Träning och kost

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

Ursprungligen postat av freakazoid
    Nej, nej, nej, och åter nej! Om du vill få i dig protein och kolhydrater fort, är Gainomax rent ut sagt värdelöst.
    bättre än inget hehe... men som sagt det finns mycket bättre grejor proteinpulver ska det helst vara....men i vissa proteinpulver finns det massa slaggprodukter eller ja kanske tänker på kreatin, nån som vet vad slagget heter??

Kommentar

• freakazoid
      • June 2006
      • 241

Ursprungligen postat av Lutt
      bättre än inget hehe... men som sagt det finns mycket bättre grejor proteinpulver ska det helst vara....men i vissa proteinpulver finns det massa slaggprodukter eller ja kanske tänker på kreatin, nån som vet vad slagget heter??
      Absolut. Gainomax är ett enkelt och lättillgängligt kosttillskott som fungerar bättre är ingenting alls. Jag vet inte vilket proteinpulver du menar, men jag köper alltid rent vassle.

Kommentar

• Guest

ska börja styrka igen och innan körde jag med eiselt proteinpulver, hyfsat bra. men vilket företag är det som säljer rent vassleprotein.

Kommentar

• freakazoid
          • June 2006
          • 241

Ursprungligen postat av Lutt
          ska börja styrka igen och innan körde jag med eiselt proteinpulver, hyfsat bra. men vilket företag är det som säljer rent vassleprotein.
          Alla stora tillverkare - Eiselt, Dalblads, Twinlab, Star Nutrition, Fairing, Weider, och många fler. Själv kör jag på Selfs Whey-80. Rent vassleisolat.

Kommentar

• zeke66
            • November 2005
            • 257

Jag kör bara gymgrossistens grejor.Och dom sponsrar flera stora namn. Och ett plus är deras priser med. Inga över priser som tex twinlab.
            Stercus accidit

450L med Tropheus Ilangi
            350L Växt och mal akvarium

Kommentar

• dave_3000
              • October 2005
              • 367

men om man nu ska ut och springa på morgonen vilket jag tycker är jätte skön start på dan, vad ska man äta innan? jag kan inte äta mkt för i så fall måste jag vänta ett par timmar får håll om jag springer när jag ätit, och ska jag äta en hel frukost innan så måste jag vänta 2-3 timmar....

Räcker det med en frukt eller liknande? Jag vill INTE gå ner i vikt (snarare upp)väger redan för lite men älskar att springa.

Kommentar

• freakazoid
                • June 2006
                • 241

Ursprungligen postat av zeke66
                Jag kör bara gymgrossistens grejor.Och dom sponsrar flera stora namn. Och ett plus är deras priser med. Inga över priser som tex twinlab.
                Där har du bra saker. Gymgrossisten säljer inget skit.

Kommentar

• freakazoid
                  • June 2006
                  • 241

Ursprungligen postat av dave_3000
                  men om man nu ska ut och springa på morgonen vilket jag tycker är jätte skön start på dan, vad ska man äta innan? jag kan inte äta mkt för i så fall måste jag vänta ett par timmar får håll om jag springer när jag ätit, och ska jag äta en hel frukost innan så måste jag vänta 2-3 timmar....

Räcker det med en frukt eller liknande? Jag vill INTE gå ner i vikt (snarare upp)väger redan för lite men älskar att springa.
                  Vid löpning på medeldistans förbränner du mest glykogen (kolhydrater), och vid löpning på långdistans förbränner du mest glykogen och fett. Det är det viktigaste man behöver veta. ATP och kreatin kan du strunta i.

Kommentar

• dave_3000
                    • October 2005
                    • 367

okej men vad kan jag äta utan att känna mig hungrig när jag springer och samtidigt få ut så mkt som möjligt av det

Kommentar

• Guest

okej men vad kan jag äta utan att känna mig hungrig när jag springer och samtidigt få ut så mkt som möjligt av det
                      när jag sprang mycket så åt jag lite fibrer på morgonen sen efter löpningen åt jag en rejäl frukost.

