Kolla denna Artbild?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #16
    Nja... Jag anser fortfarande att vi ska både sänka skatterna samt sänka priset på bensinen. Tycker det är galet att många måste betala stor del av sin lön bara för att kunna ta sig till jobbet. Det är ju inte så att man kan välja sina jobb hur som helst. Eller att handikappade ska behöva välja att sitta hemma för att de inte har råd att komma ut.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #17
      Ursprungligen postat av Gimbo
      Nja... Jag anser fortfarande att vi ska både sänka skatterna samt sänka priset på bensinen. Tycker det är galet att många måste betala stor del av sin lön bara för att kunna ta sig till jobbet. Det är ju inte så att man kan välja sina jobb hur som helst. Eller att handikappade ska behöva välja att sitta hemma för att de inte har råd att komma ut.
      ska heller inte va lönsamt att gå på akassa istället för att jobba å köra bil till jobbet.

      det finns mycke som skulle behöva förbättras men inga enkla svar.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Gimbo
        • January 2005
        • 2734

        #18
        Ursprungligen postat av Raven
        verkar som gp (göran persson) lever i sin egna lilla värld precis som många pundare

        tror ja ska springa å gömma mej nästa år när valet kommer.
        om de e så mycke strul skit å idiotier nu då vill ja inte ens tänka på hur det kommer bli.

        kollade just bensinpriset.
        1.60 upp sen ja tankade för 2-3 dar sen så ja e glad att ja inte har några längre sträckor å köra.
        Jadu... De höjer o sänker precis som om det vore nån jojo. Själv så har jag för tillfället 6.5mil till jobbet. Så är det när man är konsult. Visserligen får jag 17:- ersättning per mil. Men, hur hade de tänkt att det skulle gå ihop sig med den faktiska kostnaden av bensin och bil.

        Hade jag kunnat välja så hade jag självklart tagit ett jobb i samma stad där jag bor. Då hade cykel varit ett garanterat färdmedel för min del.

        Å andra sidan får man väl anse sig prioriterad, för man har ju faktiskt ett jobb att gå till. Wow! hmmm... knäppt att det ska vara så...
        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #19
          Ursprungligen postat av Gimbo
          Hade jag kunnat välja så hade jag självklart tagit ett jobb i samma stad där jag bor. Då hade cykel varit ett garanterat färdmedel för min del.

          Å andra sidan får man väl anse sig prioriterad, för man har ju faktiskt ett jobb att gå till. Wow! hmmm... knäppt att det ska vara så...
          läste nyligen att arbetslösa ska "tvingas" ta jobb som ligger långt bort kan ju fråga sej hur dom ska kunna ta sej till jobbet.
          kollektivtrafikn är inte mycket att ha och blir bara dyrare å dyrare.

          när syrran jobba här så tog de henne 10-15min med bil till jobbet.
          1 1/2 timmar med buss.
          känner en och det tar 15min för henne att köra till jobbet i rusningstrafik.
          långt över 1 timme med buss och långt över 1 timme med cykel.
          hon börjar fundera mer å mer på moppe.

          själv skulle ja va glad om ja kunnat jobba
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Gimbo
            • January 2005
            • 2734

            #20
            Snart så når man en brytpunkt då man tjänar mer på att vara arbetslös och gå på olika bidrag än att ha ett fast jobb. Det är iaf inte långt ifrån.
            -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #21
              och det är en farlig situation.

              just pengar ska ju va motivering till att vilja jobba och det ska ju inte va lönsamt att gå på akassa till exempel.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Gimbo
                • January 2005
                • 2734

                #22
                Man kanske skulle ta och byta land till något land där det uppskattas att man jobbar.
                -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #23
                  Nä. Se bara till att rösta på ett parti som anser att folk skall leva på sin lön, inte på sina bidrag, nästa val.

                  Men har jag verkligen fattat detta rätt: blev Zoopet hackat av iranska vänsterextrema hackare som gjorde det för att lägga ut ett protestbrev mot irans ledare???
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    #24
                    Ursprungligen postat av Azur
                    Nä. Se bara till att rösta på ett parti som anser att folk skall leva på sin lön, inte på sina bidrag, nästa val.
                    bara sett/läst/hört ett fåtal politiker som har låtet både vettigt och trovärdigt och dom har allihoppa funnits längst ner.

                    Men har jag verkligen fattat detta rätt: blev Zoopet hackat av iranska vänsterextrema hackare som gjorde det för att lägga ut ett protestbrev mot irans ledare???
                    nope men ciklid.se om ja fatta de rätt.
                    länken pekar dit iallafall.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • Gimbo
                      • January 2005
                      • 2734

                      #25
                      Ursprungligen postat av Azur
                      Men har jag verkligen fattat detta rätt: blev Zoopet hackat av iranska vänsterextrema hackare som gjorde det för att lägga ut ett protestbrev mot irans ledare???
                      Hittade det när jag kollade medlemmars bilder på www.ciklid.se. Sedan försvann det ett par minuter efter och den vanliga bilden kom tillbaks.
                      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                      Kommentar

                      • swetrot
                        • April 2003
                        • 966

                        #26
                        Det är ett mycket vanligt sätt att få ut och in information från slutna totalitära länder med hård informationskontroll. Dokumentet finns bara några minuter på ett ställe, och när myndigheterna sedan följer upp det, så hittar de bara en bild på en fisk eller så.

                        Kommentar

                        • vance
                          • December 2004
                          • 872

                          #27
                          Värst vad du var insatt och visste mycket swetrot...
                          Bara döda fiskar simmar med strömmen

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            #28
                            nåra minuter låter tämligen meningslöst speciellt arabiskt dokument på en svensk fisksida
                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • gladys
                              • March 2005
                              • 1962

                              #29
                              Men det bor ju araber i sverige med.. Och det vore ganska osmart att lägga det på en "arab-politik...vad det nu heter" sida som säkerligen är bevakad.
                              Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                              Kommentar

                              • Gimbo
                                • January 2005
                                • 2734

                                #30
                                Ursprungligen postat av Raven
                                nåra minuter låter tämligen meningslöst speciellt arabiskt dokument på en svensk fisksida
                                Men en länk i handen så spelar det ingen roll var servern står eller vilket språk sajten är på. Det är ju liksom lite globalt
                                -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...