En Halloween-hälsning till alla Zoopare!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sockerconny
    • October 2004
    • 2349

    En Halloween-hälsning till alla Zoopare!

    Ville bara önska alla en trevlig Halloween-helg med många besök av
    , , , , eller vad nu kan tänkas ringa på dörren!!




    Någon får gärna rapportera om ni valde "bus" framför "godis"!

    Personligen provade jag det en gång med två killar i 8-årsåldern i fjol, det slutade med att dom ringde på min dörr (och sprang i 110 därifrån!) ett 10-tal gånger under resten av kvällen!!! (Rätt åt mig!! )

    För att göra ett försök att vara lite aktuell så avslutar jag det hela med:

    MOHAHAHAAHAAAA på er!!!




    (ps. Självklart kan ni också, mitt i denna kommersiella värld, minnas era nära och kära som har gått bort!)

  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Önskar Er alla en riktigt trevlig helg! Med god mat, kanske lite dricka och mycket godis och självklart bus!!!!

    Själv skall jag tända ljus på gravar och i minneslund i morgon. En tradition för mig. Rivstartar i kväll med gäster och lite enkel mat och i morgon skall familjen åka till kompisar och äta tacos... Karlarna kommer säkert ta en och annan whisky medans fruarna glatt får se till barnen. Dagen efter kanske de har lite ont i håret.. Men det är ju Halloween en gång om året..

    Ha det bra allihopa!!
    Bifogade filer
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Tastyfish
      • February 2005
      • 1761

      #3
      ptja.. inte länge sen jag själv gick sånnt.. dock var min bror och jag vår stads "värstingar" och vi klädde glatt andras hus i toapapper hår mousse och ägg..
      Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
      Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
      Måste skaffa mig fler djur!

      Kommentar

      • heljis

        • June 2003
        • 1150

        #4
        Glad halloween på er!

        En tanke bara, är det här en arg japan? Kom och tänka på det när jag såg ditt inlägg sockerconny. Iof kanske den passar in bland alla andra hemskheter..
        Martin Heljedal

        They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

        Kommentar

        • Tastyfish
          • February 2005
          • 1761

          #5
          tror det ska likna en vampyr
          Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
          Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
          Måste skaffa mig fler djur!

          Kommentar

          • sockerconny
            • October 2004
            • 2349

            #6
            Å andra sidan 1: Jag tror att en riktigt arg japan skrämmer mig mer än en vampyr!

            Å andra sidan 2: Så är väl en riktig förbannad japan nästan lika ovanlig som en vampyr?!

            Kommentar

            • Bosse.J
              • March 2004
              • 796

              #7
              En hälsning är ju aldrig fel. Man tackar och bockar. MEN...
              Varför ska vi importera en "högtid" från USA, när vi redan har en högtid i Sverige. Den heter Alla helgons dag, om någon har glömt den
              Bosse.J

              Kommentar

              • C.Ciklid
                • February 2005
                • 12055

                #8
                Ursprungligen postat av sockerconny
                Å andra sidan 1: Jag tror att en riktigt arg japan skrämmer mig mer än en vampyr!

                Å andra sidan 2: Så är väl en riktig förbannad japan nästan lika ovanlig som en vampyr?!
                Det är en vampyr! Håll pilen på gubben så berättar den att det är en vampyr. Men den liknar faktist lite en japan.


                En hälsning är ju aldrig fel. Man tackar och bockar. MEN...
                Varför ska vi importera en "högtid" från USA, när vi redan har en högtid i Sverige. Den heter Alla helgons dag, om någon har glömt den


                Jag är lite med dig faktist. På alla helgona hedrar jag mina nära och kära som gått bort med att tända ljus på gravar osv. Själva "Halloween" har jag egentligen aldrig vart nått för... men det verkar skoj för barnen.

                Än en gång!! Ha en riktigt skön helg!

                //Camilla
                De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                Kommentar

                • elinor
                  • February 2003
                  • 1323

                  #9
                  Valde bus ofrivilligt

                  Ja du Sockerconny. Jag kan tala om att vi valde bus..men inte frivilligt. I går kväll satt jag och sambon och slappa framför tv:n. När jag tassa ut med hunden fick jag se att det gick tre personer utklädda och knackade på dörrarna vid radhusen brevid oss.

                  När jag kom in med lilla vovven sa jag till sambon att lägga fram godispåsen vi hade så att vi kunde ge till dom som förmodligen snart skulle knacka på. Ingen dök upp och när jag gick ut för andra gången med hunden fick jag se att dom
                  j-arna hade kastat ägg på huset.

                  Det som retar mig så är att vi faktiskt hade godis hemma och att vi väntade på att dom skulle knacka på. Enbart för att de antagligen knackade för löst ,och inte tillräckligt länge så att vi hade chansen att höra dom, så fick vi är på vårt hus och på vår garage uppfart.

                  Hade jag fått tag i dom och kunnat bevisa att det var dom som gjort det...hade jag hämtat mitt äggpaket och knäckat allt i deras brallor.
                  J-A ungar!
                  Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

                  Kommentar

                  • Joacim
                    • December 2003
                    • 964

                    #10
                    Jag uppskattar inte det här importerade beteendet eftersom folk inte fattat hur det "egentligen" skall fungera. De som är med på halloween-plojen sätter ut en pumpa (eller liknande) och det är hos dessa människor ungarna kan gå och utöva utpressning. Andra skall slippa att bli trakasserade!

                    Ett standardsvar på "Godis eller bus" är ett ilsket "Spring eller få stryk..."

                    /J *som ännu inte har nyttjat sitt "standardsvar"*
                    Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                    De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                    Kommentar

                    • jaffehuff
                      • October 2005
                      • 541

                      #11
                      Tyckte om den sista varianten på svar där...!! Rätt åt odågorna...

                      Håller också med nån som tidigare påtalade att detta nite är någon svensk sed, och att vi inte behöver importera allt som kommer från Amerika....
                      Det allra dummaste är ju att det lyckas kollidera m vår Allahelgona-högtid (som förövrigt är mer spridd i världen). De som håller på o "halloweenar" gör det ju alla vid olika tidpunkter, få håller sig till originalvarienten. Mycket irriterande!

                      Hoppas ni har en trevlig höst iallafall...!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...