schlagerspektaklet

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    schlagerspektaklet

    Nå, vad tyckte ni om första deltävlingen?
    Jag är gruvligt besviken måste jag säga... Brukar förvandlas till schalgerbög och stå ut med det mesta i festivalens namn men idag var det hårt... Nog första gången på åtskilliga år som jag inte brytt mig om att se mer än första halvan.
    Är det bara jag som är extremt grinig eller var det en hopplös start?
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    Det var rätt så dassiga programledare. Nervositeten lös igenom och det blev inget självklart flyt. Det kändes som om de hade någon som hela tiden skrek i deras lurar att skynda på. De "ägde" inte programmet utan kändes mest som två spratteldockor.

    Låtarna var väl också så där. Jag tyckte nog att Papa Dee gott kunde ha fått överleva första omgången, men tyckte att Nordmans fylleskrål gott kunde ha fått försvinna ut bakvägen. Alcazar gör mig illamående nästan vad de än gör, och kvällens nummer var inget undantag.

    Shirley Clamp var bäst, och låten är sådan att jag tror hon har mycket stor chans att vinna hela spektaklet med den. Den har hitpotential från ungarna och långt uppe i åldrarna. Vi kommer höra den MYCKET på radio i år.

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #3
      Det fanns enligt mig ingen ingen självklar vinnare men massa sådärbramusik!
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        "Invisible people" måste vara en av de sämsta låtar jag nånsin hört framföras på fullt allvar. Häpnadsväckande usel, OCH en ripoff av en gammal engelsk sjuttitalare.
        Bara för att j*vlas med mig blir den säkert en stor hit som körs oavbrutet på radio.

        Shirley Clamp fortsätter imponera. Hon är en mycket bättre sångerska än sina låtar - hon borde kicka sin manager/agent och byta skivbolag. Jag menar, hon har två topplistehits, och vad får han henne att göra? Sjunga i ett par månader på finlandsbåtar(!).
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Mohlén
          • January 2004
          • 273

          #5
          TOTALT VÄRDELÖST är min personliga uppfattning!!! Som vanligt dräller showen av en massa Fame Factory pack dessutom, samt en hel hög med annat pack!!! :P
          Och jag som är från Skara, det är så man skäms!!! haha
          Skulle suttit och kollat på akvarierna istället, grymt mycket bättre underhållning kan jag få där!!!
          ha d gôtt alles :P

          Kommentar

          • elinor
            • February 2003
            • 1323

            #6
            Melodifestivalen har de senaste åren fått sig ett enormt uppsving. Tidigare var det svårt att få "riktiga kändisar" att vara med å sjunga; ingen ville ha en tönt-stämpel på sig. Men av nån anledning är det inte så längre (ta för det) å nu tycker jag personligen att programmet fått en bättre kvalité.

            Må så vara att startfälten inte kan falla alla i smaken men det är väl det som är meningen? Hur skulle vi annars dagen efter kunde älta om rätt låt verkligen vann

            Jag själv såg inte så mycket av det eftesom jag och sambon lagade mat under tiden. Shirley Klamp är en typiskt schlagerlåt och detsamma gäller låten "Vad flickorna vill ha" (tror den hette så). Är det en riktig schlagerlåt så skall det vara ett speciellt sound; se bara till som av våra nedskickade låtar som kommit högt upp på vinnarlistan. Det bästa är dock med denna utdragna deltävlingsmetod är att vi förmodligen får det bästa startfältet allra sist.

            Hälsningar Elinor som ännu inte tagit av sig sitt glitterförlkläde och de guldiga skorna. *ler*
            Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

            Kommentar

            • join4t
              • October 2003
              • 854

              #7
              Jo, inte är det något nytt fenomen att folk ogillar såna tillställningar: "Sillstryparen - Doin The omoralisk Schlagerfestival" rätt kul faktiskt =)

              Personligen tycker jag inte om såna där tillställningar alls, man blir bara irriterad över hur löjliga människorna verkar. Tror inte att "riktiga kändisar" kan göra något för programmet då hela upplägget och musikstilen är kass.
              "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Varför är det just schlager som visas i TV:n när det är musik det gäller??
                Det handlar väl om samma sak som när det på alla akvarieutställningar enbart visas olika odlingsformer (diskus, guppy, arowanor, flowerhorns, slöjstjärtar etc) istället för naturformer.
                Det vill säga de människor som är intresserade av detta är oerhört mycket smartare, affärsmässigare och produktivare än övriga.
                De som ogillar avelsformer och schlagers är mest gnällspikar som istället för att göra något själva gnäller och klagar på andra som är mer framgångsrika än en själv
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  människor som är intresserade av detta är oerhört mycket smartare, affärsmässigare och produktivare än övriga
                  Inte då. Skillnaden är att de som är intresserade av detta är så oerhört mycket FLER.

                  Sen finns det ett media-motstånd mot framförallt ny hårdrock och icke-RnB hiphop. De genrerna har gott om fans och utövare, det arrangeras massor av tillställningar - men de spelas aldrig i radio eller TV. Grupper som Hammerfall och Nightwish säljer bra TROTS media, inte TACK VARE media, som Berts yngel.

                  Så - är svenska folket verkligen oerhört förtjusta i amerikansk smör-RnB och schlager, eller är helt enkelt media styrda av fega annonsörer?
                  Jag vet vad jag tror.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • Solen
                    • September 2003
                    • 2997

                    #10
                    Låter som mitt beslut att avstå schlager i år, var det rätta...
                    Det har tappat mig sedan de började med dessa delfinaler hit å dit...
                    Mv.Sollan
                    Pricken den Store !
                    ~~~~

                    Kommentar

                    • Tant Nancy
                      • April 2002
                      • 5407

                      #11
                      Det är många år sedan jag slutade att titta på detta spektakel... utläser ur denna tåt att fler kanske borde följa mitt exempel, för nervernas skull Det finns faktiskt en avstängningsknapp på TV:n och flera kanaler dessutom! Själv utmanade jag familjen på Halo2... tror jag hade det mera spännande än många av er
                      MvH
                      Tant Nancy
                      www.gladafisken.aqualogen.se
                      Mitt fotogalleri
                      Dagbok
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Jag låser tråden eftersom tydligen vissa homofober inte kan hålla sig till ämnet utan måste vädra sina fördomar .
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...