seupp för musik cd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • janne dansk
    • June 2004
    • 1740

    seupp för musik cd


    ett klipp fra expressen
    mvh janne
    Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    haha, tur att ja inte kopierar cd's
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      finns redan program som tar bort "viruset" innan man lägger in den på datorn eller innan man ska kopiera o bränna den
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • Frågvis
        • October 2005
        • 1204

        #4
        Det här handlade bara om skivor man köpt i UsA eller handlat över internet därifrån.
        Sedan om man kopierar någon av de där skivorna. Så kanske man ligger pyrt till.
        Men jag måste säga att de är dålig stil att hålla på infektera kundernas datorer.
        De kommer nog få skadeståndskrav mot sig, för att saboterat säkerheten i kundernas datorer.
        Den som frågar får veta

        Kommentar

        • andreassofus
          • November 2005
          • 5643

          #5
          håller med. inget bra sätt tycker ja.. måste väl finnas nåt bättre
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            Ursprungligen postat av Frågvis
            De kommer nog få skadeståndskrav mot sig
            dom KOMMER inte få det, dom har REDAN fått de och de med all rätt :/
            speciellt som deras skit öppnar vägen för spy/ad ware till exempel om det nu inte sabbat windows installationen totalt.

            sen är det förbannat dålig stil attlägga in det men är relativt lätt att komma runt.
            i normala fall när man stoppar in en cd så kollar datorn efter en fil kallad autorun och finns den körs den.
            det är då skiten kommer in i datorn men stänger man av autorun så funkar inte det.

            Det här handlade bara om skivor man köpt i UsA eller handlat över internet därifrån.
            i praktiken handlar det om mycke mer än så då butiker importerar själva och det finns butiker i sverige som har sålt dom här skivorna.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Rambo
              • February 2004
              • 672

              #7
              Jag har full förståelse för att musik bolagen gör nått sånt här, de har ju försökt få fram fungerande kopieringsskydd till både musik och spel hur länge som helst. Att det sedan drabbar deras vanliga kunder i större utstäckning än det drabbar de som gör musiken tillgänglig på nätet är inte heller så förvånande.
              Att de blir stämda i USA är inte ett dugg förvånande, sony blir säkert stämda flera gånger i veckan för allt möjligt och omöjligt.

              Man får väll se på fildelning och musikkopiering som fortkörning, vi vet alla att det är olagligt men de flesta av oss gör det ändå och vi får acceptera att någon försöker stoppa oss från att göra det med olika medel. Skilnaden är ju iof att man utsätter andra och sig själv för ökad livsfara när man kör för fort...
              575l Åleds
              80l JAD
              Tiffany - perser/norskskogskatt
              Lizton - renrasig Bengal

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #8
                grejjen är att sony kommer åka dit i usa på detta då folk har fått sina windows installationer förstörda SPECIELLT som sony försökt mygla med det här så folk har inte haft möjlighet att säga nej.

                problemet är också att dom idiotiska kopieringsksydd som finns funkar så otroligt dåligt.
                en skiva som funkar hemma i stereon funkar antagligen inte i bilen eller den bärbara och inte heller i datorn.

                sånt finner jag personligen va oacceptabelt.
                köper jag en skiva ska ja kunna spela den var jag än är på vilken spelare somhelst.
                allt annat är oacceptabelt.
                har jag en mp3 spelare ska ja kunna lägga in skivan därockså
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                Arbetssätt...