Bra Zoobutiker i gamla skaraborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nocturna
    • November 2005
    • 344

    Bra Zoobutiker i gamla skaraborg

    Vill ha lite tips på bra butiker i gamla skaraborgs län
    Finns det någon med ett bra och stort utbud på fiskar?


    Även om jag vill så kan jag inte åka till Kungsbacka varje gång....
    http://www.amphibia.se

    Jo jag har faktiskt guppys... med
  • Nocturna
    • November 2005
    • 344

    #2
    skulle hammnat under övrigt givetvis.......
    http://www.amphibia.se

    Jo jag har faktiskt guppys... med

    Kommentar

    • Solen
      • September 2003
      • 2997

      #3
      Lidköping i framnäs köpcentrum.
      Zoofias centrala Skövde.
      Pricken den Store !
      ~~~~

      Kommentar

      • Mohlén
        • January 2004
        • 273

        #4
        Finns en bra butik i Falköping samt den som ligger i Mariestad också!

        Kommentar

        • Nocturna
          • November 2005
          • 344

          #5
          Jo den i Mariestad är ganska bra

          Zoofias i skövde e väl ok men har ett rätt så litet utbud
          http://www.amphibia.se

          Jo jag har faktiskt guppys... med

          Kommentar

          • Mohlén
            • January 2004
            • 273

            #6
            Jo Mariestads e helt ok, det finns ju två stycken i Falköping vet dock ej va de heter men den som som är minst till ytan brukar ha bra grejer och fisk. Lidköpingsaffären e väl också ok, men dock är innehavaren rätt butter för det mesta samt att de har dyra priser.

            Kommentar

            • elinor
              • February 2003
              • 1323

              #7
              I lidköping finns även den lilla butiken JP:s akvarie som ligger i källaren i ett mindre privathus brevid Dalängens butik (intill dalängsskolan). Har inte det största utbudet i stan men priserna är okej. Det som gör att jag gärna handlar där är de två otroligt trevliga personerna som har affären, Jane och Per. De har alltid tid att hjälpa en och vill man beställa något är det heller säkert inga problem med det. Kan nämna att det är kontant betalning som gäller hos JP:s, med andra ord ingen Visa-betalning.
              Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

              Kommentar

              • Mohlén
                • January 2004
                • 273

                #8
                elinor vet du vad gatan heter där JP:s akvarie ligger? Jag kollade lite på en karta över Lidköping, Dalängsskolan måste ligga typ bakom Framnäs center och HL-båtar om jag inte har fel. Va hemma i Skara över helgen och hade tänkt kolla in butiken men de får bli framöver istället. Vet du förresten deras ungefärliga öppettider och så? Det är alltid kul att kolla in nya butiker i hemtrakterna då de ploppar upp.
                Det fanns ju annars en rätt så bra djuraffär i Lidköping förr som låg i en källarlokal har jag för mig också där de hade en stor Ara som alltid väsnades nåt förbannat.

                Kommentar

                • elinor
                  • February 2003
                  • 1323

                  #9
                  Mohlén

                  Visst vet jag vilken gata JP:s ligger på. Gatan heter Förstadsvägen och huset i vars källare butiken ligger bör ha ett ganska högt husnummer.
                  De har öppet mellan 16.xx-18.00 varje vardag utom onsdagar samt lördagar mellan 10.xx-13.00. De burar ha en skylt stående mot gatan till eftersom ingen förmodligen skulle veta att den är där annars. Sen har dom alltid sommarstängt ganska länge men någon "stängt för säsongen" datum vet jag inte.

                  Om du kommer från Skara-rondellen så kör du rakt fram genom den. När du kommer till rondellen vid ÖB (höger sida) och du har en bensintapp till vänster..sväng då till vänster och sen är det bara att köra raka vägen genom hela stan. Skulle kunna tro att sträckan genom stan är ca 2 km.. När du ser en snabbmatsbutik på din vänstra sida, Dalängsbutiken (ligger några hundra meter efter järnvägsövergången) så har du Förstadsvägen direkt till höger. Man kan parkera längs med den långa gatan, du förstår vad jag menar om du ser det. Det ligger en barnavårdscentral som heter Skopan i huset brevid JP:s. Butiken ligger i huset brevid i mittenkällartrappan ungefär. De har en skylt med öppettider på dörren.

                  En ganska vag beskrivning men har gjort så gott jag kan. Annars kan du kolla upp på kartan mera exakt vart gatan ligger.
                  Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

                  Kommentar

                  • Mohlén
                    • January 2004
                    • 273

                    #10
                    Tack elinor för vägbeskrivningen, ska nog inte va några problem att hitta till affären nu, har ganska så bra koll på Lidköping.

                    Kommentar

                    • jocke325
                      • December 2008
                      • 7

                      #11
                      Djurshopen heter den i falköping. Mycket bra urval av fisk. En hel del malawi. Även mycket annat kul...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...