Bildskärm widescreen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pär J.
    • March 2002
    • 284

    Bildskärm widescreen?

    Hat idag en 19" koloss som jag tänkte byta ut mot en plattare sak med ett hyffsat pris. Det finns en hel del 19" TFT-skärmar rint 2000:- och jag undrar om man ska köpa widescreen eller inte?

    För-/nackdelar?
    Tips på bra skärm mottages.
  • mange016
    • May 2006
    • 341

    #2
    Jag har en 24" tft - Widescreen o jag tycker det är klockrent !!! hade en vanlig tft förut men tycker widescreenen är bätte

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11220

      #3
      Jag har haft widescreen på min bärbara i 1 1/2 år och tycker det är kanon. Använder ganska ofta två program brevid varandra.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        Nackelen med 19 widescreen är ju att den är smalare på höjden än en vanlig nittontums, så i yta är den ju mindre...
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • Opus
          • January 2006
          • 1014

          #5
          Jag har en 19" TFT nu, men jag skulle inte köpa en 19" widescreen av den orsak som Nils Holmström gav, de är visserligen bredare men känns ändå mindre. Jag skulle köpa en 22" widescreen istället, typ en Acer AL2216Wsd, kommer nog att köpa en sånn efter nyår
          Senast redigerad av Opus; 25 November 2006, 14:27.
          Vescere bracis meis!

          Kommentar

          • Fiddan
            • June 2006
            • 885

            #6
            Beror på hur du använder datorn.. Det är en ganska så vild debatt ang detta inte alltförlängesedan på idg.se

            Använder du datorn till att surfa på? har du öppet flera fönster och zappar mällan? läser du kilometer långa pdf'er samt photoshoppar du mkt?
            elelr ser du mkt film?

            Har du alltid öppet ett fönster i taget och inte photoshoppar och ser på film kan du ta en "vanlig"

            Fördelen emd wide är att du kan ha öppet 2fönster jämte varandra samt att du kan se på film osv.

            Själv köpte jag sisst en 4:3 skärm 6månade sedan men nästa lär bli en wide
            skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

            Kommentar

            Arbetssätt...