...och mycket vatten har hunnit flutit under broarna.....! Och som vanligt är jag obotlig med mina fräckisar - en yrkesskada från bloggverksamheten.....
Vet inte om den här historien finns på tråden (går knappt att kolla längre) men så här är den:
Två gamlingar finner varann.
En 92-årig man flyttade in på ålderdomshemmet där han mötte en 90-årig kvinna - de fann varann på direkten.
Efter att ha tillbringat ett par veckor tillsammans sa mannen:
- Vi har ju passerat våra sexuellt aktiva år så jag undrar om du skulle tycka att det var okej att bara hålla min penis i din hand?
Kvinnan blev litet förvånad men sa:
- Ja, inte kan det vara till någon skada att bara hålla i den.
Och de kommande veckorna kunde man hitta paret på en parkbänk, kvinnan med mannens penis i sin hand.
En dag dök dock mannen inte upp. Kvinnan blev orolig och gav sig ut och letade efter honom. Ett par bänkar längre ner i parken fann hon honom tillsammans med en annan kvinna. Den första kvinnan såg att den andra kvinnan höll mannens penis i sin hand, hon blev upprörd och skrek:
- Jag trodde att vi hade något speciellt, men nu hittar jag dig i parken med en annan kvinna som håller din penis i sin hand. Vad har hon som inte jag har?
Mannen tittade upp med ett leende och sa:
- Parkinsons!
foto: Marlene
Det var rån på banken, och rånaren skriker åt kunderna:
- Släng er ner på golvet, annars skjuter jag!!
Alla slänger sig förstås ner utom en äldre, distingerad herre.
-Hör du inte var jag säger, släng dig ner på golvet!!
Mannen står kvar och säger, medan han stint stirrar på rånaren:
- Jag är civilagent!
Rånaren blir jätterädd, slänger pistolen och luvan och kutar därifrån så fort benen bär.
Då hörs en röst nerifrån golvet, tillhörande en gammal dam:
-Bertil, Bertil, du är inte civilagent, du är senildement.
Och eftersom lite snusk tydligen passar herrskapet så två limerickar
There was a young man from Nantucket
whose cock was so large he could suck it
He said, with a grin
wiping sperm from his chin
if my ear was a cunt I could fuck it.
Thre was a queen from Bulgaria
whose cunt had grown hairier and hairier
¨til a prince from Peru
who came up for a screw
had to hunt for her cunt with a terrier
För mycket är inte nog!
Jag VILL ha en Elefantofon!!
Gud skapade åsnan & sa: - Du skall vara åsna & arbeta från soluppgång till solnedgång.
Du skall bära stora lass och vara ointelligent och du skall leva i 60 år.
Åsnan svarade: - Herre: att leva i 60 år är allt för länge, snälla låt mig bara leva i 30 år.
OCH SÅ BLEV DET
Gud skapade hunden och sade: - Du skall vara hund, vakta huset, äta rester och vara människans bästa vän.
Och du skall leva i 30 är.
Hunden svarade: - Herre: att leva i 30 är som hund är allt för länge,
var snäll och ge mig bara 15 är.
OCH SÅ BLEV DET
Gud skapade Apan och sade: - Du skall vara Apa.
Du skall svinga dig från träd till träd, vara rolig och verka som en clown. Du skall leva som Apa i 20 år.
Apan svarade: - Herre: att leva som Apa och Clown i 20 år är allt för länge, var snäll och låt mig bara leva i 10 år.
OCH SÅ BLEV DET
Gud skapade människan och sade: - Du skall vara människa, du är den enda
förnuftiga, intelligenta varelse som vandrar på jorden.
Du skall använda ditt förstånd till att härska över skapelsen och du skall leva i 20 år.
Människan svarade: - Men Herre, att leva som människa i 20 år är allt
för lite.
Var snäll och ge mig de 30 åren som åsnan inte ville ha och de 15 åren som hunden inte ville ha, och de 10 år som apan slapp.
OCH SÅ BLEV DET
Och så föds människan, och lever som människa i 20 år.
Sedan gifter han sig och får leva som åsna i 30 år, arbetar från tidig
morgon till sen kväll och bär tunga bördor.
När han får barn kommer ett liv som hund i 15 år, vakta huset och äta
rester som barnen lämnat efter sig i kylskåpet.
Och på ålderns höst lever människan som apa i 10 år, agerar som en idiot, liknar en clown och roar barnbarnen..............................
De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.
At the immigration desk some where in Europe.
-Name?
-Abu Dalah Sarafi!
-Sex?
-Four times a week.
-no, no. Male or Female?
-Male, female, sometimes camel.
Sven hade åkt till Norrland för att fiska. Han fann en härlig fjällfiskesjö och sökte upp markägaren för att fråga om lov. Det var en gammal man som satt i sitt lilla kök och gungade i en gungstol.
- Visst, sa han, om du bara gör mig en liten tjänst först. Uppe i skogen står en hembränningsapparat. Du kan väl kila dit och hämta en hink brännvin åt mig?
