En förälders mardröm!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anna7607
    • November 2005
    • 1440

    En förälders mardröm!!!

    Igår satt vi hemma hos ett par bekanta till oss, deras dotter hade klippt håret på sig själv efter en tuggummi incident =). Hon tog saxen och klippte bort det själv sen gav hon sax och hår till sin pappa och sa - jag hade tuggummi i håret jag tog bort de =)... aja de va inte så mycke hår som va borta ingen större katastrof. Jag skratta och sa att ebba va på väg att klippa sig och att jag inte kan ha saxar framme.

    En timme senare kommer deras dotter med en STOR hårtuss - Här det är ebbas hår.... Jag fick panik!!!! Efter henne kommer min dotte med en sax i handen och allt hennes hår på ena sidan va BORTA. Hon hade haft en sax inne på sitt rum.....

    Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Håret va så kort på ena sidan och halvvägs bak så det va bara att ta saxen och klippa av de lilla som fanns kvar.....på andra sidan. Så om en timme ska vi till frissan ( fick lov att ta komp hela dagen....chefen skratta gott) för att få det tillfixat så hon kan gå ut inga fler tofsar och flätor här inte. Hennes enda kommentar va - Jag vill ha som pappa!!!! Bara det att på vissa ställen som luggen är det kortare än vad pappa har SÅ GÖM ALLA SAXAR HEMMA!!!!!
    lev livet medans de är värt att levas
  • Bucket
    • February 2004
    • 1020

    #2
    haha.. härliga kryp..bra att hon ville va som farsan
    jävla massa akvarium!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #3
      Finns det något barn som inte själv klippt sitt hår eller fått det klippt av en liten kompis??? Och sett förskräcklig ut!!!

      Alla mina tre töser har gjort det. Ilfärd till frissan och pojkklippning...

      Min syster stubbade håret på mig på ena sidan. Pojkklippning hos frissan...

      Har hört hur många berättelser som helst. Trösten är att jag i alla fall, aldrig hört att det hänt samma barn två gånger. Så de lär sig tydligen av det, de små liven!
      Aldrig en tråkig stund med barn (och fiskar!)
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • Torstensson
        • June 2002
        • 1964

        #4
        Det e väl kul med ungar som tar eget initiativ!!
        Bättre det än kidds som bara gapar å sväljer...

        Kommentar

        • Nils Holmström
          • November 2004
          • 2195

          #5
          Jag tycker det verkar kul jag, vill barnen klippa håret så låt dem göra det. Det är ju de som får stå ut med det! Så länge det bara är håret de klipper i och inte andra, vitalare delar tycker jag inte att det är något att orora sig för.
          Däremot kan det, om man gör som jag gjorde som barn och klippte bort fläckar från kläderna, bli lite dyrt i längden.
          222 liter Malawi

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            hahahaha barn e underbara
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • dinajel
              • November 2004
              • 606

              #7
              Skönt med barn som på egen hand går emot könsrollerna och inser att även flickor kan ha kort hår (även om kanske föräldrarna tycker att en flicka med kort hår är katastrof...)
              Bilder på mina akvarier.

              Kommentar

              • y0da
                • August 2005
                • 1697

                #8
                Haha =)

                Anna: Du får övertala pappan att skaffa långt hår helt enkelt!
                http://www.y0da.se

                540L SA

                Kommentar

                • anna7607
                  • November 2005
                  • 1440

                  #9
                  jo, kort hår är snygg har själv haft de mer än långt=) men det blev ett himmla liv när vi kom från frissan och hon inte kunde ha tofs =) passa på att kapa en bra bit på håret själv när vi ändå va där =)... får kolla med hennes pappa om han vill ha långt, men då vill hon väll ha som ralle istället =)
                  lev livet medans de är värt att levas

                  Kommentar

                  • janne dansk
                    • June 2004
                    • 1740

                    #10
                    tur att papan inte var helt flintis
                    mvh janne
                    Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

                    Kommentar

                    • anna7607
                      • November 2005
                      • 1440

                      #11
                      Ursprungligen postat av janne dansk
                      tur att papan inte var helt flintis
                      mvh janne
                      ja du de va ren tur...

                      Gissa vad hon gjorde igår...klippte sig igen...baktill, hon va snabb och haffa saxen när jag skulle klippa hennes bror, vände ryggen emot när jag drog ur stolen...finns risk att hon inte ger upp förrän allt är borta...ha ha ha
                      lev livet medans de är värt att levas

                      Kommentar

                      • gladys
                        • March 2005
                        • 1962

                        #12
                        Ojoj, jag vet ju vad jag har att vänta.
                        Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                        Kommentar

                        • Morellen
                          • November 2003
                          • 4349

                          #13
                          Bestämd dam det där... Kanske bäst att jag gömmer alla saxar redan nu? Jg har minsan också klippt mig själv när jag var liten *S*
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                          Kommentar

                          • anna7607
                            • November 2005
                            • 1440

                            #14
                            ja, tyvärr är hon envis som en gris den lilla rackaren, mamma min säger att jag va lika dan och envis som synden "förlåt mamma" fast ebba är nog lite värre... HON GER SIG ALDRIG!!! så hon lär klippa resten om hon får chansen =)... hon kan skrika i timmar om det vill sig så =)

                            GÖM DOM!!! sonen klippte sig med när han va 4 men bara lite lite i luggen, inte hela ena sidan =)
                            lev livet medans de är värt att levas

                            Kommentar

                            • Solen
                              • September 2003
                              • 2997

                              #15
                              Ursprungligen postat av anna7607
                              ja, tyvärr är hon envis som en gris den lilla rackaren, mamma min säger att jag va lika dan och envis som synden "förlåt mamma" fast ebba är nog lite värre... HON GER SIG ALDRIG!!! så hon lär klippa resten om hon får chansen =)... hon kan skrika i timmar om det vill sig så =)

                              GÖM DOM!!! sonen klippte sig med när han va 4 men bara lite lite i luggen, inte hela ena sidan =)

                              Låter som det ända botmedlet är super snagg med trimmer, då lär hon ge sig.
                              Pricken den Store !
                              ~~~~

                              Kommentar

                              Arbetssätt...