuggla hem ett lite större akvarium
                              Mvh /Glenn

                              Min Zoon

                              Kommentar

                              Arbetssätt...