Kommentar

• Sintei
                        • May 2006
                        • 501

Ursprungligen postat av freakazoid
                        Det är inte gainers som ger dig resultat. Det är du som tränar fram dem. Ligg på ett kaloriöverskott på cirka 500kcal/dag, och träna stenhårt i 4-5ggr/vecka, så ska du nog se resultat. Hur länge har du tränat?
                        Rimligtvis borde jag se en ökning av vikt om jag har ett intag som överstiger mitt uttag av energi.

Innan när jag tränade triathlon var det endast mitt flås som blev bättre. Nu är det mest spontan gymträning och bandymatcher 2ggr/vecka. Jag har samma kropp nu som för 10år sedan.
                        Undrar om man kan klassa det som ett i-landsproblem..
                        www.akvascape.se - design i vattenvärlden

Kommentar

• freakazoid
                          • June 2006
                          • 241

Allt som är fullproppat med kolhydrater, men ändå relativt lätt mat. Bara att välja själv.

Kommentar

• freakazoid
                            • June 2006
                            • 241

Ursprungligen postat av Sintei
                            Rimligtvis borde jag se en ökning av vikt om jag har ett intag som överstiger mitt uttag av energi.

Innan när jag tränade triathlon var det endast mitt flås som blev bättre. Nu är det mest spontan gymträning och bandymatcher 2ggr/vecka. Jag har samma kropp nu som för 10år sedan.
                            Undrar om man kan klassa det som ett i-landsproblem..
                            Det är bara att inse sanningen. Med halvseriös träning lite då och då, och utan större kunskaper inom näringslära, får du inte de resultaten du vill ha. Tyvärr.

Kommentar

• C.Ciklid
                              • February 2005
                              • 12055

Ett bra pulver som verkligen fungerar om man håller den är Caimbridgekuren. http://www.cambridgekuren.se/ Har många bekanta som provat den och lyckats gå ner åtskilliga kg. Dock! (som alltid) när man sedan gör "upptrappningen" så är det många som tappar kontrollen och går upp kg igen pga. fel ämnesomsättning. Här är det viktigt att lära sig äta rätt! Jag rekomenderar då att tex beställa Viktväktarnas olika kokböcker. Jag har köpt hem Familjekokboken av Viktväktarna och jag rekomenderar den starkt till Er som vågar äta lite mer "ovanlig" mat. http://www.bokfynd.nu/9132329040.html denna bok har jag.
                              Långa skogspromenader eller annan träning tex spinning är väldigt effektiva fettförbrännare och konditionsträning.

//Camilla
                              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• freakazoid
                                • June 2006
                                • 241

Ursprungligen postat av C.Ciklid
                                Ett bra pulver som verkligen fungerar om man håller den är Caimbridgekuren. http://www.cambridgekuren.se/ Har många bekanta som provat den och lyckats gå ner åtskilliga kg. Dock! (som alltid) när man sedan gör "upptrappningen" så är det många som tappar kontrollen och går upp kg igen pga. fel ämnesomsättning. Här är det viktigt att lära sig äta rätt! Jag rekomenderar då att tex beställa Viktväktarnas olika kokböcker. Jag har köpt hem Familjekokboken av Viktväktarna och jag rekomenderar den starkt till Er som vågar äta lite mer "ovanlig" mat. http://www.bokfynd.nu/9132329040.html denna bok har jag.
                                Långa skogspromenader eller annan träning tex spinning är väldigt effektiva fettförbrännare och konditionsträning.

//Camilla
                                Jag har aldrig förstått mig på människor som börjar med olika bantningsmetoder och preparat för att gå ner i vikt. Atkins, Cambridge, GI, VLCD, coffeeslender, m.fl. Det enda de har gemensamt är en snabb metod att gå ner i vikt. Men sen går användarna i 9/10 fall upp i vikt igen. Det absolut bästa sättet att gå ner i vikt är helt enkelt att ändra sina livsvanor. Äta rätt och träna hårt. Då kommer du troligtvis aldrig att falla tillbaka igen.

Kommentar

Arbetssätt...