Bredband/telefoni/tv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mazzi
    • October 2006
    • 364

    Bredband/telefoni/tv

    Vi flyttar snart till hus och jag försöker sätta mig in i bredband/telefoni/tv djungeln....vilken operatör ska jag välja. Någon här som har några erfarenheter, är intresserad av både possitiva och negativa.
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    har haft telia bredband och telefoni hela tiden, men dom är dyra tycker jag, så ja har/ska bytt till bredbandsbolaget som tydligen har usel service så jag kan inte rekomendera någon av dom i alla fall.
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • mmm
      • June 2004
      • 901

      #3
      För det första så är ju frågan vad du kan välja på när det gäller bredband och vilken hastighet du vill ha. Själv kan jag bara gå via Telias bredbandsnät och då kan man inte få de billigaste abonnemangen .
      Bredbandsbolaget tror jag brukar få relativt bra betyg. Har själv haft Telia tidigare och nu Spray, och jag tycker de fungerar ungefär lika bra (eller dåligt). Båda är rätt dyra. Har lite driftstörningar ibland, men oftast är det inga problem. När det gäller servicen från företagen så är det inget jag använder mig av, så det har jag ingen aning om . Sen tycker jag du ska undvika abonnemang med för lång bindningstid eftersom priserna hela tiden sjunker. (Jag tror Bredbandsbolaget brukar få rätt bra betyg...)

      När det gäller telefoni så har jag haft Universal Telecom ganska länge, de är väl i stort sett billigast tror jag. Har aldrig haft några problem med dem, så de kan jag rekommendera. De har även bredband, men det har jag ingen aning om hur det är. Jag verkar bara kunna få 0,5 Mbit med dem och det är jag inte så intresserad av .
      Senast redigerad av mmm; 15 November 2006, 09:06.
      /Mattias

      Kommentar

      • Mazzi
        • October 2006
        • 364

        #4
        Ursprungligen postat av mmm
        För det första så är ju frågan vad du kan välja på när det gäller bredband och vilken hastighet du vill ha. Själv kan jag bara gå via Telias bredbandsnät och då kan man inte få de billigaste abonnemangen .
        Bredbandsbolaget tror jag brukar få relativt bra betyg. Har själv haft Telia tidigare och nu Spray, och jag tycker de fungerar ungefär lika bra (eller dåligt). Båda är rätt dyra. Har lite driftstörningar ibland, men oftast är det inga problem. När det gäller servicen från företagen så är det inget jag använder mig av, så det har jag ingen aning om . Sen tycker jag du ska undvika abonnemang med för lång bindningstid eftersom priserna hela tiden sjunker. (Jag tror Bredbandsbolaget brukar få rätt bra betyg...)

        När det gäller telefoni så har jag haft Universal Telecom ganska länge, de är väl i stort sett billigast tror jag. Har aldrig haft några problem med dem, så de kan jag rekommendera. De har även bredband, men det har jag ingen aning om hur det är. Jag verkar bara kunna få 0,5 Mbit med dem och det är jag inte så intresserad av .
        Hos Universal Telecom kan jag ha 8 Mbit ser det ut som så det är ju intressant.

        Kommentar

        • Opus
          • January 2006
          • 1014

          #5
          Har bredband och telefon hos Bredbandsbolaget tycker inte dom är dårliga på service, snarare tvärt om. har varit ansluten i ca 4år och jag kan inte minnas en enda driftstörning. Jag har iofs inte bredband via telefonjacket utan har nätverksuttag i väggen. Problemet, som jag ser det, är om man väljer samma leverantör till alla dessa tjänster (TV, bredband och telefon) om något går fel, driftstörning e.l. så blir man utan alla dessa tjänster.
          Vescere bracis meis!

          Kommentar

          • Sacrium
            • February 2004
            • 672

            #6
            Har själv haft med telia och bredbandsbolaget att göra när det gäller internet, och telia går vinnande ur den fighten. Har dock aldrig provat deras fibernät, som enligt vad andra säger ska gå bra mycket smidigare.

            Telefonmässigt har jag haft det mesta, och aldrig haft problem med någon av operatörerna så där skulle jag gå efter priserna. Optimal telecom och universal telecom rekomenderas.
            http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

            Kommentar

            Arbetssätt...