Djur med piercing och tatueringar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shanks
    • September 2005
    • 186

    #16
    Jo, precis...
    Mina ser ut att vara glada och trivas - man får ju hoppas och man gör ju sitt bästa...
    Annars hade man fått lov att ha öronproppar varje gång man går förbi...
    Du skall icke stjäla!
    Men du får ta där det finns och lägga där det fattas.
    56 L Fisksoppa

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #17
      polarn hade fått ha hörselskydd om hanses fiskar hade pratat.
      540L akvarie med fiskar som blir max 12cm så de är rätt många.
      som mest va de typ 30st men dom börjar dö av nu pga ålder.

      har en hel drös med guldbarber som är 5år
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • qenzo
        • February 2005
        • 1747

        #18
        Som tur är har min dobermann klarat svansen mkt bra. Visst har han slagit i den, men han har inte slagit sönder den.
        Jag har däremot vänner som fått tejpa och dona med deras hundars svansar.
        Men det är ju en helt annat fråga än med dessa bilder.

        Hur f*n tänker man då man lägger hunden hos en tatuerare? Eller piercar den för att det är tufft och coolt?
        Idioti!
        Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #19
          Ursprungligen postat av qenzo
          Hur f*n tänker man då man lägger hunden hos en tatuerare?
          tja min första hund va tatuerad....i örat
          sprang han bort va de bara å titta på tatueringen ringa ett telefonnummer så kunde man snabbt å lätt få tag på ägaren.

          skämt åsido piercning och liknande borde klassas som djurplågeri egentligen men samtidigt är det inte alltid så enkelt.
          en tjur med ring i näsan är ju ett exempel.

          sådärför bör man skilja mellan nytto och nöje.
          detsamma gäller tatueringar.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #20
            Jag undrar om husse/matte kommer orka hålla på och raka hunden på bröstet (den med tribalen mellan frambena) eller om husse/matte tycker det är lika kul att åka till vet. då deras "kära"? husdjur fastnat med örhänget/dyligt och slitit sönder tex örat. Nej, denna förvrängda syn på sina husdjur tycker jag är absurt. Sjukt! Jag vet inte vad som är värst. Att människan plastikopererar/tatuerar/piercar sina djur för syns skull eller gör dem till kamphundar.

            //Camilla

            PS. Kanske fulingen här behöver ett lyft? DS.
            Bifogade filer
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              #21
              Raven:
              Ja mina hundar har också alltid varit tatuerade i örat, men det hör till säkerhet!
              En tjurring detsamma... ren säkerhet för de som ska hantera djuret. men visst finns dt snällare sätt.

              C.Ciklid:
              Jag ser ingen skillnad på djurplågeri.
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #22
                Ursprungligen postat av C.Ciklid
                PS. Kanske fulingen här behöver ett lyft? DS.
                efter vad jag hört lever den hunden som en kunglighet pga sitt utseende.
                sålänge hunden kan gå å äta utan större problem så spelar ju utseendet en sekundär roll iallafall för mej.
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • C.Ciklid
                  • February 2005
                  • 12055

                  #23
                  Jo, jag vet. Han vann ju titeln världens fulaste hund. Men Sam är ju inte opererad ful. Han bara är det.. He he..

                  Tycker jag inte finner skillnad i vad som var VÄRST av det jag nämnt.. allt är ju människans fel. Se bara i aftonbladet idag om killen som bussade hunden på ett bensinstationsbiträde för att han bad personerna att sluta med det de höll på med. Skylla på fyllan.. jag tar inte den versen.

                  //Camilla
                  De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    #24
                    Ursprungligen postat av C.Ciklid
                    Se bara i aftonbladet idag om killen som bussade hunden på ett bensinstationsbiträde för att han bad personerna att sluta med det de höll på med. Skylla på fyllan.. jag tar inte den versen.
                    du menar han som vakna upp i häktet och inte visste var han var nånstans men kommer ihåg att han sa till sina vänner att hålla fast hunden.
                    ingen som helst vett i alla lögnerna
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • Linda_A
                      • March 2005
                      • 1479

                      #25
                      Inte för att vara sån.. Men killen måste klarat sig väldigt bra för att ha haft en rasande hund efter sig.. Nu säger jag inte att killarna gjorde rätt, eller att man ska bussa på hundar på folk eller något sånt.Eller att man ska skylla på fylla. Men jag måste säga att det är duktigt att skydda sig mot en rasande hund och komma "undan" utan värre skador. Killen har ändå kortarmat på sig.

                      Min amstaff har gett mig "värre skador" i rena leken.
                      //Linda

                      Kommentar

                      • C.Ciklid
                        • February 2005
                        • 12055

                        #26
                        Det var tur att han inte fick mer skador än han fick. Att sedan hunden "skyddat" sin matte med några nafs som matte förklarat under tiden då biträdet får spö av matten.. Någonstans får i alla fall jag en kännsla att denna person inte är lämplig hundförare och någonstans känner jag även att denna hund inte ev. var tänkt som "gosehund"...

                        //Camilla
                        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                        Kommentar

                        • Linda_A
                          • March 2005
                          • 1479

                          #27
                          Ursprungligen postat av C.Ciklid
                          Det var tur att han inte fick mer skador än han fick. Att sedan hunden "skyddat" sin matte med några nafs som matte förklarat under tiden då biträdet får spö av matten.. Någonstans får i alla fall jag en kännsla att denna person inte är lämplig hundförare och någonstans känner jag även att denna hund inte ev. var tänkt som "gosehund"...

                          //Camilla
                          Jag kan hålla med dig på alla sätt. Förutom att det inte var en matte utan en husse.

                          Men jag undrar ändå hur han lyckades med det.. hoppas att du förstår hur jag menar.
                          Det är kraftfulla hundar, och om hunden verkligen hade velat bitat han sönder och samman borde han fått mera skador..

                          Jag säger inte detta för att försöka säga att killen gjorde rätt och att killen ska slippa undan på något sätt.
                          Jag tycker bara att det är "konstigt".

                          Tyvärr så tror många att detta är hundar som ska användas till att skrämma människor vilket är helt fel. Dessa hundar ska inte ha ett ben i kroppen som säger dem att gå emot människor..
                          //Linda

                          Kommentar

                          • C.Ciklid
                            • February 2005
                            • 12055

                            #28
                            Husse menade jag.. lite snurrig..

                            Jo, jag förstår dig på alla sätt. Jag har träffat "kamphundar" som är som knäråttor. Men i dessa gäng sammandrabbningar tror jag på att hunden används till att skrämmas. Och att medlemmarna sedan skriker att hunden skal bussas på polismännen.. Nej, jag tycker det borde finnas någon form av kontroll bland hundmänniskorna. Synd att lagarna är så tama..

                            //Camilla
                            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                            Kommentar

                            • Azur
                              • March 2003
                              • 12946

                              #29
                              Ursprungligen postat av Raven
                              du menar han som vakna upp i häktet och inte visste var han var nånstans
                              "Jag minns ingenting av vad som hände den kvällen" är standardlögn 1a när folk gjort nåt dumt. Det är mycket lättare att säga att man ingenting minns än att hålla ordning på en hel härva av lögner.
                              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...