Sven hittade apparaten och vred på kranen. Då började plötsligt gevärskulor vissla kring öronen på honom. Han flydde för livet tillbaka till den gamle mannen.
- Det var någon som sköt på mig, skrek Sven.
- Äsch, det vara nog bara gubben Karlsson, skrockade den gamle.
- Vad är det för galning?
- Min granne. DET ÄR HANS APPARAT!
Sven hade åkt till Norrland för att fiska. Han fann en härlig fjällfiskesjö och sökte upp markägaren för att fråga om lov. Det var en gammal man som satt i sitt lilla kök och gungade i en gungstol.
- Visst, sa han, om du bara gör mig en liten tjänst först. Uppe i skogen står en hembränningsapparat. Du kan väl kila dit och hämta en hink brännvin åt mig?
Sven hittade apparaten och vred på kranen. Då började plötsligt gevärskulor vissla kring öronen på honom. Han flydde för livet tillbaka till den gamle mannen.
- Det var någon som sköt på mig, skrek Sven.
- Äsch, det vara nog bara gubben Karlsson, skrockade den gamle.
- Vad är det för galning?
- Min granne. DET ÄR HANS APPARAT!
De var Olle som hade börjat få problem med potensen.
Frun hans tyckte att det började bli lite trist att det aldrig blev något och tyckte att Olle skulle gå till doktorn för hjälp.
Efter mycket om och men gick han dit och doktorn skrev ut piller som skulle vara väldigt effektiva, det enda var att när han kände att det började "rycka" i "den" så fick dom passa på för det varade inte så länge.
Glad i hågen kom han hem till frugan och förklarade hur det låg till och hon skulle minsann vara med på noterna när det väl begav sig.
Ett par dagar senare stod frugan på gården och hängde tvätt och Olle var ute på åkern och plöjde. Solen sken och när frugan kisade bort mot Olle såg hon honom komma springade och fäktande tvärs över åkern.
Herregud...tänkte hon...nu e det dax. Upp med kjolen och med trosorna nere ställde hon sig lite framåtlutat så det skulle vara lätt för Olle att "komma till".
När Olle kom fram så sa han:
- Va fan gör du käring...står du här och solar fittan när det brinner i stallet?
En man gick till en bordell. Han sa till bordellmamman att han ville ha nåt av det ovanligare slaget. Javisst, sa hon. Gå upp till rum nr 7. När han ligger där så kommer en donna med jätte lökar in. Hon sätter sig över honom & säger: shhh shhh, hör du monsunvindarna? Åh, ja, ja. Säger mannen.Hon slår lökarna i huvet på honom & säger: känner du kokosnötterna som faller från träden? Lite omtumlad säger han, åh ja ja! Hon ställer sig upp & pissar på honom & säger: känner du monsunregnet piska mot din kropp? Eh ja, säger mannen, som nu börjar bli ganska chockad. Hon trycker arslet upp i ansiktet på honom & släpper världens brakare & frågar: hör du åskan som mullrar i bergen? Men då flyger mannen upp & slänger på sig kläderna. -Vart ska du? frågar horan. Då säger mannen: -Det är väl för fan ingen som kan knulla i det här jävla ovädret !
Hemma hos Acke bjöds det på hembränt. Jocke hade tagit sig ett par rejäla groggar och skrålade:
- Jag ger mig fan på att du har kokat det här drickat på kondomer och boxhandskar!!!
- Hurså? Vadå? Vadåra?
- Jaaa, efter dom här groggarna känner jag mig som om jag ville knulla och slåss!
...och mycket vatten har hunnit flutit under broarna.....! Och som vanligt är jag obotlig med mina fräckisar - en yrkesskada från bloggverksamheten.....
Vet inte om den här historien finns på tråden (går knappt att kolla längre) men så här är den: Två gamlingar finner varann. En 92-årig man flyttade in på ålderdomshemmet där han mötte en 90-årig kvinna - de fann varann på direkten. Efter att ha tillbringat ett par veckor tillsammans sa mannen: - Vi har ju passerat våra sexuellt aktiva år så jag undrar om du skulle tycka att det var okej att bara hålla min penis i din hand? Kvinnan blev litet förvånad men sa: - Ja, inte kan det vara till någon skada att bara hålla i den. Och de kommande veckorna kunde man hitta paret på en parkbänk, kvinnan med mannens penis i sin hand. En dag dök dock mannen inte upp. Kvinnan blev orolig och gav sig ut och letade efter honom. Ett par bänkar längre ner i parken fann hon honom tillsammans med en annan kvinna. Den första kvinnan såg att den andra kvinnan höll mannens penis i sin hand, hon blev upprörd och skrek: - Jag trodde att vi hade något speciellt, men nu hittar jag dig i parken med en annan kvinna som håller din penis i sin hand. Vad har hon som inte jag har? Mannen tittade upp med ett leende och sa: - Parkinsons!
foto: Marlene
Kommentar