Formel 1

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tenkare
    • May 2005
    • 2519

    Formel 1

    Ny tråd, inte mycket kvar av säsongen.
    Men hur många här är F1 tokiga o0ch vem jåller ni på isf?
    Neca eos omnes, deus suos agnoscet


    Min zon Min Tenkare
  • Tenkare
    • May 2005
    • 2519

    #2
    Kan ju tillägga att jag håller på Ferrari stallet och har gjort så i 6 år nu.
    Neca eos omnes, deus suos agnoscet


    Min zon Min Tenkare

    Kommentar

    • sockerconny
      • October 2004
      • 2349

      #3
      Är oxå en Ferrari....ist?! Min favvoförare är faktiskt inte helt oväntat Shumi, hur tråkigt det än låter!!

      Man väntar med skräckblandad förtjusning på presskonferensen som Schumi ska hålla i morgon efter loppets pallplatsintervjuer!?

      Man vill ju lixom inte att en av F1-världens största sagor ska sluta....

      Kommentar

      • Tenkare
        • May 2005
        • 2519

        #4
        Kanske bäst att sluta när man ligger nära toppen?
        Men man hoppas att han stannar nästa säsong också. Det kommer ju att kastas om en del i stallen till nästa säsong.
        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


        Min zon Min Tenkare

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Schumacher !!!

          Har följt michael sedan han körde skiten av alla andra när det var regn redan på tidigt 90-tal i renault

          Sen när han satte sig i den röda bilen som är mitt favoritbilmärke gjorde det ju inte saken sämre

          Jädrans alonso bara att han ska ha sånt flyt.....visserligen har han bra material oxå och det är det som krävs för att vinna vm men iår så hoppas jag att skomakaren får ta några fler poäng än alonso dom sista 3 racen !
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #6
            Det är nog inte bara för att Alonso har flyt som han leder, gör man en sådan tavla som "skomakarn" gjorde i Budapest så är man inte värd att vinna. Strunta i att byta till torrvädersdäck och i stället köra slut på regndäcken är mycket klantigt
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #7
              Ursprungligen postat av Guy Palm
              Det är nog inte bara för att Alonso har flyt som han leder, gör man en sådan tavla som "skomakarn" gjorde i Budapest så är man inte värd att vinna. Strunta i att byta till torrvädersdäck och i stället köra slut på regndäcken är mycket klantigt

              Kan delvis hålla med dig där Guy men det beslutet låg nog inte enbart på föraren utan jag tror att dom i depån var övertygade om att det skulle hålla i mål oxå dom sista varven.
              Dock förstod jag inte heller varför att han inte gick in och bytte till torrt på slutet för då hade han sämst fått 6 poäng i racet ju.

              Nu blev det dock en ändå tack vare att det var en som blev diskad men för tung bil på slutet ju och denna enda poängen kan ju vara mycket värd på slutet
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • Tenkare
                • May 2005
                • 2519

                #8
                Det är rätt lustigt faktiskt att ingen kan mäta sig med schumi när det regnar.
                Men jag kan delvis hålla med om att det var ett dumt beslut att inte byta till torrdäck.
                Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                Min zon Min Tenkare

                Kommentar

                • PsyM
                  • April 2004
                  • 283

                  #9
                  Höll på Jordan stallet från starten 91 till slutet 2005. De gav mig många fina minnen Hill 1998 Frentzen 99x2 och Fisichella 2003... de senare åren var dock en plåga att se ett team gå från ett toppstall ända ner till botten var riktigt jobbigt.
                  Ungefär som läget är just nu I Williams-stallet.
                  Hur som helst så håller jag numera på BMW-Sauber. Nick kvalade 3:a igår och en pallplats till i år är inom räckhåll!

                  Jag gillar varken Schumi eller Alonso...Men straffet Alonso fick igår var ju bara löjligt! Helt klart ett gyllende läge för Schumi att knappra in rejält på Alonsos försprång... det sdka bli spännande att se vem som står som segrare när året är slut!
                  Min Zoon
                  Mitt 900 liters

                  Kommentar

                  • C.Ciklid
                    • February 2005
                    • 12055

                    #10
                    Håller på Kimi Raikkonen som för övrigt kommer gå till ferraristallet För övrigt tycker jag West-ciggen var jävligt goa när jag rökte.. Kimi tog sig väll före schumacher i kvalet igår om jag inte minns fel?

                    //Camilla
                    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                    Kommentar

                    • Tenkare
                      • May 2005
                      • 2519

                      #11
                      Ursprungligen postat av C.Ciklid
                      Kimi tog sig väll före schumacher i kvalet igår om jag inte minns fel?

                      //Camilla

                      Jo det var väll så......

                      Kimis tid 1:21.484
                      Schumis tid 1:21.486
                      Inte mycket som skiljer sig där.

                      Kan inte uttala mig så mycket om Alonsos straff då jag inte så situationen.
                      Och pga att min dotter vill ut och leka verkar det som att jag får spela in och se i efterhand. Men familjen först. dock ingen texttv internet eller radio förrän ikväll när jag sett loppet.
                      Senast redigerad av Tenkare; 10 September 2006, 12:26.
                      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                      Min zon Min Tenkare

                      Kommentar

                      • PsyM
                        • April 2004
                        • 283

                        #12
                        Någon av er som sätt ett f1 lopp live? på plats alltså! Jag sjäkv var nere 2003 på Hockenheim och 2004 på Nürburgring.
                        Jag kan varmt rekommendera detta sjukt kul att se varje fight i loppet och stämmningen är obeskrivlig!
                        Min Zoon
                        Mitt 900 liters

                        Kommentar

                        • drd
                          • March 2004
                          • 5586

                          #13
                          Kan meddela att Schumi vann solklart och som grädde på moset så skar Alfjontos motor som då nollade i dagens lopp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                          Nu är det då bara 2 poängs försprång för Alonso med 3 lopp kvar och jag tror på tysken
                          ________________________________________________

                          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                          Kommentar

                          • sockerconny
                            • October 2004
                            • 2349

                            #14
                            Ja då var det klart att Schumi går i pension efter denna säsong!
                            Iofs inte helt oväntat, men ändå synd.....
                            Hoppas bara att han kan avsluta med att vinna mästerskapet i år!!!

                            Det blir alltså istället Kimi Räikkonen och Felipe Massa alla Ferarri-ister ska heja på nästa år!!

                            Kommentar

                            • drd
                              • March 2004
                              • 5586

                              #15
                              Vem fasen ska man nu hålla tummarna för då ?

                              Kanske dax att Kimi får se till att ha ordentligt material till att vinna VM i och med att han ska styra rött

                              Blir nog till att hålla på finnen nu när skomakaren lägger av
                              ________________________________________________

                              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...